نوشته شده توسط : عابد

مبل تختخواب شو

امروزه به دلیل افزایش قیمت بسیاری از ساختمان ها و یا آپارتمان ها را در ابعاد کوچک طراحی می کنند تا از لحاظ هزینه مقرون به صرفه باشد. طراحی دکوراسیون داخلی خانه های کوچک بسیار بحث برانگیز می باشد. بسیاری از افراد هنگام طراحی دکوراسیون منزل خود دچار سردرگمی می شوند. در این مقاله قصد داریم به یکی از راه کار های ساده برای ایجاد فضایی مناسب با حداقل استفاده از فضا اشاره کنیم. مبل تختخواب شو پیشنهاد ویژه ای می باشد که برای همه افرادی که در خانه های کوچک زندگی می کنند مناسب و ضروری می باشد.

همانطور که از اسم این محصول پیداست مبل تختخواب شو، قابلین تبدیل به مبل و تختخواب را دارد و برخی از طراحی ها به گونه ای می باشند که می توان هم از مبل و هم از تختخواب این محصول در یک زمان استفاده کرد. اما برای داشتن یک مبل تختخواب شو راحت و مناسب مستزلم آگاهی از یک سری نکات طلایی می باشم که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد و همچنین چند نمونه از مبل تختخواب شو جدید را به شما معرفی خواهیم کرد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات در زمینه مبل و تعمیر مبل رو آن کلیک نمایید و اطلاعات لازم را قبل از خرید مبل و یا تعمیر مبل بدست آورید.

10 نکته طلایی هنگام خرید مبل تختخواب شو:

  1. ابتدا به فضایی که قرار است مبل تخواب شو در آن قرار بگیرد توجه نمایید سپاس با توجه به میزان فضا، تعداد مبل تخواب شو را انتخاب نمایید.
  2. مبل تختخواب شو در مدل های ال، دو نفره، سه نفره و حتی یک نفره که به صورت تخت یک نفره می باشد، در بازار موجود می باشد.
  3. حتما برای خرید مبل تختخواب شو به برند ها و یا فروشگاه های معتبر مراجعه نمایید تا محصول خریداری شده شما دارای گارانتی ضمانت و خدمات پس از فروش باشد.
  4. جنس پارچه مبل تختخواب شو بسیار مهم می باشد. چون در طول شبانه روز مورد استفاده قرار می گیرند پس باید پارچه آن ها از جنس مرغوبی برخودار باشد که شما می توانید برای کسب اطلاعات در زمینه پارچه مبل روی آن کلیک نمایید.
  5. دقت داشته باشید که از فوم سرد در ساخت مبل استفاده شده باشد زیرا فوم سرد مرغوبیت، دوام و انعطاف پذیری بیشتری برخوردار می باشد.
  6. اگر قرار است افراد مسن و یا سالمند از مبل تختخاب شو استفاده نمایند بهتر است از تشک هایی که نرم تر و راحت تر است استفاده کرد. به طور کلی تعیین کنید که محصول مورد نظر بیشتر مورد استفاده چه کسی می باشد.
  7. استحکام فنر و اسکلت مبل تخواب شو بسیار مهم می باشد. به دلیل استفاده مکرر در طول شبانه روز می بایست استحکام محصول مورد نظر بالا باشد. همچنین اگر قرار است افراد با وزن بالا از مبل تخت خواب شو استفاده کنند بهتر است محصولی را انتخاب کنند که وزن بالا را به راحتی تحمل می کند.
  8. اطمینان حاصل کنید که مبل تختخواب شو به راحتی باز و بسته می شود در واقع مکانیزم مناسبی داشته باشد تا هنگام استفاده پس از مدت اندکی با مشکل مواجه نشوید. قرار گیری و بسته شدن قطعات محصول در جای درست یکی از مهمترین موارد می باد که حین خریئ باید نهایت دقت را دشتته باشید.

  9. اگر اسکلت مبل تختخواب شو از نوع چوبی می باشد اطمینان حاصل کنید که چوب ها به خوبی خشک شده اند در غیر این صورت رطوبت موجود در چوب سبب پوسیدگی و در نهایت ترک خوردگی محصول می گردد و پیس مدت اندک و یا فشار زیاد اسکلت آن می شکند.
  10. کیفیت تشک را مد نظر بگیرید و آن را بررسی کنید! تشک یک مبل تختخواب شو باید به گونه ای باشد که آسایش را در شب برای شما فراهم آورد و همه ابعاد بدن را به خوبی محافظت کند.

