نوشته شده توسط : عابد
همه ما از جمله افرادی هستیم که با وسواس کاملا زیاد برای شست و شوی فرش و مبل های خانه خود به انتخاب کارخانه های قالیشویی و مبل شویی می پردازیم اما گاهی اوقات در نهایت دچار مشکل خواهیم شد و از کیفیت پایانی کار خوشحال نیستیم.
پس چگونه می توانیم معتبر ترین کارخانه را بیابیم؟
با ما همراه باشید تا اطلاعات مناسبی در این زمینه کسب نمایید.

نكات مهمي كه قبل از اقدام به شستن فرش بايد بدانيد!

  • ·        بدون شك مهم ترين نكته اين است كه هيچ گاه به تبليغات ارزان قيمت روي نياوريد.
  • ·        قاليشويي مي بايست داراي پروانه كسب و شماره مجوز باشد.
  • ·        زماني كه تماس مي گيريد بايد به صورت قطعي در مورد شستشوي فرش به شما قيمت دهد.
  • ·        به خاطر داشته باشيد كه براي فرش هاي دستباف متخصصين قاليشويي بايد مراجعه كنند و فرش را از نزديك ببينند.
  • ·        در پايان كار حتما بايد به شما رسيد دقيق بدهند.
  • ·        نهايتا مي بايست بين 2 تا 4 روز كاري فرش ماشيسني را تحويل دهند.
  • ·        فرش دستباف را بين 3 تا 6 روز كاري بايد تحويل دهند.
  • ·        يك قاليشويي معتبر موظف است كه فرش ها را به صورت بسته بندي پلاستيكي به مشتري تحويل دهد.
  • ·        از مواد شوينده مجاز و با كيفيت مطلوب استفاده كند تا به بافت فرش ها آسيبي نرساند.
  • ·        تمامي دستگاه هاي قاليشويي مي بايست به صورت نيمه اتوماتيك و يا تمام اتوماتيك باشد و از شستشوي فرش با دست خودداري كرد.
  • ·        در صورت به وجود آمدن هر گونه مشكل براي فرش ها اعم از پارگي، رنگ دادن، شستشوي نامناسب و ... كارخانه ها موظفند كه مسئوليت را برعهده بگيرند و در رفع آن كوشا باشند.
  • ·        قيمت متناسب با نرخ مصوب صنف قاليشويان
  • ·        نبايد در دام شركت هاي واسطه بيفتيد
  • ·        و در نهايت رعايت احترام با مشتري

با در نظر گرفتن اين موارد مهم و ساده به راحتي مي توانيد قاليشويي معتبر را پيدا كنيد و در نهايت رضايتمند باشيد.

در بالا نكته اولي كه به آن اشاره كرديم اين بود كه به تبليغات ارزان قيمت اعتماد نكنيم؛ دلايلي براي شما خواهيم آورد تا براي شما روشن شود:

  1. 1.      هميشه به ياد داشته باشيد كه ارزان بودن قيمت طوري كه شما را به تعجب وا مي دارد نشان از استفاده از مواد شوينده بي كيفيت، شستشوي فرش با دست و خشك كردن آن بدون استفاده از دستگاه هاي خشك كن مي باشد.
  2. 2.      و يا دزديدن فرش هاي شماست كه به راحتي فرش هاي شما را مي گيرند و پس از مدتي ديگر پيدا نخواهند شد.

 

اما چرا برخي از قاليشويي ها نرخي بيشتر از مشتري دريافت مي كنند؟ دلايل آن ها را بخوانيد:

  1. 1.      2 بار شويي داريم.
  2. 2.      از مواد با كيفيت هنگام شستشو استفاده مي كنيم.
  3. 3.      و ...

كه اين دو نكته نكات قابل قبولي نمي باشد زيرا قاليشويي معتبر جايي است كه از صفر تا صد شستشو را در بهترين حالت ممكن انجام مي دهد و قيمت مصوب را دريافت مي نمايد و از اين قبيل بهانه ها خود داري مي كند.

