نوشته شده توسط : عابد

بیش از ۶ دهه است که راه خود را به فضای بیرون زمین باز کرده‌ایم و در این مدت شاهد اتفاقاتی بودیم که بسیار ترسناک بوده و تار مویی تا وقوع یک فاجعه فاصله داشته‌اند. در ادامه به بررسی ۵ مورد از ترسناک‌ترین اتفاقات در تاریخ فضانوردی خواهیم پرداخت.

خارج از کنترل در مدار زمین

در ۱۶ مارس سال ۱۹۶۶، نیل آرمسترانگ به همراه دیوید اسکات در اولین تجربه‌ی فضانوردی خود در فضاپیمای جمینی ۸، که نسل پیشین آپولو نیز به شما می‌رفت، به فضا فرستاده شدند. هدف از این ماموریت، تمرین تکنیک‌های مختلف در مدار اطراف زمین بود. اما اندکی پس از شروع ماموریت، شرایط از روند پیش‌بینی شده خارج شد.

11

ساعاتی پس از ارسال به فضا، جمینی ۸ با دستگاهی به نام آگنا چفت شد و اولین چفت شدن موفق در فضا به وقوع پیوست. اما نیم ساعت پس از این اتفاق، هر دو دستگاه شروع به چرخش عجیبی کردند. آرمسترانگ که کنترل فضاپیما را بر عهده داشت توانست جیمنی ۸ را از آگنا جدا کند؛ اما اثرات چرخش همچنان پابرجا بود و فضاپیمای آن‌ها با سرعت یک دور در هر ثانیه می‌چرخید. اسکات با اتاق کنترل زمین ارتباط برقرار کرد و گفت:

ما با مشکلی جدی مواجه شده‌ایم. ما به طرز عجیبی در حال چرخش هستیم و به این دلیل خود را ازآگنا جدا کردیم.

در نهایت آرمسترانگ توانست این مشکل را پس از ۳۰ ثانیه و با استفاده از رانشگرهای فضاپیما حل کند. البته استفاده از این رانشگرها به معنای این بود که باید ماموریت دو روز زودتر از زمان مقرر به اتمام می‌رسید. آرمسترانگ و اسکات تنها ۱۱ ساعت پس از شروع ماموریت مراحل بازگشت را شروع کرده و در نهایت خود را درون اقیانوس آرام پرتاب کردند.

این واکنش آرمسترانگ در شرایط بحرانی بسیار حیاتی بود و باعث نجات جان آن‌ها شد. پس از این واقعه، آرمسترانگ در جولای سال ۱۹۶۹ به اولین فردی تبدیل شد که قدم بر روی ماه گذاشت. اسکات نیز در جریان ماموریت آپولو ۱۵ به ماه سفر کرد. نگاهی به گذشته نشان می‌دهد که اگر این دو از آن واقعه جان سالم به در نمی‌بردند، مسیر اتفاقات بسیار دگرگون می‌شد.

هفت دقیقه مرگبار فضاپیمای Curiosity

تا سال ۲۰۱۲ میلادی تمامی فرودها در مریخ توسط کیسه‌ی هوا انجام می‌شد. اما این روش با پرتاب فضاپیمای Curiosity تغییر کرد که تجربه‌ی اول آن برای افرادی که کنترل ماموریت را برعهده داشتند، بسیار ترسناک بود.

این فضاپیما بسیار بزرگ بود و برای فرود آوردن آن امکان استفاده از کیسه‌های هوا وجود نداشت؛ به این دلیل ناسا رو به استفاده از روشی جدید برای فرود آوردن Curisoity بر روی مریخ آورد. روش این گونه بود که پس از گذر فضاپیما از جو مریخ، چهار پیشران فعال می‌شدند و فضاپیما را به ۲۰ متری سطح مریخ می‌بردند. سپس فضاپیمای کوچک توسط کابلی به روی سطح مریخ فرود آورده می‌شد. این روش فروآمدن قبلا در هیچ جایی غیر از زمین انجام نگرفته بود.

زمان بین گذر از جو مریخ و فرو آمدن فضاپیما در حدود ۷ دقیقه بود. با توجه به تاخیر در ارتباط بین زمین و مریخ، مهندسان ناسا در زمین تصمیم گرفتند که سیستم را به حالت خودکار قرار داده و امیدوار باشند که به درستی عمل کند. ناسا این هفت دقیقه را هفت دقیقه‌ی مرگبار نامیده است.

خوشبختانه فرود آمدن خودکار با توجه به اینکه یکی از ترسناک‌ترین تصمیمات ناسا بود، بدون مشکل انجام شد. این فضاپیما امروزه نیز در سلامت کامل به سر می‌برد و فرود موفقیت‌آمیز آن باعث شده است تا متوجه شویم که زمانی مریخ، قابل سکونت بوده و دارای آب نیز بوده است.

ماموریت نحس آپولو ۱۳

13

آپولو ۱۳ قرار بود سومین گروه از انسان‌ها برای فرود آمدن بر فراز ماه را با خود حمل کند. به جز اشکالی کوچک در زمان پرتاب در روز ۱۱ آوریل سال ۱۹۷۰ میلادی، ماموریت برای سه فضانورد فضاپیما با نام‌های جان سویگرت، فرد هایز و جیمز لول، به خوبی پیش می‌رفت.

اما با گذشت ۵۵ ساعت از ماموریت در فاصله‌ی ۳۲۰ هزار کیلومتری زمین، در روز ۱۳ آوریل ۱۹۷۰، یکی از تانک‌های اکسیژن این فضاپیما منفجر شد. این گروه با مشکلی بزرگ با نام گرفتار شدن در فضا مواجه بودند. سویگرت در پیامی معروف به مرکز کنترل ماموریت این گونه پیغام داد:

ما اینجا به مشکل خورده‌ایم.

با از دست رفتن اکسیژن و الکتریسیته، این گروه مجبور به استفاده از اکسیژنی شدند که قرار بود زمان فرود از آن بهره ببرند. با این کار فرود آمدن منتفی شده بود. این گروه مجبور به چرخش به دور ماه بودند و نگرانی و اضطراب زیادی برای بازگشت به خانه‌ی خود داشتند.

تلاش‌های تیم آپولو ۱۳ و مهندسان ناسا نتیجه بخش بود و آپولو ۱۳ توانست در ۱۷ آوریل سال ۱۹۷۰ و پس از ۴ روز در اقیانوس آرام فرود بیاید. مدیر پرواز وقت، جرالد گریفین در این خصوص، بعدها این گونه سخن گفته است:

مدتی بعد از این واقعه به یادداشت‌های خود در آن زمان نگاه کرده و به مرور حادثه پرداختم. از یادداشت‌ها کاملا مشخص بود که استرس زیادی را متحمل شده بودم.

فضانوردی که خطر غرق شدن در فضا از بیخ گوش وی رد شد

در ۱۶ جولای سال ۲۰۱۳، فضانورد ایتالیایی، لوکا پارمیتانو، از ایستگاه فضایی بین‌المللی برای انجام یک گردش فضایی ساده بیرون آمد؛ اما این گردش ساده برای وی به یک اتفاق بسیار خطرناک تبدیل شد.

133

پارمیتانو ماموریت خود را با منجمی دیگر، کریس کاسیدی در ساعت ۱۵:۲۷ دقیقه آغاز کرد. هدف از این ماموریت آماده‌سازی ایستگاه برای ورود یک ماژول آزمایشگاهی چندمنظوره با نام نائوکا، بود.

یک ساعت و نه دقیقه پس از شروع این گردش فضایی، پارمیتانو اعلام کرد کلاه فضایی وی در حال پر شدن از آب است. آب شروع به بالا آمدن تا دماغ او کرده و نفس کشیدن برای وی بسیار دشوار شده بود.