با رعایت نکات بالا می توانید بهترین مبل تختخواب شو را تهیه نمایید و با استفاده از آن، لذت ببرید.

در ادامه به معرفی چند مدل جدید از مبل های تختخواب شو می پردازیم:

مبل تختخواب شو کلاسیک چوبی:

این مبل حالت کلاسیک دارد که اسکلت یا کلاف آن از چوب ساخته شده است و یکی از زیباترین مبل های تختخواب شو محسوب می گردد. برخی از آن دارای اکسسوری کتابخانه نیز می باشند که می توانید کتابخانه، مبل و تختخواب را در یک محصول داشته باشید.

مبل تختخواب شو مدرن:

مبل تختخواب شو مدرن به صورت کاناپه دو نفره می باشد که از مزایای ویژه آن می توان به تشک آن اشاره کرد. شما تنها با چند بالش و رو تختی می توانید از یک تخت دو نفره برخوردار شوید.

کاناپه تختخواب شو:

نمونه دیگر از مبل تختخواب شو، کاناپه هایی هستند که دارای این قابلیت تختخواب شدن می باشند. از مزیت های این نمونه از مبل های تختخواب شو می توان به استفاده هم زمان از تخت و کاناپه اشاره کرد. این نمونه از مبل های تختخواب شو را می توان به صورت تخت یک نفره و دو نفره با استفاده از تشک تخت، پتو و بالشت مورد استفاده قرار داد.

مبل تختخواب شو کنترلی:

نوع دیگر مبل تختخواب شو به صورت کنترلی می باشد که به صورت اتوماتیک می توانید یک کاناپه دو نفره را به یک تختخواب دو نفره تبدیل کنید.



:: بازدید از این مطلب : 301
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد


ترمیم ریشه فرش

از زمان های گذشته تا به امروز فرش یکی از گرانبهاترین و پر ارزش ترین وسایل در خانه محسوب می گردد که بر اثر رفت و آمد و استفاده از آن در سال های متوالی، سبب آسیب و کثیفی در بافت و یا ریشه های فرش می شود که در این مقاله قصد داریم اطلاعات لازم در زمینه، انواع ریشه فرش، ترمیم ریشه فرش دستبافت و فرش ماشینی و چگونگی ترمیم ریشه فرش را برای شما بازگو نماییم.

وظیفه ریشه فرش چیست؟

قبل از آنکه به ترمیم ریشه فرش ماشینی و دستبافت بپردازیم شاید در ذهن شما سوالی پیش آید که وظیفه ریشه فرش چیست؟ و چرا ترمیم ریشه فرش مهم می باشد؟

زمانی که فرش یا گلیم مورد نظر را از دار قالی باز می کنیم برای جلوگیری از ساییده شدن و باز شدن تار و پود ها عمل ریشه زنی را انجام می دهند تا از تار و پود فرش ها حفاظت شود که در ادامه به انواع ریشه فرش اشاره خواهیم کرد.

انواع ریشه فرش:

ریشه ساده، ریشه توری، ریشه گره دار، ریشه حلقه ای که هر یک از آن ها را می توان به روش هایی نظیر بافت اوریب، گیس بافت، ریشه بافته و برگشته و ریشه با تار های پیچیده بافت زد و از فرسودگی زودرس ریشه های فرش و یا به عنوان ترمیم ریشه فرش از این بافت ها استفاده کرد.

ترمم ریشه فرش دستبافت:

فرش های دستبافت در هر خانه ای از اهمیت خاصی برخوردار می باشند و در پاکیزه نگهداشتن و جلوگیری از فرسودگی آن ها تلاش زیادی می شود. اما فرش های دستبافت نیز همچون سایر وسایل منزل دچار آسیب و یا فرسودگی می شوند. حتی تابلو فرش های موجود در منزل ممکن است بر اثر رطوبت و یا موریانه سبب آسیب شوند و همچنین ریشه های فرش از بین بروند که در این صورت برای ترمیم ریشه فرش بهترین راه پیشنهادی، مراجعه به افراد مجرب و حرفه ای در این زمینه و همچنین برخی از کارخانه های قالیشویی که در این زمینه تخصص کافی دارند، می باشد.

ترمیم ریشه فرش ماشینی:

ترمیم ریشه فرش ماشینی به این صورت می باشد که اگر تمام ریشه فرش از بین رفته باشد از ریشه های آماده استفاده می کنند؛ اما اگر برخی از قسمت های ریشه فرش نیاز به ترمیم داشته باشد از نخ های هم جنس و همرنگ برای رفو گری و ترمیم ریشه فرش دستبافت استفاده می کنند.