اين را به خاطر داشته باشيد كه اگر با قاليشويي تماس گرفتيد و هزينه كمي به شما گفت و شما دليل آن را پرسيديد امكان دارد به شما بگويند ما تبليغات محيطي و صدا و سيما انجام نمي دهيم تا قيمت تبليغات را از مشتريان بگيريم!! هيچگاه به اين حرف ها توجه نكنيد به راحتي مي توانيد با قاليشويي هايي كه تبليغات انجام مي دهند تماس بگيريد و قيمت آن ها را با نرخ اتحاديه مقايسه كنيد.

از جمله وظايف كارخانه هاي قاليشويي مي توان به مبل شويي، موكت شويي، لكه گيري فرش ماشيني و دستباف، رفوگري، رنگبرداري، داركشي، ريشه زني، مرمت نام برد.

 مبل شويي نيز يكي از حساس ترين امور در خانه مي باشد زيرا تمام جلوه و شكوه دكوراسيون داخلي به مبل ها مي باشد كه اگر تميز باشند حسي زيبا به ما مي بخشند و اگر كثيف باشند باعث افسردگي و ايجاد نمايي زشت در خانه مي شوند.

اگر مبل هاي منزل شما كثيف مي باشند در اين شرايط مي توانيد به دو عمل بپردازيد:

  1. 1.      تعمير مبل
  2. 2.      اقدام به مبل شويي

هر دو اين امور بايد به صورت برنامه ريزي شده صورت پذيرد.

 

بدين شكل كه اگر مبل هاي شما بسيار فرسوده مي باشد و چوب آن شكسته است و ديگر قابل استفاده نمي باشد پس بهتر است به فكر خريد مبل باشيد زيرا با تميز شدن آن باز هم اذيت خواهيد شد.

 اگر مبل هاي شما قابل استفاده است پس بهتر است با كمي تعميرات و تعويض روكش مبل آن را نو كنيد و لذت ببريد.

اما اگر مبل هايي نو داريد و مقداري كثيف شده اند مي توانيد به راحتي اقدام به مبل شويي نماييد و آن ها را همچو روز اول زيبا كنيد.

همانطور كه گفته شد قاليشويي هاي معتبر مي توانند اين خواسته شما را نيز برطرف نمايند.

بدين صورت كه با فرستادن نيروي كار به منزل و يا محل كار شما اقدام به مبل شويي مي كنند كه بسته به تعداد مبل ها زماني در حدود 2 تا 4 ساعت اين امر به طول مي انجامد.

اين اقدام توسط نيروهاي كار به وسيله دستگاه مخصوص مبل شويي انجام مي پذيرد و سپس خشك مي شود كه مي توانيد خيلي زودتر از مبل ها استفاده نماييد.

اگر اگر خودتان مي خواهيد اين كار را انجام دهيد بهتر است جواب احتياط را رعايت نماييد.

براي مبل شويي در منزل اين نكات را هرگز فراموش نكنيد:

  • ·        به اتيكت پشت مبل نگاه كنيد و در صورت داشتن مراحل شستشو حتما به تمام مراحل را اجرا نماييد.
  • ·        اگر مراحل شستشوي مبل وجود ندارد حتما به فروشگاه و يا فروشنده اي كه از او مبل هاي خود را خريده ايد زنگ بزنيد و از او بخواهيد كه شما را در امر مبل شويي كمك نمايد.
  • ·        اگر پارچه مبلي خود را تعويض كرده ايد مي توانيد با فروشنده پارچه تماس بگيريد و از او راهكار مناسب در مورد جنس مبل بخواهيد.
  • ·        هيچ وقت از هر مواد شوينده اي براي پاك كردن لكه ها استفاده نكنيد.
  • ·        مي توانيد از مواد شوينده مخصوص مبل شويي كه در فروشگاه ها موجود است استفاده نماييد.
  • ·        هميشه جانب احتياط را رعايت كنيد و در ابتدا از قسمت پشت مبل امتحان كنيد.
برگرفته از وب سايت نكت


:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد
در گذشته سفر هوایی، جذاب و شیک بود؛ به‌طوری که در دهه‌ی ۱۹۵۰ که به اصطلاح عصر طلایی سفرهای هوایی به حساب می‌آید، پرواز رویداد بسیار مهمی بود که مسافران برای آن، لباس شیک می‌پوشیدند، مهمانداران غذاها را در ظروف چینی سرو می‌کردند، صندلی‌ها جادارتر و همه‌ی جزئیات این تجربه، باشکوه و مجلسی بود.