پارمیتانو که دیدش توسط آب بسیار کم شده بود، از کابل ایمنی برای بازگشت به ایستگاه کمک گرفت. با کمک کاسیدی وی به ایستگاه بازگشت و عملیات احیا بر روی وی انجام شد. کاسیدی می‌گوید گوش‌های پارمیتانو پر از آب شده و او تا دم مرگ نیز پیش رفته بود.

بعدها مشخص شد که این مشکل در اثر ایراد پیدا کردن فیلتر بوجود آمده است. پس از این اتفاق کلاه‌های فضایی اصلاح شدند تا بار دیگر این اتفاق رخ ندهد.

زمانی که ایستگاه فضایی میر باید به سرعت تخلیه می‌شد

قبل از ایستگاه فضایی بین‌المللی، ایستگاه بزرگ ساخت مسکو، بزرگ‌ترین ایستگاه فضایی ساخت بشر بود. ایستگاه فضایی که از سال ۱۹۸۶ تا سال ۲۰۰۱ در فضا بود و در سال ۱۹۹۷ نزدیک بود که در طی یک اتفاقی عجیب از بین برود.

در آن زمان کیهان شناسان روسی، واسیلی سیبلیف و الکساندر لازوتکین و منجم آٰمریکایی مایکل فوآل، در حال کار بر روی ماموریتی مشترک بین روسیه و آمریکا بودند که در نهایت منجر به ساخت ایستگاه فضایی بین‌المللی نیز شد.

mir

در روز ۲۵ ژوئن سال ۱۹۹۷ روس‌ها برای آزمایش عملی بودن فرود به صورت دستی تصمیم به جدا کردن و بازنشاندن فضاپیمای باربری پراگرس کردند. سیبلیف، فضاپیما را کنترل می‌کرد، اما وی در تخمین سرعت مناسب اشتباه کرده بود و پراگرش به سرعت در حال حرکت به سمت میر بود. با این که سیستم ترمز فعال شده بود، اما به نظر می‌رسید توقف فضاپیما غیرممکن است.

پراگرس با برخورد به یکی از پنل‌های خورشیدی میر، سوراخی بزرگ در آن ایجاد کرده و این سوراخ باعث چرخش غیرقابل کنترل میر شده بود. فوآل به همراه دیگر افراد حاضر در تلاش برای بازگرداندن میر به حالت قابل کنترل بودند. جریان برق در حال افت بود و نشتی در جایی از ایستگاه وجود داشت که باید به سرعت جلوی آن گرفته می‌شد. باتری‌های یدکی نیز شاٰرژ خود را از دست داده بودند و ایستگاه فضایی تنها توسط نیروی خورشیدی انرژی خود را تامین می‌کرد. این اتفاق باعث شده بود که میر در زمان قرار گرفتن در بخش شب زمین، برق نداشته باشد.

در نهایت فوآل با همکاری روس‌ها و با استفاده از پیشران‌های موجود بر روی فضاپیمایی که روی ایستگاه فضایی وجود داشت، توانست میر را بار دیگر تحت کنترل درآورد. در حالی که به نظر می‌رسید ترک این ایستگاه فضایی اجتناب ناپذیر است، این گروه توانستند بار دیگر آن را تحت کنترل خود در آورند و پس از این اتفاق میر ۴ سال دیگر نیز به حیات خود ادامه داد.



:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد
گچبری پیش ساخته

یکی از اموری که با استفاده از آن می توانید به راحتی دکوراسیون منزل خود را تغییر دهید ابزار گچبری پیش ساخته می باشد.

همه افراد در طول زندگی نیاز به تغییر و تحول دارند تا بتوانند با احساس امیدواری و آرامش بیشتری به زندگی خود ادامه دهند؛ تحول در سبک معماری داخلی و دکوراسیون خانه یکی از بهترین امور در ایجاد این رضایت و آرامش می باشد که امروزه فارق از استفاده از سبک های قدیمی و سنتی و با به کارگیری تکنولوژی و پیشرفت در صنعت ساخت، به راحتی می توان از گچبری پیش ساخته در اکثر مکان ها از جمله: هتل ها، رستوران ها، سالن های کنفرانس، آپارتمان ها و … استفاده نمود و با توجه به مزایای زیادی که در بردارد می توانید چهره ای متفاوت و شکیل به محیط خود هدیه دهید.

در این صفحه به انواع گچبری پیش ساخته، قیمت و مزایای آن نسبت به گچبری سنتی و تصاویری از جدیدترین مدل های گچبری پیش ساخته در سال 2019 اشاره خواهیم کرد.

انواع گچبری پیش ساخته:

به طور کلی گچبری پیش ساخته به سه نوع: ابزار دکوراتیو، پلی یورتان و پلی استایرن تقسیم می شود.

لازم است بدانید که هر یک از انواع گچبری پیش ساخته یک وظیفه دارند و آن بخشیدن جلوه ای شکیل و خاص به نمای داخلی و یا دکور داخلی خانه و محل کار می باشد؛ اما هر یک از آن ها دارای برتری هایی نسبت به نوع دیگر از دسته خود می باشند که در توضیحات لازم در مورد هر یک از آن ها را خواهیم داد:

ابزار دکوراتیو گچبری بری پیش ساخته

همانطور که قبل به آن اشاره شد در گذشته از گچ برای اجرای طرح های مختلفی در پی زیبا کردن سقف ها، دیوارها و حاشیه ها استفاده می کردند که بسیار زمان بر بود و حتی امروزه برای اجرای این هنر زیبا باید اجرت بالایی را پرداخت نمود اما شما به راحتی می توانید با ابزار دکوراتیو گچ بری که در طرح ها و مدل های مختلف در غالب حاشیه، ستون و … در بازار موجود می باشد، از آن ها برای چشم نواز کردن دکوراسیون داخلی منزل استفاده کنید

گچبری پیش ساخته پلی یورتان

اگر شما به دنبال ایجاد نمای داخلی متفاوت و مدرن می باشید و می خواهید محیط خود را با هزینه ای کمتر جلوه ای تازه ببخشید می توانید از این نوع ابزار پیش ساخته استفاده نمایید. این ابزار در شکل های مختلفی در دنیای امروزی کاربرد دارند که می توان به به رزین، فوم سرد و گرم، پوشش و … اشاره نمود.

گچبری پیش ساخته پلی استایرن

پلی استایرن با فرمول شیمیایی یا مولکولی n(C8H8)در واقع از دسته پلیمر یا در زبان فارسی بَسپار مصنوعی می باشد که به دلیل نیروی بین مولکولی زیاد، هنگام حرارت دیدن به راحتی در شکل های مختلف و متنوع ساخته می شود.

که خود به سه دسته تقسیم می گردد: انبساطی(EPS)، مقاوم(HIPS) و معمولی(GPPS)

و امروزه جایگاه ویژه ای در صنعت ساختمان سازی و معماری داخلی به جهت:

  • کاهش قیمت
  • کاهش زمان اجرا
  • عایق حرارتی
  • ضد آب
  • مقاوت بالا در برابر ضربه
  • سبک بودن
  • محکم بودن
  • و …

دارا می باشد و در بازار عرضه می گردد.

توجه داشته باشید که از پلی استایرن تنها در صنعت گچبری پیش ساخته و ساختمان سازی استفاده نمی گردد بلکه در تولیداتی همچون تلویزیون، وسایل بازی کودکان، لوازم ورزشی،فوم های بسته بندی، عایق های برودتی، ساخت یخدان، ظرف های یک بار مصرف و … نیز مورد توجه و استفاده می باشد.

اما هر یک از پلی استایرن ها با توجه به ویژگی های منحصر به فرد خود در صنعت و تولیدات خاصی قابل استفاده می باشند که در ادامه به هر یک از آن ها اشاره خواهیم کرد:

پلی استایرن انبساطی(EPS):

در این نوع پلی استایرن که به یونولیت در بازار معروف می باشد و هنگام تولید آن ماده ای فوم کننده اضافه گشته است، از موارد مصرف آن در عایق های صوتی و حرارتی در آپارتمان سازی و سایر ساختمان ها و مکان های عمومی، ساخت یخدان، ساخت فوم های بسته بندی، عایق یخچال های صنعتی و همچنین سرخانه ها و … را می توان نام برد و این نوع پلی استایرن به رنگ سفید می باشد.