به نکات زیر برای محافظت از ریشه فرش دقت کنید!

  • از چسب برای ریشه های فرش استفاده نکنید زیرا هنگام جدا کرد چسب از ریشه ها سبب کنده شدهن ریشه ها می شود و مواد شیمیایی موجود در چسب به مرور زمان سبب فرسودگی ریشه فرش می شود.
  • برای ترمیم ریشه فرش حتما به قالیشویی مورد اعتماد خود بگویید که از مواد سفید کننده برای ریشه ها استفاده نکنند زیرا باعث پوسیدگی ریشه ها خواهد شد.
  • برای محافظت از ریشه فرش می توانید از کاور توری ریشه فرش استفاده نمایید که باعث تمیز ماندن و مرتب بودن ریشه های فرش می گردد.


:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد


نکات طلایی مبل شویی و شستشو مبل

این مشکل برای همه ما به وجود آمده است که پس از مدتی استفاده از مبل منزل و یا محل کار، مبل ها چرک تاب شوند و یا در اثر بی احتیاطی بر روی مبل ها لکه هایی از چربی غذا، نوشیدنی، رنگ و … به جا بماند که در این صورت می توان از طریق مبل شویی و شستشو مبل در منزل و یا شرکت های خدماتی این مشکل را به راحتی برطرف نمود. در ادامه به معرفی انواع مبل شویی، مبل شویی در منزل و نکات طلایی در زمینه شستشو مبل را می پردازیم.

انواع مبل شویی: مبل شویی در منزل یا کارخانه؟

برای شستشو مبل ها ابتدا باید به جنس پارچه مبلی خود دقت نمایید؛ در صورتی که مبل های شما از جنس های حساس و گران قیمت همچون ابریشم باشد بهتر است وظیفه این امر را به دست متخصصان و برخی کارخانه های قالیشویی که این خدمات را انجام می دهند، بسپارید. اما در صورتی که لکه ها و یا آلودگی روی مبل ها اندک است و یا جنس پارچه مبل شما مقاوم می باشد و از حساسیت زیادی برخوردار نمی باشد می توانید مبل شویی را در منزل خود انجام دهید.

مبل شویی در کارخانه:

امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و استقبال افراد، برخی شرکت های ارائه خدمات منزل و کارخانه های قالیشویی خدمات مبل شویی و شستشو مبل را به مشتریان عرضه می دارند که برای این امر از دستگاه هایی مخصوص که به صورت آنتی باکتریال و دارای سیستم خشک کن می باشند استفاده می کنند که زمان مبل شویی و تحویل را به حداقل می رسانند. امر مبل شویی توسط شرکت های خدماتی و کارخانه های قالیشویی، در منزل و محل مورد نظر شما، توسط افراد مجرب انجام می گیرد. لازم به ذکر می باشد قبل از شروع به کار در مورد کیفیت کار شرکت و یا کارخانه مورد نظر ، تحقیق کنید تا در پایان کار با مشکل مواجه نشوید.

مبل شویی در منزل:

برای شستشو مبل های خود در منزل همانطور که پیش تر به آن اشاره شد در مرحله اول باید از نوع و جنس پارچه و چوب مبل های خود اطلاعات کافی داشته باشید. اینکه چه نوع شوینده ای برای شستشو مبل های شما مناسب تر است؟ و چگونه باید مبل شویی را انجام داد؟ بسیار مهم می باشد.

برای پاسخ به سوال اول شما می توانید از فروشنده ای که مبل های خود را از آن خریداری کرده اید تماس حاصل نمایید تا از جنس پارچه خود مطلع شوید و راهنمایی ها و اطلاعات لازم جهت شستشو مبل خود را دریافت کنید.

اما برای پاسخ به سوال دوم مراحل مبل شویی را در زیر برای شما متذکر می شویم تا به راحتی بتوانید خود شما این امر را عهده دار شوید.

مراحل مبل شویی در منزل:

  1. جدا کردن تشک ها و کفی های مبل در صورت جدا شدن.
  2. جارو کردن مبل و تمیز کردن شیار های مبل.
  3. خیس کردن سطح مبل به وسیله دستمال خیس آغشته به مواد شوینده.
  4. کشیدن فرچه و یا برس نرم بر روی مواد شوینده تا زمان کف کردن و از بین رفتن لکه ها.
  5. با دستمالی نم دار کف ها را پاک کرده.
  6. سپس با دستمالی خشک بر روی مبل بکشید تا خیسی اولیه از بین برد.
  7. با استفاده از جارو برقی آب و خاک مبل ها خشک نمایید.
  8. در صورت نبود جارو آب خاک مبل ها را جلوی نو خورشید و یا کولر و یا پنکه خشنک نمایید.
  9. چوب مبل ها را با دستمالی مرطوب و یا پارافین تمیز کنید.