امروزه پرواز به‌معنای رزرو بیش از حد، صندلی‌های فشرده، مسافرانی با رفتار نامناسب و تأخیرهای اجتناب‌ناپذیر است؛ اما برای مسافرانی که امکان سفر با پروازهای فرست کلاس یا بیزینس کلاس را دارند، سفر هوایی اغلب یک نوع تجربه‌ی لوکس محسوب می‌شود. استیو ووستر (Steve Wooster)، مدیر خدمات و عملیات هوایی در شرکت مشاوره‌ای مسافرت لوکس Virtuoso می‌گوید:

آنچه در دنیای سفر هوایی به‌عنوان تجربه‌ای جذاب و شیک تلقی می‌شود، ممکن است مطابق با ذهنیت مردم نباشد. برای برخی شرکت‌های هواپیمایی، شیک‌بودن به‌معنای حفظ میراث فرهنگی ایرلاین است، درحالی‌که برخی دیگر از زرق‌وبرق‌های رایج‌تر استقبال می‌کنند. هرچند برای مسافران، کیفیت مصداق سفری جذاب به شمار می‌رود.

درهرصورت، هر کس دیدگاه متفاوتی نسبت به لوکس‌بودن دارد. بااین‌حال تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی سعی می‌کنند تا به‌عنوان بخشی از مأموریت برندشان، زرق‌وبرق و کلاس هواپیمایی خود را ارتقا دهند. رقابت شدیدی نیز در این حوزه وجود دارد و ایرلاین‌ها به تلاش خود برای بالابردن سطح کیفیت‌شان ادامه می‌دهند. مایک آرنوت (Mike Arnot)، خلبان مستقل و مشاور هواپیمایی، می‌گوید:

ایرلاین‌ها مبالغ هنگفتی را روی سرگرمی‌های داخل هواپیما و همینطور کالاهای سختی نظیر صندلی‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند. هر یک از این صندلی‌ها برای بخش بیزینس کلاس می‌تواند تا ۱۰۰ هزار دلار هزینه بردارد. هرچند که این مسئله برای عده‌ای از مسافران به‌خصوص کسانی که می‌توانند نوع پروازشان بر فراز اقیانوس اطلس یا سفر به آسیا را انتخاب کنند، حائز اهمیت است.

با ورود به سالن انتظار بیزینس کلاس ترکیش ایرلاینز در فرودگاه جدید استانبول، به‌وضوح می‌توان دید که لوکس‌بودن در درجه‌ی اول اهمیت قرار دارد. سالن‌ بیزینس این شرکت با پنل‌های چوبی موج‌دار طراحی شده که یادآور حرکت آب و نسیم دریای اژه هستند. این سالن ۵,۵۷۴ مترمربعی دارای ۱۳ سوئیت خصوصی با حمام است، برای ۷۶۵ مهمان صندلی دارد. علاوه‌ بر این شامل اتاق‌های ملاقات، کتابخانه، نمازخانه و موزه‌ای در رابطه با استانبول مدرن نیز می‌شود.

ترکیش ایرلاینز، سرمایه‌گذاری زیادی در زمینه‌ی سخت‌افزار انجام داده است و قصد دارد در مدت چهار سال ۳۰ فروند بوئینگ ۷۸۷-۹ دریم‌لاینر به خطوط خود اضافه کند. هر هواپیما دارای کابین بیزینس کلاس خواهد بود که در آن ۳۰ صندلی با دسترسی مستقیم به راهرو وجود دارد که می‌توان آن‌ها را به‌طور کامل خواباند. این صندلی‌ها به آینه‌های قابل تنظیم و نمایشگرهای ۱۸ اینچی با محتوای مختلف سرگرمی مجهز هستند.