پلی استایرن مقاومتی(HIPS):

پلی استایرن مقاوتی که به نام هایمپک در بازار عرضه می گردد در تولیدات ظروف یکبار مصرف، وسایل بازی کودکان، تولید وسایل ورزشی و … کاربرد دارد. همانطور که از نام این ماده پیداست از ویژگی های آن می توان به مقاومت در برابر ضربه اشاره کرد.

پلی استایرن معمولی(GPPS):

که در بازار با نام کریستال عرضه می گردد در مصارفی همچون رادیو، بدنه ساعت، تلویزیون و همچنین عایق برودتی فریز و یخچال ها و … مورد استفاده می باشد. مقاومت و قدرت بالا در برابر گرما، حرارت و ضربه، استحکام بالا و عایق الکتریکی از جمله ویژگی های این ماده می باشد.

ابزار پیش ساخته پلی استایرن:

با توجه به ویژگی ها و سایر مطالب مذکور در زمینه پلی استایرن، می توان گفت کارشناسان و مهندسین مختصص در صنعت ساختمان سازی توانسته اند از صفحات فشرده و فومی پلی استایرن به عنوان یک ابزار پیش ساخته گچبری در تولید سبکی مدرن نسبت به سبک قدیمی و دستی اقدام نمایند و با تولیدات با کیفیت بهترین ها را به بازار عرضه دارند که در این صورت دیگر نیاز به

مزایای گچبری پیش ساخته از نوع پلی استایرن:

  1. نصب بدون دردسر در زمان کوتاه
  2. قیمت بسیار مناسب نسبت به گچبری دستی و سنتی
  3. برخورداری از قابلیت شست و شو
  4. رنگ، اندازه و مدل های بسیار متنوع
  5. سبک و کم حجم بودن آن
  6. عبور تجهیزات ساختمانی(سیم تلفن، سیم لوله، کابل و …) از آن
  7. مقاوم در برابر رطوبت
  8. قیمت مناسب
  9. صرف زمان کوتاه در اجرا
  10. رنگپذیری آسان با رنگ های آکرلیک و پلاستیک

یکی از مزایای گچبری پیش ساخته این است که به راحتی قابل حمل می باشند. به این منظور که اگر شما قصد جا به جایی از منزل خود را دارید می توانید به راحتی آن ها را از سطح سقف و یا دیوار باز کرده و به منزل جدید خود ببرید!



:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد

تعمیر صندلی یکی از راه های معقول در جهت کاهش هر چه بیشتر هزینه ها می باشد. تعمیر صندلی همچون تعمیر مبل قسمت های مختلف دارد که در زیر به آن ها اشاره خواهیم کرد:

1-      تعمیر پایه صندلی: پایه های صندلی که وظیفه به حرکت درآوردن صندلی را دارند ممکن است بر اثر فشار زیاد شکسته شوند.

2-      تعمیر جک صندلی: جک صندلی وسیله ای است برای  بالا و پایین کردن نشیمنگاه صندلی که به مرور زمان و یا بر اثر تحمل وزن زیاد در معرض شکستن قرار می گیرد

3-      تعمیر مکانیزم صندلی: از دیگر قسمت های تعمیر صندلی مکانیزم صندلی می باشد که به وسیله آن می توان صندلی را در حالت های مختلف قرار داد و همچنین وسیله ای است برای اتصال جک و پایه

4-      تعمیر چرخ صندلی: چرخ صندلی یکی از مهمترین و آسیب پذیر ترین قسمت های صندلی می باشد که بر اثر تحمل وزن سنگین و حرکت بر روی سطوح نامناسب  پس از مدتی دچار آسیب می شوند

5-      تعمیر نشیمنگاه صندلی: نشیمنگاه صندلی به مروز زمان بر اثر نشستن زیاد و همچنین بر اثر پارگی و یا فرسوده شدن چرم یا پارچه نیاز به تعمیر دارد.

نکاتی که هنگام تعمیر صندلی باید به آن توجه داشت:

1-      به افراد ماهر و با تجربه مسئولیت تعمیر صندلی خود را بسپارید.

2-      قبل از انجام تعمیر صندلی در مورد ایاب و ذهاب و هزینه تعمیر صندلی توافق کنید.

3-      مطمئن شوید که آیا قطعات مورد استفاده هنگام تعمیر صندلی، از ضمانت برخوردار هستند یا خیر؟!

همچون تعمیر مبل حتما نمونه کار های تعمیرکار را قبل از اقدام به تعمیر صندلی ببینید.

http://office-chair.mihanblog.com/post/92



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد

تکنولوژی های دیجیتالی و فناوری های الکترونیکی مدت زمانی است که در هواپیماهای مسافربری نیز نفوذ کرده و این تجهیزات مهم و حیاتی را به یک کامپیوتر پرنده مبدل کرده است.بسیاری از علاقمندان به فناوری پی گیر اخبار این هواپیما ها بوده و از آنها لذت می برند.در این مطلب قصد معرفی دو هواپیمای مسافربری فوق مدرن جهان را داریم که در نهایت می توانید به تماشای یک ویدئوی جذاب بپردازید.

 

دو هواپیمای بوئینگ 787 و ایرباس A350 را میتوان مدرن ترین هواپیماهای مسافربری جهان دانست.در ابتدا به معرفی هواپیمای Airbus A350 می پردازیم.

ایرباس A350

هواپیمای A350 تولید کمپانی چند ملیتی/فرانسوی ایرباس است.عده ایی لقب کامپیوتر پرنده را به این هواپیمای پهن پیکر داده اند.A350 یک نمونه دو موتوره است در ژوئن سال 2013 اولین پرواز خود را در فرودگاه بلانیاک فرانسه انجام داد. شرکت ایرباس مدعی است که مصرف سوخت این هواپیما و هزینه‌های عملیاتی آن به مراتب کمتر از بوئینگ ۷۸۷ خواهد بود.تا به حال بزرگترین و اولین مشتری این هواپیما،شرکت هواپیمایی قطر بوده است.A350 در سه مدل 800،900 و 1000 تولید شده است.این هواپیما به عنوان یک نمونه دوربرد شناخته می شود و طور میانگین قادر به پیمایش 14 هزار کیلومتر است.حداکثر سرعت موثر این هواپیما برابر با 903 کیلومتر بر ساعت است. در تاریخ ۵ فوریه ۲۰۱۴ شرکت هواپیمایی قطر ایرویز اولین هواپیمای A350 را در فروگاه بین‌المللی حمد در دوحه تحویل گرفت تا اولین شرکت مالک و استفاده کننده این هواپیما باشد.سیستم داخلی مسافران بسیار مدرن و آرمش بخش است.هر مسافر دارای یک سیستم مجزا برای نمایش فیلم،پخش موسیقی و انجام بازی های کامپیوتری است.علاوه بر آن یک سامانه داخلی اینترنت را در اختیار مسافران قرار می دهد.هزینه هر فروند از A350 نزدیک به 350 میلیون دلار است.دماغه و بالچه عقبی این هواپیما برای اولین بار در جهان از طراحی نو بهره می برد.

و اما بشنوید از اولین خلبان رسمی این هواپیمای فوق مدرن که مایه افتخار ایرانیان عزیز شده است.کاپیتان وازریک ساهاکیان که سالها قبل از مسئولان هواپیمایی ایران ایر محسوب می شد، پس از آنکه شرکت هواپیمایی قطر ایرویز اولین هواپیمای A350 XWB را در فروگاه بین ‌المللی حمد در دوحه تحویل گرفت تا اولین شرکت مالک و استفاده کننده این هواپیما در دنیا باشد، به همراه کمک خود کاپیتان ایوانف، مسئولیت انتقال مسافران را با مدرن ترین هواپیمای فعلی مسافربری در جهان بر عهده گرفته است.