دو نکته مهم:

  1. مرحله فرچه کشیدن و دستمال کشیدن را بخش بخش انجام دهید زیرا در غیر این صورت آب و مواد شوینده به داخل بدنه و کلاف مبل وارد می شوند و باعث آسیب دیدن مبل ها می گردد.
  2. از جارو برقی معمولی استفاده نکنید زیرا با نفوذ آب به داخل جارو برقی باعث سوختن موتور آن می شوید.

چند روش برای لکه بری مبل:

گاهی مبل ها نیاز به شستشوی اساسی و کامل ندارند و تنها با چند ترفند ساده که به آن ها اشاره خواهیم کرد، می توان از شر لکه ها خلاص شد!

  • از بین بردن لکه مرکب: محل مورد نظر را مقداری خیس کنید و نمک بر روی آن بریزید و با دستمال و یا اسفنج آن را پاک کنید. مراقب باشید که لکه مرکب را زیادی خیس نکنید چون پخش می شود!
  • از بین بردن لکه چربی: نمک و الکل را ترکیب کنید و آن را روی لکه چربی بمالید، سبب از بین رفتن لکه چربی می گردد. برای پارچه هایی از جنس ابریشم کاغذی بر روی لکه قرار دهید و اتو داغ را روی کاغذ بگذارید تا چرب پارچه به کاغذ بچسبد.
  • از بین بردن لکه خون: نشاسته و آب را به صورت غلیظ ترکیب کنید و بر روی لکه خون بریزید مدتی زمانی اجازه دهید تا ماده مذکور خشک شود سپس آن را بتراشید و محل مورد نظر را با دستمال پاک کنید.
  • از بین بردن لکه نوشابه: تنها کافی است روی محل مورد نظر نمک ریخت و پس از چند دقیقه با دستمالی نمدار آن را پاک کرد.
  • هیچگاه از مواد شوینده قوی همچون گلیسیرین، آمونیاک، آب ژاول و سدیم برای از بین بردن لکه ها استفاده نکنید زیرا در مبل شویی دچار بروز آسیب های جدی می شوید.

نکت بستری برای ارائه خدمات به شما کاربران عزیز می باشد که می توانید مقالات مرتبط از جمله:

شستشو موکت

خرید مبل

تعمیر مبل

دکوراسیون داخلی

را بخوانید و اطلاعات لازم را کسب نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد

 

صندلی اداری

این مقاله نکت قصد دارد به معرفی انواع صندلی اداری ، صندلی مدیریتی ، صندلی کامپیوتر و… بپردازد. خوشبختانه انواع مختلفی از صندلی ها برای هر گونه نیاز در محل کار یا منزل وجود دارد. نگاهی به لیست جامعی از آنها می اندازیم تا بتوان به بهترین گزینه برای خرید صندلی اداری دست یابیم.
در صورتی که نیاز به تعمیر صندلی خود دارید، پیشنهاد می شود مقاله تعمیر صندلی اداری را مطالعه نمایید. در این مقاله سعی بر این بوده است که به تمامی مواردی که در پیرامون تعمیر صندلی است، بپردازیم.

 صندلی 24 ساعته

این نوع صندلی ها برای اشخاصی که به صورت مداوم از صندلی استفاده می کنند بسیار مناسب هستند مانند مراکز تماس در شرکت ها. معمولا این صندلی ها با فوم های با دوام بالا ساخته می شوند.
صندلی های 24 ساعته با پشتی و کفی ضخیم و به صورت ارگونومی طراحی و ساخته شده اند.

صندلی مدیریتی

صندلی های مدیریت که یکی از پرطرفدار ترین نوع صندلی اداری است بسیار بزرگ و بلند هستند. اندازه های استاندارد و مناسبی ندارند و نیاز به فضای بیشتری نسبت به صندلی های اداری دیگر دارند.
صندلی مدیریتی برای استفاده طولانی بسیار مناسب است ولی قیمت بیشتری نسبت به صندلی های دیگر دارند.

صندلی کامپیوتر

صندلی های کامپیوتر طوری طراحی شده اند که با میز کامپیوتر ارتباط خیلی خوبی دارند. در این نوع صندلی ها اغلب از چند تنظیم ارگونومیک برای راحتی کاربر استفاده شده است. آنها دارای پایه های 5 تایی هستند و چرخ های صندلی کامپیوتر به طوری طراحی شده اند که در محیط کار به صورت صحیح حرکت کنند.