مسافران پس از ورود به هواپیما می‌توانند از هدفون‌های دنون با قابلیت حذف صدای محیط، بسته‌های رفاهی با طراحی ورساچه و همینطور لوازم جانبی برند ماندارینا داک لذت ببرند. علاوه‌بر این، یک بار مخصوص و خدمات حوله‌ی داغ قبل از غذا نیز در این هواپیما وجود دارد. به‌لطف وجود خدمات مدرن تهیه‌ی غذای شرکت فلایینگ شفز (Flying Chefs)، شام درکنار نور شمع سرو می‌شود و زمان خوابیدن مسافران که می‌رسد، آن‌ها می‌توانند از تخت‌خواب‌هایی که به‌طور خاص برای سفر هوایی و خواب آرام‌تر طراحی شده‌ است، استفاده کنند. لباس کادر پرواز توسط اتورِ بیلوتتا (Ettore Bilotta)، هنرمند میلانی طراحی شده‌اند.

هواپیمایی امارات

نیک الیس، سردبیر وب‌سایت The Points Guy که هوانوردی می‌کند، می‌گوید:

نمی‌توان از تجملات در سفر هوایی صحبت کرد و حرفی از خاورمیانه نزد. هواپیمایی امارات یکی از مدرن‌ترین هواپیماهای فرست کلاس امروزی را در اختیار دارد.

مسافران با واردشدن به سالن بیزینس کلاس فرودگاه بین‌المللی دبی می‌توانند این ادعا را تأیید کنند. هواپیمایی امارات در زمینه‌ی سخت‌افزار نیز سرمایه‌گذاری کرده و اخیراً هواپیماهای بوئینگ ۷۷-۳۰۰ ای‌آر خود را نوسازی کرده است که به‌گفته‌ی این شرکت، سوئیت‌های فرست کلاس آن نتیجه‌ی بازی را تغییر می‌دهند. این سوئیت‌های خصوصی کاملا محصور دارای درهای کشویی و پنجره‌های مجازی هستند و فضای داخلی آن‌ها با الهام از مرسدس بنز طراحی شده‌اند، به‌طوری که صندلی‌ چرمی، کنترل پنل‌های لمسی و نورپردازی متغیر دارند. علاوه‌بر این، یک صندلی گرانش صفر نیز در این سوئیت‌ها به چشم می‌خورد که به‌نوعی کپی مدل‌هایی است که توسط طراحان ناسا طراحی شده‌اند.

در  دیگر هواپیمای این شرکت اماراتی یعنی ایرباس ۳۸۰، هر یک از سوئیت‌های فرست کلاس کاملا خصوصی بوده و مجهز به در کشویی، نور محیطی، صندلی‌های تخت‌خواب‌شو، غذاهای منطقه‌ای و نوشیدنی‌های متنوع هستند. شرکت بریتانیایی باورز اند ویلکینز به‌طور اختصاصی هدفون‌های ای‌وان با قابلیت حذف صدای محیط را برای این هواپیما طراحی کرده است. زمان خواب به مسافران یک لباس خواب مرطوب‌کننده داده می‌شود که با هر بار چرخیدن در خواب، روغن آرگان و شی باتر (نوعی چربی که از دانه‌ی درخت شی یا Shea استخراج می‌شود) تولید می‌کند. علاوه‌بر این، یک بسته‌ی مراقبت پوستی غنی از اسید آمینه از برند بایردو برای آب‌رسانی بیشتر و همچنین روغن خواب و اسپری بالش برای خواب راحت‌تر و آرام‌بخش‌تر در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. مسافران پس از بیدارشدن از خواب می‌توانند از اسپا - دوش‌های با کف گرم استفاده کنند.

در این سوئیت‌ها، بسته‌های رفاهی برند بولگاری و محصولات مراقب پوست Voya قرار دارد و مسافران شانس دیگری دارند تا سرزنده و شاداب و با عطروبویی لاکچری به مقصدشان برسند.