هواپیمای بوئینگ 787

787 یک هواپیمای پهن پیکر و دو موتوره است که در کلاس نمونه های دور پرواز قرار دارد.این هواپیما تولید کمپانی بوئینگ ایالات متحده است. تعداد مسافران قابل حمل توسط این هواپیما، بسته به تعداد و نوع صندلی‌ها، ۲۱۰ تا ۳۳۰ نفر است. این هواپیما نسبت به دیگر هواپیمای مسافربریِ بوئینگ ازلحاظ مصرف سوخت دارای بازده بالاتری است و اولین بوئینگی است که کامپوزیت در بیشتر بدنهٔ آن به‌کار رفته‌است. در ۲۸ ژانويهٔ ۲۰۰۵ (میلادی)، نام طرح توسعهٔ هواپیمای ۷ئی۷ (7E7) به ۷۸۷ تغییر یافت. پس از مدتی کوتاه، تصاویری از نوع کانسپت این هواپیما منتشر شد که نشان از طراحی پیچیده این هواپیما بود،همچنین سطح بدنه این هواپیما که انحنای بالایی دارد گویای این واقعیت است. در ۲۶ آوریل ۲۰۰۵ و یک سال پس از آغاز برنامهٔ ۷۸۷ آخرین طراحی‌های بدنهٔ این هواپیما به اتمام رسید،هواپیمایی با بینی پست و دُم معمولی.

هواپیمای بوئینگ

بوئینگ برای نخستین بار در تاریخ ۸ ژوئیه ۲۰۰۷ با تشریفات گسترده از این هواپیما رونمایی کرد. این هواپیما، سریع-فروشترین هواپیمای مسافربری تاریخ است و سفارش خرید آن بیش از ۸۰۰ فروند است. پیش از این انتظار می‌رفت که این هواپیما در ماه مه ۲۰۰۸ وارد خدمت شود اما برنامه ورود به خدمت آن با کمی تاخیر به سال ۲۰۱۰ منتقل شد، ولی بعد از آن نیز بار دیگر تحویل آن را به تاخیر انداخت و به ۲۰۱۱ موکول کرد. در حال حاضر شرکت ژاپنی آل نیپون ایرویز با ۵۵ سفارش از این هواپیما بزرگترین مشتری آن است. بیشتر سفارش‌های ۷۸۷ از سمت شمال شرق آسیا ثبت شده. بویینگ قصد دارد در آینده مدل ۷۸۷-۱۰ را نیز وارد بازار کند که از طول بیشتری نسبت به دیگر مدل‌های ۷۸۷ برخوردار است. همچنین باید منتظر مدل باری آن (کارگو) نیز بود.قیمت نهایی بوئینگ 787 از نمونه های رقیب مقداری کمتر است و مدل بالا ترین نوع بوئینگ 787 یعنی سری 9،با قیمتی در حدود 245 میلیون دلار فروخته می شود.شهرت این هواپیما به حالت پرواز عمودی از باند بر می گردد.این قابلیت به دلیل طراحی موتورهای قدرتمند و طراحی مدرن آن امکان پذیر است.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد

معرفی بهترین برقکار برق کشی و سیم کشی ساختمان با قیمت نرخ دستمزد و نمونه قرارداد

شما برای برق کشی ساختمان ویا سیم کشی ساختمان خود که امروزه امر ضروری برای هر ساختمان می باشد نیاز به بقکار یا گروهی از افراد متخصص برای اجرای پروژه سیم کشی برق ساختمان خود دارید.

به دلیل تخصصی بودن این کار و نبود اطلاعات عمومی کافی در زمینه سیم کشی و برق کشی ساختمان در تلاشیم که بتوانیم هر آنچه که نیاز است در مورد چگونگی و نحوه انجام کار، نحوه محاسبه نرخ دستمزد و قیمت ها و … را در این صفحه ارائه دهیم.

قیمت سیم کشی برق ساختمان و نحوه محاسبه دستمزد برقکار چگونه است؟

محاسبه هزینه برق کشی ساختمان به چند صورت امکان پذیر است. این مورد بسته به حجم کاری شما بریا برقکار دارد. در زیر تلاش کرده ایم به تمامی مدل های دستمزدی سیم کشی ساختمان و برقکار اشاره کنیم تا بتوانید این مدل دستمزدها را در مواردی مثل سیم کشی برق منزل ویا پروژه های بزرگتر بکار ببرید.

در زمان قول و قرار هایی که بین شما و برقکار صورت می گیرد (امکان دارد قرارداد کتبی نباشد و به صورت شفاهی صورت بگیرد) مهمترین آن محاسبه و مشخص شدن دستمزد سیم کشی برق ساختمان است که در زیر به آنها اشاره خواهد شد.

در یک ساختمان عملیات برق کشی ساختمان مراحل مختلفی دارد که برخی از آنها در ابتدای پروژه،برخی بعد از گچکاری ساختمان و مراحل پایانی بعد از نقاشی ساختمان صورت می پذیرد.

دستمزد سیم کشی و برق کشی ساختمان به صورت شعله ای !

یکی از روش های محاسبه برقکار ها بر حسب تعداد شعله می باشد به این معنی که هر عملیات صورت گرفته برای برقدار کردن یک وسیله در ساختمان را یک شعله در نظر می گیریم.

به عنوان مثال وقتی یک قوطی کلید توسط برقکار گذاشته می شود و مسیر آن لوله گذاری می گردد و سیم کشی میشود تا سرپیچ و لامپ وصل شود همه این کارها برای روشن شدن یک لامپ در واقع یک شعله محاسبه می شود.حال اگر این کار برای نصب یک کلید دوپل و دو لامپ انجام شود دو شعله کار شده است. اگر چهار لامپ داشته باشیم و همه از یک کلید فرمان بگیرند در واقع چهار شعله کار شده.

البته نرخ نصب لوسترها جداگانه محاسبه می شود هزینه برق کشی کولر آبی بخاطر استفاده از کلید سه پل سه شعله محاسبه می شود.

در این نوع محاسبه هزینه نصب آیفن تصویری،دربازکن،لوستر چند شعله و نیر نصب آنتن به صورت جداگانه برحسل نرخ نامه محاسبه می شود.امروزه زیاد از این نوع روش استفاده نمی شود.

نحوه محاسبه دستمزد سیم کشی برق ساختمان با توجه به زیربنا به چه صورت انجام می شود؟

روش دوم که این روزها به صورت گسترده تری بین کارفرما و پیمانکار انجام می پذیرد بر حسب متراژ زیربنای ساختمان محاسبه می شود.که این مبلغ برای:

  • شهرهای کوچک بین 5،000 تا 6،000 تومان
  • شهرهای بزرگ بین 6،000 تا 9،000 تومان
  • در تهران بین 9،000 تا 12،000 تومان در نظر گرفته می شود
  • برای ساختمان های اداری و هتلها و ساختمان های تجاری این مبلغ تا 25،000 تومان نیز افزایش می یابد

به عنوان مثال اگر شما یک واحد 100 متری را در شهر تهران در نظر بگیرید در محاسبه با متراژ ساختمان هزینه برق کشی آن بین 900،000 تا 1،200،000 تومان می شود .در این روش هزینه نصب کولر آبی و آنتن جدا محاسبه می شود و تعداد هالوژن های مورد استفاده اگر از ده عدد بیشتر باشد باید به صورت جدا محاسبه گردد.

استفاده از روش دستمزد برقاکر کنتراتی در سیم کشی ساختمان

روشی که مورد پسند اکثر کارفرماها (نه برقکاران) می باشد چون در آن سرعت کار بالاتر است.

به عنوان مثال اگر شما بخواهید یک واحد مسکونی را به صورت روزمزد از ساعت 8 تا 5 بعد از ظهر به برقکار برای برق کاری بدهید حتما باید برکار نظارت داشته باشید چون هرچقدر کار طول بکشد دستمزد بیشتری باید به برق کار پرداخت شود ولی اگر همان کار را به صورت کنترات مثلا با قیمت 100 تومن به برقکار بدهید حتما کار با سرعت بیشتری پیش میرود چون پایان کار مهمتر از تعداد روز شده و کارفرما دیگر نیازی به نظارت همه ساعته بر کار ندارد.