صندلی کنفرانسی

برخی به صندلی های کنفرانسی صندلی هیئت مدیره هم می گویند. صندلی کنفرانسی برای جلسات و میز کنفرانس بسیار مناسب است و تنظیمات بسیار کمتری نسبت به صندلی های دیگر دارند، زیرا زمان کمتری نسبت به سایر صندلی های دیگر، کاربر از آن استفاده می کند.
موقعیت نشستن بر روی صندلی کنفرانسی راحت است و این دقیقا همان چیزی است که از یک صندلی کنفرانسی می توان انتظار داشت.

صندلی ارگونومیک

اگر به دنبال صندلی اداری هستید که راحتی نشستن بر روی مبل را به شما بدهد، صندلی ارگونومیک یک انتخاب هوشمندانه است. این صندلی ها بسیار مناسب برای کاربرانی است که از درد کمر یا ستون فقرات رنج می برند، زیرا صندلی های ارگونومیک به طوری طراحی شده اند که حمایت بسیار زیادی را از کمر دارند. این نوع صندلی برای نشستن طولانی مدت به دلیل ارگونومیک بودن بسیار مناسب است. از مزایای بسیار مهم صندلی ارگونومیک می توان به افزایش گردش خود در زمان نشستن طولانی اشاره کرد.
برخی از تنظیمات صندلی ارگونومیک را میتوان به عمق مناسب صندلی، شیب زانوها، ارتفاغ صندلی و پشتیبان کمر اشاره کرد. صندلی ارگونومیک قیمت بالاتری نسبت سایر صندلی ها دارد.

صندلی ارگونومیک

صندلی پذیرش

صندلی پذیرش همچنین صندلی مهمان نامیده می شود. پایه این نوع صندلی ها معمولا چهار پایه و پایه سورتمه است. جنس و طراحی صندلی های پذیرش معمولا از پلاستیک و چوب است و در رنگ ها و طراحی های مختلف ارائه می شود. صندلی پذیرش اغلب در کنار یک میز یا در محل پذیرش شرکت قرار می گیرد.

 

صندلی مش

صندلی های مش به جای فوم و چرم از پارچه های خالص ساخته شده اند. این کار باعث می شود که گردش هوا به خوبی در نشیمن گاه و پشتی صندلی صورت گیرد. این ویژگی در صندلی مش به کاربر اجازه می دهد تا احساس گرمی یا عرق بر روی صندلی نکند.
صندلی مش را علاوه بر محل کار، می توان به عنوان صندلی کامپیوتر استفاده کرد.

صندلی اجرایی

صندلی اجرایی اغلب از روکش چرم استفاده می شود و بسیار چشم گیر است. این نوع صندلی ها معمولا تنظیمات بیشتری نسبت به صندلی های دیگر دارند.
صندلی های اجرایی نسبت به سایر صندلی های اداری، بسیار گران تر هستند و به همین دلیل اغلب توسط مدیران استفاده می شوند.

صندلی کلاسیک

صندلی های کلاسیک مناسب باعث می شوند ران های کاربر در زاویه 60 تا 70 درجه قرار گیرند. به همین دلیل بار وزن زانو و باسن تقسیم می شوند و باعث کاهش فاشر می شود. مزیت این موقعیت نسبت به صندلی اداری دیگر این است که اگر کاربر به جلو حرکت کند، باعث می شود زاویه بدن 90 درجه شود.
شاید صندلی کلاسیک برای کاربرانی که کمر درد یا درد سینه ناشی از استفاده زیاد از صندلی را دارند انتخاب مناسبی باشد، ولی این مورد را در نظر بگیرید که هنوز ثابت نشده است که صندلی کلاسیک یک راه حل مناسب برای کاهش کمر درد می باشد.
نکته ای که می توان برای صندلی های کلاسیکی به آن اشاره کرد، تصور غلطی است که در مورد این نوع صندلی وجود دارد که وزن بیشتر بدن بر روی زانو ها وارد می شود و کاربرانی که مشکل زانو دارند نمی توانند به درستی از این صندلی استفاده کنند. در یک صندلی کلاسیک مناسب بیشتر وزن مانند صندلی های دیگر روی باسن قرار می گیرد نه زانو!

صندلی رستورانی یا کابینتی

صندلی های رستورانی که به آن ها صندلی های کابینتی هم گفته می شوند معمولا بسیار سبک هستند که باعث می شود به سادگی حمل شوند و رنگ بندی بسیار فراوانی دارند. بهترین مزیت صندلی رستورانی نسبت به سایر صندلی ها، صرفه جویی در فضا برای نگه داری است.
صندلی رستورانی گزینه ای بسیار مناسب برای سالن های عروسی، کافه ها، رستوران ها و … خواهد بود.