هواپیمایی اتحاد

هواپیمایی اتحاد که دومین شرکت بزرگ هواپیمایی امارت متحده عربی به شمار می‌رود، ترجیح می‌دهد که مسافران حین پرواز با این هواپیمایی، آن را مثل خانه‌ی خود بدانند و به همین دلیل بالاترین کلاس سفر خود را «محل زندگی» (Residence) نام‌گذاری کرده است. این شرکت هواپیمایی، برای هر روز پرواز در مسیر فرودگاه جان اف کندی نیویورک به ابوظبی، از ایرباس A380-800 با چهار کلاس پروازی استفاده می‌کند که عبارت‌اند از: اکونومی اسمارت، بیزینس استودیو، فرست آپارتمان و رزیدنس.

رزیدنس یا همان محل زندگی از یک سوئیت سه‌خوابه تشکیل می‌شود که برای یک الی دو مهمان طراحی شده و شامل اتاق خوابی خصوصی با تخت دونفره و تشک‌های سفارشی برند دوکسیانا است، علاوه‌بر این لباس‌های راحتی سفارشی تهیه‌شده از مواد ضدباکتری و هایپوآلرژنیک (با کمترین حساسیت‌زایی) برای مسافران تدارک دیده شده است. در حمام این سوئیت، تن‌پوش‌های برند لوسیانا و لوازم حمام آکوا دی پارما به چشم می‌خورد. یک اتاق نشیمن جداگانه در طبقه‌ی فوقانی هواپیما قرار دارد که یک راهنمای سفر VIP و یک پیشخدمت در خدمت مسافران خوش‌شانس هستند. مسافران رزیدنس همچنین به سالن اختصاصی رزیدنس فرودگاه و راننده‌ی خصوصی در همه‌ی مقاصد ایرباس نیز دسترسی دارند.

یک کلاس پایین‌تر از رزیدنس نیز آنچنان بد نیست. این ایرباس از ۹ جایگاه فرست کلاس تشکیل شده است که با نام فرست آپارتمنت شناخته می‌شود و مجهز به اتاقی خصوصی، مینی بار، روشویی کابینت‌دار و حمام است. مسافران می‌توانند از صندلی‌های ریکلاینر (صندلی لمیدنی) چرمی برند پولترونا فرائو برای استراحت استفاده کنند یا روی مبل‌های تخت‌خواب‌شو دراز بکشند.

هواپیمایی اتحاد، شرکای لوکسی نیز دارد و در هفته‌ی مد نیویورک با مشارکت بریتلینگ، ساعت‌سازی لوکس سوئیسی، تعداد محدودی ساعت منحصربه‌فرد با اعداد عربی از جنس طلا تولید کرد که ۵۰۰ عدد از آن موجود است.

هواپیمایی سنگاپور

جیمز بوید (James Boyd)، سخنگوی شرکت هواپیمایی سنگاپور می‌گوید:

خدمات عالی بهترین نوع لاکچری است و شرکت ما بر این اساس روی منابع سرمایه‌گذاری کرده است. این هواپیمایی، سخت‌ترین روش استخدام و آموزش را در صنعت هوایی دارد و با گنجاندن آموزش زبان‌های خارجی و سایر زمینه‌ها می‌خواهد از میانگین استانداردهای این صنعت فراتر برود.

پیر بالمن (Pierre Balmain)، طراح لباس اهل فرانسه، وظیفه‌ی طراحی لباس فرم سارونگ کبایا را برای تمام کادر پروازی برعهده داشته است. مسافران از زمان ورود به فرودگاه چانگی سنگاپور، مورد استقبال شرکت هواپیمایی سنگاپور قرار می‌گیرند که به تجملات معروف است. تجربه‌ی منحصربه‌فرد مسافران با غرفه‌ی خصوصی چک‌این فرست کلاس آغاز می‌شود و در پرایویت روم ادامه می‌یابد که سالنی پیشرفته با یک رستوران خصوصی لوکس قبل از پرواز است. تجربه‌ی داخل هواپیما، شکوه و زرق‌وبرق دوران قدیم را به تصویر می‌کشد که شامل سرویس خاویار، ملحفه‌های آهاردار، چینی‌های برند وج‌وود، نوشیدنی‌های معروف و بشقاب‌های غذا می‌شود که توسط سرآشپزهای مشهور تزیین شده‌اند.