دستمزد برقکار به صورت روزمزد در برق کشی ساختمان

معمولا برای کار با حجم کم مناسب تر است به طور مثال برای خرده کاری های ساختمان به طوری که شما نمی توانید حجم کار را از ابتدا تخمین بزنید و در میان کار کارهای دیگری نیز اضافه می گردد.

معمولا هزینه کار روزمزد در سیم کشی ساختمان به روش زیر می باشد.

  • ساعت کاری از ساعت 8 صبح تا 5 بعد ازظهر
  • نرخ آن در شهرستانها از 60،000 تومان تا 100،000 تومان است
  • در شهر تهران از 100،000 تومان تا 150،000 هزار تومان می باشد

دستمزد برق کشی ساختمان با توجه به هر آیتم!

روشی که امروزه کاربرد بسیاری دارد و با توجه به دقیق تر بودن روش محاسبه طرفدار بیشتری نیز دارد و مناسب پروژه های بزرگ تجاری و هتل هاست .

در این روش مراحل انجام پروژه را به آیتم های کوچکتر تقسیم می کنند و پیمانکار یا برقکار برای هر آیتم دستمزد دریافت میکند.

هزینه سیم کشی و لوله گزاری و شیارزنی بر اساس متراژ محاسبه می شود و برقکار برای هر قوطی کلید یا پریز نرخ جدا و برای هر روشنایی نیز دستمزد جدا دریافت می کند.

نمونه قرارداد برق کشی ساختمان و نکاتی مهم آن

امکان دارد که قرارداد بین برقکار و کارفرما به صورت شفاهی صورت بگیرد (مانند برخی از برق کشی های منازل مسکونی کوچک) ولی بهتر است که در صحبت های انجام شده به نکات زیر توجه زیادی شود.

اولین کاری که شما باید انجام دهید عقد قرارداد فی مابین شما و برقکار است.

از آنجایی که یک پروژه برق کاری ممکن است یک سال طول بکشد و ذهن انسان فراموش کار است و ممکن است صحبت های انجام شده فراموش شود نوشتن یک قرار داد کامل در این امر به شما کمک می کند.

فهرست بهای مشخص هر شهر ابتدای هر سال توسط اتحادیه برق و الکترونیک همان شهر اعلام می شود و هزینه ها با توجه به این فهرست محاسبه می گردند.



:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد

یکی دیگر از وسایلی که در خانه وجود دارد و هرساله به سبب غبار روبی و گردگیری مورد نظافت و شست و شو قرار میگیرد فرش و یا قالی خانه می باشد. قالیشویی نقش مهمی در نگهداری و دوام عمر فرش ها دارد که در زیر به نکاتی در این زمینه خواهیم پرداخت:

1-       هنگام انتخاب قالیشویی سعی کنید از تجربیات دیگران در این زمینه استفاده نمایید.

2-      فرش های دستبافت از حساسیت بیشتری برخوردار هستند سعی کنید کار شست و شو را به افراد حاذق در این امر بشپارید.

3-      از انتخاب دفاتر قالیشویی که نرخ قالیشویی را در اختیار شما قرار نمی دهند و قیمت گذاری را به بعد از شست و شو موکول می کنند،خودداری نمایید.

4-      تا حد ممکن از روش های امروزی برای شست و شوی فرش های خود استفاده کنید زیرا روش های امروزی نقش مهمی در کاهش مصرف آب دارند.

قالیشویی به دو دسته تقسیم می شود: 1.قالیشویی مدرن 2. قالیشویی سنتی

قالیشویی مدرن از نوع دستی، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک می باشد. در نوع دستی آن همه وظایف برعهده کادر قالیشویی می باشد و از ابزاری چون فرچه، طی، پارو، مواد شوینده استفاده می شود و در خشک کردن فرش آن را در دیگ خشک کن قرار می دهند.

در روش نیمه اتوماتیک کارها توسط کادر قالیشویی صورت می گیرد اما لوازم مورد استفاده در این زمینه به صورتی برقی می باشد.

اما روش تمام اتوماتیک، در این روش هیچگونه دخالت دستی وجود ندارد و کار قالیشویی توسط دستگاه های مخصوص انجام میگیرد و کادر قالیشویی تنها مسئول جا به جایی فرش می باشد.

قالیشویی به روش سنتی: در این روش امر قالیشویی از صفر تا صد به وسیله خود افراد صورت می گیرد و این روش، روشی مناسب برای شست و شو قالی های دستبافت می باشد

http://irannect.parsiblog.com/Posts/100/



:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد

این لیستی از ده شرکت بزرگ و ثروتمند دنیاست که میتوانند یک کشور را به طور کامل  را بخرند.

شرکتهایی در دنیا وجود دارند که میزان ثروت و قدرت آنها حتی از قدرت و سلطه ی بعضی کشورها بیشتر است.فعالیت این شرکتها تنها منحصر به فضای اقتصادی نمیشود بلکه نفوذ آنها فراتر از مرزهای فعالیت تجاری رفته بطوریکه بسیاری از این شرکتها به طور مستقیم یا غیر مستقیم نقش عمده ای در سیاستگذاری کشورها دارد.نکته ی جالب توجه اینکه بعضی ازین شرکتها ثروت و سرمایه ی کافی برای خرید یک کشور را دارند.امروز به  معرفی ده کمپانی بزرگ و ثروتمند که در صدراین لیست قرار دارند میپردازیم.شرکتهایی که توان خرید و اشغال سیاره های منظومه ی شمسی را دارند و نفوذ و قدرت آنها فراتر ازتصور ماست.

۱-General Electric

ثروتمند-ترین-برند-هاثروتمند-ترین-برند-ها

صدر نشین این لیست شرکت آمریکای جنرال الکتریک است.شرکتی که بنیانگذار آن ادیسون مخترع لامپ و کاشف جریان الکتریسیته است.این شرکت در سال۱۸۹۲ تاسیس شد.زمینه ی اصلی فعالیت آن بازار انرژی و تکنولوژی است و محصولاتی برای تولید انتقال استخراج و استفاده از انرژی عرضه میکند.از بین محصولات تولیدی این شرکت میتوان به موتورهای هواپیماها,راکتورهای هسته ای,تصفیه ی آب  و محصولات دیگری در زمینه ی امنیت و پزشکی اشاره کرد.این شرکت همچنین بر تولید و فعالیت گروهی از کارخانجات که در زمینه های مختلفی فعالییت دارند نظارت میکند.تعداد کارمندان جنرال الکتریک به تعداد ۳۳۰هزار نفر است که با ملیتهای مختلف در محل مرکزی شرکت در فیرفیلد آمریکا گرد هم آمده و مشغول به کار هستند.میزان فروش این شرکت در سال گذشته به ۱۲۲میلیارد دلار رسید که مساوی با کل اقتصاد کشور کویت است.جنرال الکتریک بزرگترین و قویترین شرکت خدمات الکترونیکی دنیاست این شرکت به بسیاری از ایالت های امریکا برق و انرژی میرساند.

۲-Mcdonald

ثروتمند-ترین-برند-های-جهانثروتمند-ترین-برند-های-جهان

بزرگترین شرکت فست فود در دنیا.همه ی ما  نام همبرگر مک دونالد را شنیده ایم.مکدونالد در بیش از ۱۰۰کشور دنیا ۳۶هزار نمایندگی فعال دارد.