صندلی انتظار

صندلی های انتظار معمولا در مراکز عمومی مانند: فرودگاه ها، بیمارستان ها و… استفاده می شوند.

صندلی آموزشی

این نوع صندلی به دلیل طراحی خاص آن در مراکز آموزشی استفاده می شود تا کاربران بتوانند به سادگی از آن ها در کلاس های آموزشی استفاده کنند.

مبل اداری

مبل های اداری معمولا فقط در سازمان ها یا شرکت ها استفاده می شوند. مبل های اداری تاثیر بسیار زیادی در فضای شرکت شما دارند.

میز جلو مبلی اداری

میز جلو مبلی را برخی به عنوان میز قهوه می نامند. میز جلو مبلی معمولا از جنس شیشه یا چوب می باشد. نکته های مهمی که در خرید آن باید توجه کنید ارتفاع میز و ضخامت شیشه جلو مبلی می باشد.

Glass Coffee Tableجلو مبلی

صندلی آمفی تئاتر

همانطور که از نام آن مشخص است، صندلی های آمفی تئاتر در سینماها، سالن های تئاتر و… به کار می روند. صندلی های آمفی تئاتر معمولا هیچ تنظیماتی برای کاربر ندارند.

 

صندلی اپن

صندلی اپن که به آن صندلی صبحانه هم گفته می شود. نکته قابل توجه صندلی های اپن، تنظیم ارتفاع بسیار زیاد آن است. از صندلی اپن یا صندلی صبحانه در برخی از رستوران ها هم استفاده می شود.
بیشتر خرابی صندلی های اپن، شکسته شدن پایه های صندلی است. بیشترین فشار روی پایه های صندلی می آید که به دلیل متفاوت بودن پایه های صندلی اپن با صندلی اداری های دیگر می باشد.
معمولا پایه های صندلی اپن مانند عکس های زیر می باشد.

صندلی کارگاهی یا صندلی کار

صندلی های کارگاهی معمولا در انبارها، کارگاه ها و کارخانه ها استفاده می شود. صندلی کارگاهی معمولا با نام صندلی کار در ایران شناخته شده اند و مقاومت بسیار زیادی نسبت به صندلی های دیگر دارند. صندلی کار در فضاهای تنگ بسیار مناسب است.
صندلی های کارگاهی بیشتر برای سهولت در انجام کار در کارگاه ها و… استفاده می شود. می توان به آزادی حرکت پاها در زمان استفاده از صندلی کارگاهی در محل کار اشاره کرد.

صندلی کارگاهیصندلی کار

صندلی آزمایشگاهی

صندلی های آزمایشگاهی سطح غیر لغزنده ای دارن و در محیط های استریل بسیار مناسب هستند. صندلی های آزمایشگاهی معمولا به سادگی از میکروب پاک می شوند .
یک صندلی آزمایشگاهی مناسب باید طراحی بدون درز برای روکش صندلی و قطعات داشته باشد که بتواند جلوگیری کند از ورود میکروب ها.

صندلی آزمایشگاهیصندلی آزمایشگاهی

صندلی پزشکی

صندلی پزشکیصندلی پزشکی

صندلی کودک

صندلی کودکصندلی کودک

صندلی آرایشگاهی

صندلی آرایشگاهیصندلی آرایشگاهی

صندلی گیمینگ

جالب بدونید ایده ساخت صندلی های بازی که آن را صندلی گیمینگ می نامند از بازی های مسابقه ای مانند Need For Speed آمده.
ایده ساخت صندلی گیمینگ به این صورت بوده که بازیکن بتواند احساسات راننده در هنگام بازی را درک کند. به همین دلیل است که اکثر صندلی های گیمینگ مانند یک صندلی اتومبیل است.
صندلی های گیمینگ پشتی بسیار بلندی نسبت به صندلی های دیگر دارند. اکثر مدل های صندلی گیمینگ دارای طراحی خاصی در پشت صندلی هستند که این باعث شکیل بودن بسیار زیادی در این نوع صندلی می شود.