در ایرباس A380، سوئیت‌های فرست کلاس دارای صندلی و تخت‌های دونفره‌ مجزا هستند، علاوه‌بر این سوئیت‌های همجواری نیز دارد که امکان استفاده‌ از آن برای زوج‌ها مهیا است. لباس‌های راحتی و ملحفه‌های برند لالیک در اختیار مهمانان قرار می‌گیرد و اگر دچار بی‌خوابی شوند، می‌توانند به‌سراغ ورزش‌های کششی و تکنیک‌های ریلکس‌کردن بروند که توسط «Canyon Ranch Wellness Architects» طراحی شده‌اند.

برگرفته شده از:

https://www.zoomit.ir/2019/11/5/342120/glamorous-airlines-all-over-world/



:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد

کمپانی ARM چهار چیپ جدید معرفی کرده که شامل دو NPU، یک DPU و از همه مهمتر یک پردازنده گرافیکی میان رده با مشخصاتی در حد پرچمدارها می شود. این محصولات تجربه کاربری را در زمینه های مختلفی از جمله وضوح تصویر، پردازش داده ها و گیمینگ موبایلی بهبود خواهند بخشید.

نخستین بخش از محصولات جدید Arm شامل دو واحد پردازش عصبی (NPU) به نام های N57 و N37 ست که جزو خانواده Ethos محسوب می شوند. این چیپ ها قرار است در قلب دستگاه های مقرون به صرفه قرار گرفته و با بر عهده گرفتن محاسبات AI و ML زمان پردازش، عمر باتری، امنیت داده ها و کارایی کلی را بهبود ببخشند.

هرچند Arm کارایی دقیق این چیپ ها را اعلام نکرد اما مدعی است به لطف تکنیک های بهینه سازی نظیر پیاده سازی Winograd بازدهی پردازش را تا ۲ برابر ارتقا می دهند.

دیگر محصول کمپانی بریتانیایی پردازشگر گرافیکی میان رده Mali-G57 است که اولین GPU مبتنی بر معماری Valhall محسوب می شود. پردازشگر Mali-G57 نسبت به مدل Mali-G52 حدود ۳۳ درصد قوی تر است. این تراشه نه تنها ۳۰ درصد انرژی کمتری مصرف می کند بلکه در زمینه یادگیری ماشین ۶۰ درصد بازدهی بالاتری دارد.

در صورتی که این ادعا درست از آب درآید پردازشگر Mali-G57 واقعیت افزوده و مجازی را فراگیرتر کرده و رزولوشن 4K و 8K را در تلویزیون های مقرون به صرفه به ارمغان می آورد. علاوه بر این با افزایش نرخ فریم و عمر طولانی تر باتری گیمینگ موبایلی را به کنسول ها نزدیک می کند.

در نهایت نوبت به واحد پردازش نمایش Mali-D37 می رسد که برای دستگاه های ارزان قیمت طراحی شده. ارمغان این تراشه بازدهی بهتر تصویر تا رزولوشن 2K و در عین حال صرفه جویی ۳۰ درصدی در مصرف انرژی است. این DPU را می توان در فرم فاکتورهای متعددی از قبیل موبایل، نمایشگر هوشمند، تبلت یا لوازم خانگی بکار برد.

Arm با معرفی این چهار چیپ گام بزرگی را برای بهبود کارایی گوشی ها و دیگر دستگاه های اقتصادی برداشته و حالا نوبت شرکت هایی نظیر کوالکام، سامسونگ است که به این طرح ها جامه عمل بپوشانند.

منبع:


:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 آبان 1398 | نظرات ()