حدود ۸۰% رستورانها نمایندگی مکدونالد را دارند.مکدونالد در بیشتر کشورهای دنیا بجز بعضی کشورهای قاره ی آفریقا شعبه و نمایندگی دارد.تنها کشورهای قاره ی آمریکا که مکدونالد در آنها حضور ندارد کوبا و بلیوی است.اولی به دلیل تحریم و دومی به دلیل اینکه مکدونالد با استقبال زیادی مواجه نشد و زمین خورد.این اولین کشوری بود که بزرگترین شرکت دنیا در آن به بی پولی میرسد و ورشکست میشود.تعداد کارکنان این شرکت جهانی به ۴۴۰هزار نفر میرسد.در سال گذشته میزان فروش جهانی مکدونالد به ۲۵میلیارد دلار رسید.از زمانیکه شما شروع به خواندن این مقاله کردید تا همین لحظه تعداد ۹۰۰۰همبرگر مکدونالد فروخته شد.

۳-Disney

ثروتمند-ترین-برند-های-جهانثروتمند-ترین-برند-های-جهان

راجع به شادترین نقطه ی دنیا صحبت میکنیم.بهشت گمشده ی کودکان و حتی بزرگسالان.وقتی نام دیزنی را به زبان می آوریم همه به پارک فکر میکنند.اما دیزنی فراتر از یک پارک است.سالانه ۱۳۲ملیون نفر از دیزنی دیدن میکنند که این تعداد به تنهایی با مجموع تعداد ساکنین کلمبیا, اکوادور, شیلی ,پرو و ونزوئلا با هم است.

دیزنی همچنین یک شرکت بزرگ در صنعت ساخت سرگرمی است البته اگر بتوانیم سرگرمی را صنعتی کنیم بی شک شرکت دیزنی پرچم دار آن است زیرا همیشه در حال مطالعه و تحقیق برای چگونگی بالا بردن کیفیت فیلمهای میلیونی و تدوین آنهاست به طوریکه بودجه ی یک فیلم از این کمپانی به بیش از ۲۰۰میلیون دلار میرسد.دیزنی همچنین دارای تعداد زیادی شهر بازی در اروپا ,آسیا و ایالات متحده ی آمریکاست.تعداد کارمندان شرکت دیزنی ۱۸۵هزار نفر است و میزان فروش دیزنی در سال گذشته به ۵۶میلیارد دلار رسید.

۳-IBM

ثروتمند-ترین-برند-های-جهانثروتمند-ترین-برند-های-جهان

یک شرکت کامپیوتری که در زمینه ی طراحی ساخت و بالابردن کیفیت قطعات کامپیوتری و ابزارهای برنامه نویسی کار میکند و در نوع خود بزرگترین شرکت دنیا در این زمینه است.این شرکت جهانی به سخت افزار و نرم افزارهایش و همچنین برد های الکترونیکی که در ساخت کامپیوترها و موبایلها استفاده میشود معروف است.این شرکت موفق به ساخت کامپیوتری شدکه توانست قهرمان شطرنج دنیا را شکست دهد.IBMهمچنین شرکتی بود که سفر آپولو۱۱ به ماه را از طریق پوشش اطلاعاتیپشتیبانی کرد.از این شرکت به گرگ پیشتاز در دنیای ساخت تکنولوژی های جدید یاد میشود زیرا هر سال ۲۰۰۰گواهی ثبت اختراع برای طراحی و تولید وسایلی با کاربری های مختلف میسازد.نمیتوان میزان نبوغ و خلاقیت این شرکت را نادیده گرفت زیرا ۵نفر از کارمندان IBM به جایزه ی نوبل دست یافتند.IBM   در محافل علمی دنیا به پشتیبان امنیت ,تکنولوژی و آموزش در دنیا یاد میشود.تعداد کارکنان این شرکت به  ۳۵۰هزار نفر میرسد و میزان فروش آن در سال گذشته ۸۰میلیارد دلار تخمین زده میشود.

 

۴-Toyota

ثروتمند-ترین-برند-های-جهانثروتمند-ترین-برند-های-جهان

شرکت ژاپنی که در زمینه ی ساخت و تولید ماشین ها و اتوبوسها فعالیت میکند و در نوع خود بزرگترین شرکت دنیاست.مکان این شرکت درست در محلی واقع شده که نام شرکت را دارد.تیوتا.این غول ماشین سازی در سال ۱۹۳۷تاسیس شد.تعداد کارکنان تیوتا در سرتا سر دنیا به ۳۳۰ هزار نفر میرسد.میزان سود این شرکت در سال گذشته به ۲۳میلیارد دلار رسید که از کل سرمایه و اقتصاد شیلی بیشتر است.تیوتا به تنهایی بیشتر از ۳۰ هزار فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در ایالات متحده ی آمریکا به وجود آورد.در بیش از ۱۲۰ کشور دنیا حظور دارد که حتی وسیع تر و پررنگ تر از تمام شرکت های موجود در این لیست و حتی مکدونالد است.

۵-Facebook

ثروتمند-ترین-برندثروتمند-ترین-برند

تعداد کاربران فیسبوک به بیش از یک میلیارد و ششصد میلیون نفر میرسد.اگر فیسبوک یک کشور بود قطعا شروغ ترین کشور دنیا میشد به طوری که تعداد جمعیت آن از کشور پین بیشتر است.بنیانگذار آن مارک زاکربرگ است که در صدر لیست جوانترین میلیاردهای دنیا قرار دارد.فیسبوک با خرید شرکت های رقیب مثل Instagramو  Whatsaap از امپراطوری بلا منازع خود را در دنیای شبکه های اجتماعی حفظ کرد.همچنین فیسبوک در صدد خرید شرکت های مختلفی در زمینه ی فناوری و تکنولوژی  و فضا و پزشکی و حتی صنعت است.۱۹%از هزینه ی۷۰ میلیارد دلاری که شرکتها برای تبلیغ از طریق موبایل انجام میدهند به جیب فیسبوک ریخته میشود.نام فیسبوک بعد از ایجاد یک انقلاب جهانی در دنیای تکنولوژی بر سر زبانها افتاد و فراگیر شد به طوریکه هر روز تعداد ۳۵۰ میلیون عکس در فیسبوک آپلود میشود و از زمانیکه شما شروع به خواندن این مقاله کردید حدود ۲۰۰۰اکانت فیسبوک ساخته شد و تعداد ۲۵ملیون لایک ثبت شد.با این تفاصیل عجیب نیست که مارک زاکربرگ یکی از با نفوذ ترین و تاثیر گذارترین افراد دنیاست.تعداد کارمندان فیسبوک ۱۲هزار نفر است.میزان سود فیسبوک در سال گذشته به ۱۸میلیارد دلار میرسد.

 

 

۶-COCA COLA

ثروتمند-ترین-کمپانی-های-جهانثروتمند-ترین-کمپانی-های-جهان

بزرگترین شرکت تولید نوشیدنی های گازدار در دنیا.این شرکت مالک برندهای تجاری فانتا و اسپرایت زیر چتر نام تجاری کوکاکولا است.این کمپانی در تمام کشورهای جهان بجز کوبا و کره ی شمالی فعالیت میکند.و از ۵۵میلیون نوشیدنی که بجز آب در دنیا استفاده میشود شرکت کوکاکولا مقدار ۳٫۱۰% را به خود اختصاص داده است و این یعنی مصرف ۱میلیارد و هفت میلیون نوشیدنی حاوی برند کوکاکولا در جهان.اگر بخواهیم میزان سود فروش شرکت کوکا کولا را با اقتصاد یک کشور مقایسه کنیم این میزان در آمد به تنهایی با کل اقتصاد کشور کاستاریکا برابری خواهد کرد.۹۴%مردم جهان با برند کوکاکولا آشنا هستند.با این وجود کوکاکولا مبالغ هنگفتی که با کل میزان هزینه ی تبلیغاتی اپل ومایکروسافت برابر است برای تبلیغات هزینه میکند.تعداد کارکنان کوکاکولا ۱۲۳هزار نفر است.میزان سود این شرکت در سال گذشته به ۴۸ میلیارد دلار رسید

.