صندلی گیمینگصندلی بازی

صندلی تخم مرغی

صندلی تخم مرغیصندلی تخم مرغی

صندلی ماساژ

صندلی های ماساژ باعث می شوند استرس و اظطراب را کاهش دهند. از جمله فواید صندلی ماساژ می توان به کمک در کاهش فشار خون اشاره کرد.
صندلی های ماساژ دارای برنامه های از پیش تنظیم شده برای ماساژ کل بدن، سر، شانه، پشت، کفه پا و… هستند. این نوع صندلی ها از ویبراتورهای الکترونیکی و موتور برای ماساژ بدن استفاده می کنند.

صندلی ماساژصندلی ماساژ



:: بازدید از این مطلب : 560
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد

 

قالیشویی درواقع عملی است برای نظافت فرش ها که از گذشته تا به امروز در شکل های مختلف پا برجا بوده و امروزه در جایگاه خود افراد و کارخانه هایی به عنوان قالیشوی و قالیشویی نیز وجود دارند که این امر مهم را اجرا می کنند.

در واقع امر قالیشویی شامل لکه گیری، شست و شو، غبار روبی را شامل می شود. در گذشته به دلیل وسعت خانه های قدیمی و نبود تکنولوژی و ماشین های اتوماتیک ،افراد به تنهایی قالی های خود را با آب و صابون شست و شو می دادند اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی کارخانه هایی وجود دارند که فرش ها را با ماشین های مخصوص شست و شو داده و آماده به مشتری تحویل می دهند.

در ادامه می خواهیم به چندین نکته در مورد قالیشویی اشاره کنیم تا بتوانیم قبل از اقدام به این امر اطلاعات مناسب و کافی را در اختیار شما قرار دهیم.

روش های شستن فرش:

2 نوع روش برای شستشوی فرش وجود دارد

  • قالیشویی به روش سنتی:

    در گذشته به دلیل وسعت خانه ها و نبود امکاناتی همچون کارخانه ها و ماشین های پیشرفته شست و شوی فرش، افراد هر خانه مسئولیت شست و شو قالی ها را بر عهده داشتند و به کمک هم از صفر تا صد امر قالیشویی (غبار روبی، خیس کردن فرش، شست و شو با صابون و یا پودر به وسیله فرچه، آبگیری فرش توسط پارو و در نهایت آویزان کردن فرش به جهت خشک شدن آن) را انجام می دادند. البته در آن زمان گروهی از افراد بودند که وظیفه شست و شو قالی ها را بر عهده می گرفتند و در قبال آن هزینه ای دریافت می کردند.

  • قالیشویی به روش امروزی:

    روش های امروزی که در کارخانه ها و توسط کارکنان یا ماشین های اتوماتیک و پیشرفته انجام می گیرید خود به سه دسته تقسیم می شوند.

  • شستن فرش به روش دستی:

    در این روش تمامی مراحل از جمله غبارروبی توسط جارو، خیساندن فرش به وسیله پمپ آب، شست و شو فرش با مواد شوینده مناسب و مخصوص و آبگیری فرش توسط کارکنان کارخانه قالیشویی انجام می گیرد و تنها مرحله خشک کردن فرش توسط دیگ خشک کن انجام می گیرد.

اما شاید این سوال برای شما پیش بیاید که دیگ خشک کن چیست؟ دیگ خشک کن در قالیشویی محفظه ای است که پس از آبگیری اولیه فرش، فرش خیس را داخل آن می گذارند و دستگاه به حالت چرخشی و درجه حرارت بالا سبب خشک شدن فرش می شود.

  • قالیشویی به روش نیمه اتوماتیک:

    این روش همانطور که از نامش پیداست به این صورت می باشد که هم کارکنان و هم دستگاه های اتوماتیک در امر قالیشویی در آن دخیل هستند. در این روش تمامی وسایل مورد نیاز جهت شستن فرش از جمله فرچه، شلاق زن جهت آبگیری فرش و سایر لوازم دیگر مجهز به برق می باشند و تنها متصدی وظیفه انجام مراحل را با دستگاه های برقی عهده دار می باشد. یکی از مزایای قالیشویی نیمه اتوماتیک نسبت به روش دستی؛ کاهش زمان اجرا می باشد.

  • قالیشویی تمام اتوماتیک:

    در این روش که به آن قالیشویی مکانیزه نیز می گویند، تمامی مراحل از صفر تا صدشستشوی فرش ها توسط دستگاه های مکانیزه شست و شو انجام می گیرد و کارکنان تنها در زمان جابه جایی فرش ها نقش دارند. در این روش فرش را بر روی تسمه ای که بر روی این دستگاه های مخصوص وجود دارد پهن می کنند و خود دستگاه تا مرحله شست و شو پیش می رود پس از آن فرش داخل دستگاه آبگیر به صورت لوله در می آید و آب اضافی آن گرفته می شود، در این مرحله فرش را توسط کارکنان قالیشویی به قسمت دستگاه دار اتوماتیک می برند و با بهره وری از نور خورشید فرش را خشک می کنند.