 

۸-Microsoft

ثروتمند-ترین-برند-جهانثروتمند-ترین-برند-جهان

موسس این شرکت بیل گیتس نام آشنا با ثروتی به ارزش ۷۷میلیارد دلار,ثروتمند ترین مرد دینا به شمار میرود.ثروتی که حتی اگرروزانه یک میلیون دلار از آن را خرج کنید باید ۳۰۰سال عمر کنید تا تمام این دارایی هنگفت به پایان برسد.احتمالا الان تصویر روشنی از میزان سرمایه ی رویایی این مرد داشته باشید.مایکروسافت خالق سیستم عامل ویندوز است که اغلب مردم دنیا از آن استفاده میکنند.در کنار ارائه ی سیستم عامل, شرکت مایکروسافت  در طراحی ,ساخت و فروش سخت افزارهای کامپیوتری فعالیت میکند.در بین محصولات مایکروسافت میتوان به سیستم عامل برای تلفن های هوشمند اشاره کرد.همچنین مایکروسافت به دنیای طراحی نرم افزازها,برنامه ها و حتی بازیهای ویدئویی وارد شد.اما این امپراطوری به همین سطح پیشرفت بسنده نمیکند و روزانه در حال بروزرسانی و پیشبرد محصولات خود است.همین امر موجب شد تا این کمپانی جایگاه خود درمیان پنج شرکت برتر امریکا که دارای بیشترین گواهی های ثبت اختراع است تحکیم کند.درست مانند فیسبوک این شرکت نیز قصد دارد در زمینه ی فضا و حتی پزشکی فعالیت کند.تعداد کارکنان مایکروسافت ۱۱۸هزار نفر است.سود کمپانی مایکروسافت در سال گذشته به ۸۶میلیارد دلار رسید.

۹-Google

ثروتمند-ترین-برند-های-جهانثروتمند-ترین-برند-های-جهان

گوگل امپراتور موتورهای جست و جوی دنیا ۱۸ سال قبل,از یک پارکینگ منزلی کوچک شکل گرفت و شروع به کار کرد.گوگل بزرگترین شرکت در دنیای اینترنت و دومین شرکت بزرگ جهان است.هدف گوگل ارتباط دادن میان اشخاص و اطلاعات است و در گوگل بینهایت سرویس خدمت رسانی وجود دارد.محصولات گوگل,موتور جستوجو,سیستم عامل,و قطعات سخت افزاری است.پر بازدید ترین نقطه ی دنیا گوگل است زیرا هر ثانیه حدود۲ملیون و پانصد هزار جستوجو در آن انجام میشود.یعنی ۱میلیارد و سیصد میلیون سرچ از زمانی که شروع به خواندن این مقاله کردید.درست مانند فیسبوک,گوگل نیز به سمت خرید شرکتهایی در زمینه های گوناگون گرایش دارد.بطور متوسط گوگل هر هفته با یک شرکت قرارداد میبندد یعنی حدود ۵۵ شرکت در سال.گوگل همچنین مالک بزرگترین ایستگاه ویدیوئی جهان You Tubeاست.تعداد کارمندان گوگل به ۵۳هزار نفر میرسد  و میزان سود  آن در سال گذشته به ۶۸میلیارد دلار میرسد.

۱۰-Apple

ثروتمند-ترین-برند-های-جهانثروتمند-ترین-برند-های-جهان

داستان سیب از سال ۱۹۷۶ شروع شد.به لطف آیفون و آی پد این شرکت به اوج شهرت و محبوبیت خود رسید.همچنین این شرکت یکی از بزرگترین و گران قیمت ترین شرکتهای دنیاست.میزان سود آن ۱۷۳میلیون دلار است.این درآمد دو برابر میزان سرمایه ی دولت آمریکاست.با این میزان دارایی میتوان فیسبوک را خرید.این سرمایه همچنین برای ۳۱بار سفر رفت و برگشت به مریخ کافیست.پس میتواند مریخ را خریداری کند.سرمایه ی اپل برای ساخت ۱۰۳ عدد از برج خلیفه گرانترین و بلند ترین برج دنیا کافیست.اپل حتی میتواند کشوری مثل پرو را به طور کامل بخرد زیرا تمام اقتصاد پرو به اندازه ی یک حساب بانکی شرکت اپل است.این شرکت برای ساخت شعبه ی جدید خود در کالیفورنیا به صورت یک صفحه ی فضایی مبلغ ۵میلیارد دلار هزینه کرده است.این شعبه حتی از مقر سازمان ملل متحد و اتحادیه ی اروپا و اتحاد کشورهای آفریقا ست.

 

به راستی وجود شرکتهایی با سرمایه ی بسیار بالا که توان خرید و فروش کشورها و حتی نفوذ و تاثیر گذاری بر قدرت های سیاسی را دارند امری عجیب و قابل توجه است,از آنجا که این شرکت ها ,اغلب آمریکایی یا ژاپنی هستند توجه به قدرت,نفوذ و تاثیر گذاری ژاپن و آمریکا در عرصه ی سیایت و اقتصاد جهان ضروری ست.دو قدرت بزرگ که جهان را روی انگشت خود میچرخانند.

http://mychachee.com/richest-brand/



:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد

عکس های خیره کننده گچبری سقف ساختمان و قیمت دور لامپی، اپن آشپزخانه و اتاق خواب

از سالیان دور تا به امروز گچبری یکی از شناخته شده ترین و محبوب ترین اموری است که برای زیبا تر شدن و خاص تر شدن معماری داخلی و در پی آن طراحی دکوراسیون داخلی متفاوت و لوکس می باشد که بنا بر سبک معماری و سلیقه افراد توسط استادکاران مجرب و حرفه ای انجام می پذیرد.

به طور کلی از گچبری در همه قسمت های داخلی خانه همچون پذیرایی، آشپزخانه، اتاق خواب، نشیمن و … متناسب با سلیقه و نوع معماری داخلی انتخابی خود استفاده می کنند و نمای خانه را چندیدن برابر می کنند. در این صفحه قصد داریم به انواع گچبری ساختمان، سبک و مدل های آن بپردازیم و تصاویری از به روز ترین گچ بری های دو سال اخیر را در اختیار شما قرار دهیم.

انواع گچبری ساختمان:

حرفه گچ کاری تنها مورد استقبال آپارتمان ها و ساختمان های مسکونی قرار نمی گیرد بلکه بسیاری از تالارهای مجلل پذیرایی، مساجد، سالن های کنفرانس بین المللی، شرکت ها، رستوران ها و … نیز از این

به طور کلی گچبری ساختمان به سه روش انجام می پذیرد:

  1. گچ بری سطح: پیاده سازی طرح بر روی سقف و یا دیوار خانه به طور کامل.
  2. گچ بری تک: که یک قسمت خاص و ویژه ای از خانه را به آن اختصاص می دهند همچون سر در پذیرایی.
  3. گچ بری حاشیه: طرحی که بر روی کناره دیوار و یا سقف و … تکرار می شود.

سبک و مدل های گچبری:

طراحی معماری داخلی و به طور کلی زینت بخشیدن به دکوراسیون داخلی منزل و محیط کار هر فرد می تواند بسیار متفاوت باشد؛ به طور مثال گروهی از افراد با استفاده از کاغذ دیواری در سبک های مدرن و یا کلاسیک خانه خود را متفاوت می کنند و یا با الهام گرفتن از چوب و انواع سنگ به خانه خود زینت می بخشند. اما استفاده از گچبری در نمای داخلی ساختمان نیز دارای سبک های متفاوتی می باشد که می توانید با انتخاب مدل مورد نظر خود و به کارگیری از یک گچبر حرفه ای و مجرب به خانه خود زینتی دو چندان هدیه دهید.