  • هترین روش شستشوی فرش کدام است؟

    شاید این سوال برای شما مطرح باشد که روش های امروزی برای دوام و جلوگیری از آسیب فرش مناسب تر است یا روش سنتی؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بسته به نوع کیفیت و بافت فرش (دست بافت و ماشینی) انتخاب نوع شست و شو متفاوت می باشد.

    برای شستن فرش های ماشینی هرچند می شود به روش سنتی عمل نمود اما بسیار بهتر است که از روش های قالیشویی مدرن استفاده کنید زیرا استفاده از ماشین آلات مدرن قالیشویی صدمه و آسیب بسیار کمتری به باقت فرش می رساند و می توان از فرش در سال های بیشتری استفاده نمود.

    اما برای شستن فرش های دست بافت و ابریشمی توصیه می شود از روش سنتی و با نظارت و عملکرد استادی ماهر و با تجربه در زمینه قالیشویی فرش های دست بافت به روش سنتی، استفاده کنید تا آسیبی به فرش های گران قیمت وارد نشود.

    2 نکته مهم:

    • به طور کلی استفاده از “روش های امروزی” در کاهش مصرف آب و همچنین کاهش مدت زمان اجرای شستشو بسیار موثر می باشد.
    • جنس و بافت فرش از مهمترین مواردی است که هنگام انتخاب هر یک از روش های شستشوی فرش باید نهایت دقت را در نظر گرفت.

    ویژگی های یک قالیشویی خوب کدام است؟

    انتخاب یک قالیشویی مطمئن و معتبر با هزینه مناسب از جمله دغدغه های بسیاری از افراد می باشد مخصوصا در روزهای عید نوروز که به دلیل حجم بالای درخواست ها، متاسفانه برخی از کارخانه ها کم کاری می کنند.

    استفاده از تجربه افراد و پرس و جو از افراد مورد اعتماد یکی از مطمئن ترین کارهایی است که می توان در اجرای این امر انجام داد.

  • نکته دیگر در مورد انتخاب بهترین قالیشویی قاعدتا سفارش کار به کارخانه  قالیشوییمی باشد نه دفاتر قالیشویی!

    به طور کلی تعداد دفاتر قالیشویی در شهر بسیار بیشتر از کارخانه های قالیشویی می باشد؛ با توجه به این که سابقه کار کارخانه های قالیشویی بسیار بیشتر از دفاتر قالی شویی می باشد متاسفانه کارخانه ها بین مردم شناخته شده نمی باشند.

    در این بین دفاتر قالی شویی به صورت واسطه به بازاریابی و جذب مشتری می پردازند و سفارش می گیرند و از طرفی با یک کارخانه قالیشویی قرارداد می بندند و سفارش فرش ها را به کارخانه می دهند. درواقع دفاتر تنها نقش سفارش و حمل و نقل فرش را بر عهده دارند و هیچگونه دخالتی در اجرای قالی شویی ندارند.

    گروهی از این دفاتر این امر را کاملا پنهان می کنند و مشتری را از صحت کار مطلع نمی کنند و مشتری تا پایان کار بر این باور است که دفاتر قالیشویی صفر تا صد این امر را بر عهده دارند.

    اما در این بین برخی دفاتر قالی شویی وجود دارند که به صورت کاملا تضمین شده و اجرای عالی به این امر می پردازند که به دلیل مسئولیت پذیری و وجدان کاری این دفاتر، و همچنین قرارداد با کارخانه های معتبر و مطرح می باشد.

    تعرفه و قیمت قالیشویی:

    این را بخاطر داشته باشید که یک شرکت معتبر و با کیفیت همیشه دارای یک تعرفه ثابت می باشد و هیچگاه از جمله هایی مبهم در مورد تعرفه و قیمت قالیشویی و همچنین مشخص شدن نرخ بعد از مشاهده فرش مشتری استفاده نمی کنند. تمامی قالیشویی های موجود در شهر می بایست تعرفه ای ثابت به مشتری ارائه دهند و تنها در امری همچون لکه گیری، ترمیم فرش و … که امری تخصصی است باید فرش مشاهده شود؛ پس هر زمان که با دفتر یا کارخانه تماس برقرار کردید و شفافیتی در تعیین نرخ ثابت قالی شویی دریافت نکردید حتما در کار این مجموعه شک کنید و تحقیق بیشتری نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 بهمن 1397 | نظرات ()