انواع سبک و مدل های گچ بری عبارتند از: گچبری مدرن و سنتی

گچ بری سنتی:

درواقع تمامی آثار کچ بری که از زمان قدیم بر روی دیوار ها موجود بوده و بیشتر تلفیقی از باغ و بلبل و بهشت می باشد را روش سنتی می نامند که این نوع از گچ بری را بیشتر در قصر ها و یا خانه های اشراف زادگان قابل مشاهده بوده است و به دلیل شکوه و زیبایی بیش از حد و احترام مردم در معماری داخلی مساجد و یا مکان های مذهبی نیز مورد استقبال قرار می گرفت. اما گچبری سنتی خود نیز انواع مختلفی می باشد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

گچ بری هشته یا برهشته:

دارای برجستگی قابل توجه نسبت به سطح می باشد که در بین مردم بسیار باب بوده که پیشینه آن به زمان باستان می رسد.

گچ بری لایه ای:

در این روش از لایه های مختلفی از گچ های رنگی را به سطح مورد نظر می کشند، سپس گچکار با توجه به درخواست مشتری و با استفاده از مهارت خود به کمک ابزار گچبری طرح مورد نظر را بر روی لایه های گچ تشکیل می دهد.

گچ بری کلوخی یا لکه:

این نوع از گچ بری که به آن غربی می گویند از تمدن غرب الهام گرفته و وارد این هنر ارزشمند ایرانی شده است که طرح هایی افراطی و غلوآمیز را در بر می گیرد.

گچ بری پته:

که از قرن هشتم شکل گرفت و در این روش بر روی کرباش کچ کاری می کردند و آن را آماده گچ بری می ساختند سپس طرح مورد نظر را روی آن پیاده سازی می کردند و همچون قاب به دیوار و یا سقف می آویختند.

گچبری برجسته:

در این سبک ابتدا دیوار و یا سقف مورد نظر را کچ کاری می کردند و قبل از اینکه به طور کامل خشک شود طرح مورد نظر را بر روی آن پیاده می کردند سپس اجازه می دادند تا گچ به طور کامل خشک شود. در این نوع از گچ بری برجستگی مناسبی به چشم می آید.

گچ بری زبره:

این نوع از هنر گچ بری در واقع از ظریف کاری زیادی برخوردار نمی باشد و از گوشه های تیزی برخوردار می باشند. اما در این نوع از هنرنمایی شاهد برجستگی هایی می باشیم که مقدار آن مابین برجستگی های گچ بری هشته و گچبری بجسته می باشد.

گچبری مدرن:

در این نوع از هنر بی نظیر دیگر استفاده از نقوش پرنده، گل و … بی معنی می باشد و گچبر از خطوط منحنی و یا خطوط صاف برای جلوه بخشیدن به معماری داخلی ساختمان استفاده می کند. امروزه گچبری مدرن طرفداران بسیاری دارد و اکثرا مورد استقبال جوانان مدرن و به روز می باشد.

اجرای این هنر مدرن به دو صورت امکان پذیر می باشد:

  1. اجرای آن زمان باز سازی خانه با توجه به طرح درخواستی شما و خراب کردن گچ بری های قدیمی
  2. استفاده از گچبری از قبل ساخته شده که به راحتی می توانید طرح مورد نظر خود را در اندازه و سایز های مختلف از بازار سفارش دهید و هنگام ساخت و بازسازی منزل یک گچبر حرفه ای و ماهر این امر را پیاده سازی کند.

از جمله برتری های گچ کاری مدرن نسبت به گچ کاری سنتی می توان به این نکته اشاره کرد که کارایی بیشتری دارد به این منظور که می توان از آن ها برای پوشاندن قسمت هایی از خانه که مورد استفاده نمی باشند و یا از جلوه خانه می کاهند استفاده نمود

همچنین از گچبری سقف پذیرایی که یکی از محبوبترین امور در دکوراسیون داخلی هر خانه ای محسوب می گردد و در سال های اخیر توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است با استفاده از کناف و یا گچ بریهای از قبل ساخته شده شکل می گیرد که در زیر می توانید نمونه هایی از این هنر مدرن را مشاهده نمایید.

سبک ها و مدل های مختلفی در این نوع از گچ کاری موجود می باشد که می توان به نور مخفی، دور لامپی، لاکچری، ارک آشپزخانه، رابیتس کاری سقف و … اشاره نمود.

نکته مهم: از مزایای استفاده از گچکاری از قبل ساخته شده می توان به این نکته اشاره نمود که پس از نصب به راحتی می توانید اقدام به نقاشی ساختمان کنید و دیگر نیازی به خشک شدن گچ نمی باشد. همچنین این سازه ها از وزن های بسیار سبکتری برخوردار می باشند.

به دلیل هزینه های زیاد جهت اجرای گچ بریهای سنتی اکثر افراد تنها به گچبری سقف پذیرایی بسنده می کردند اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ساخت سازه های کم حجم تر با قیمت های مناسب تر می توانید از گچ بریهای مدرن در همه قسمت های خانه خود از جمله آشپزخانه، اتاق خواب، راهرو و … استفاده نمایید.

مزایای گچبری مدرن نسبت به سنتی:

اگر بخواهیم در یک جمع بندی کلی به طور خلاصه بیان کنیم:

  • قیمت کمتر
  • زمان اجرای کمتر
  • کارایی بیشتر
  • رنگ کاری آن پس از نصب
  • سبک بودن
  • تاثیر زیبای ترکیب نور در گچبری سقف پذیرایی و سقف آشپزخانه

نکات مورد توجه هنگام گچ بری:

هر گچ بر حرفه ای و کاربلد با آگاهی به موارد زیر کار خود را آغاز می نماید:

  1. ارتفاع سقف که نکته ای حائز اهمیت می باشد؛ به طور کلی برای سقف هایی با ارتفاع استاندارد و یا کوتاه تر از آن از گچ بری مدرن و برای سقف هایی با ارتفاع بیشتر و بلندتر از گچ بری سنتی بهتر است استفاده کرد که در مورد دوم بسته به سلیقه شخصی فرد دارد.
  2. سعی می کند متناسب با سلیقه و دکوراسیون داخلی کار خود را اجرا نماید. اگر دوست دارید سایر وسایل خانه خود را مدرن خریداری کنید هیچ گاه از گچ بریهای سنتی استفاده نکنید زیرا در آخر حتما پشیمان خواهید شد و منزل شما جلوه زیبایی نخواهد داشت.
  3. استفاده از رنگ مناسب: اگر ترجیح دادید که از مدل سنتی استفاده کنید، استادکار باید سعی بر این داشته باشد که با استفاده از ترکیب رنگ متعادل آرامش بصری را در مخاطب القا دارد.
  4. گچ بر ماهر قبل از هر گونه اقدام شما را با انواع و مزیت های آن آشنا می کند.

نکته مهم: گچکار ماهر قبل از اجرای گچ بری ابتدا محل مورد نظر را با دقت بررسی می نماید تا در صورت نیاز به گچکاری فورا اقدام نماید.

و در آخر: سعی کنید از زیاده روی در استفاده از طرح های شلوغ خود داری نمایید و بیشتر از طرح هایی استفاده کنید که در حین سادگی و زیبایی، قابل اجرا در سایر قسمت های خانه از جمله حمام، اتاق خواب، راهرو و … باشد و تنها برای دیوار و یا سقف پذیرایی مناسب نباشد .



:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد
 
 

 

رویه کوبی بزگترین و مهمترین عملی است که در زمان تعمیرات صندلی اداری، تعمیرات مبل و حتیا برای روکش درب چرمی هم استفاده می شود.

رویه کوبی بیشترین هزینه را در زمان تعمیرات دارد و از آنجا که با پارچه یا چرم در ارتباط مستقیم است این کار باید توسط تعمیر کاران حرفه ای انجام شود. خیاط ها هم در زمان رویه کوبی مبل و تمام خدماتی ه نیاز به رویه کوبی دارد تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و کیفیت انجام کار دارند.

 "تعمیرکاران حرفه ای از خیاط های حرفه ای استفاده می کنند.”

رویه کوبی در تعمیرات صندلی اداری به چه صورت انجام می شود؟

 

در زمانی که روکش صندلی اداری شما نیاز به تعمیرات صندلی اداری داشته باشید عمل رویه کوبی انجام می شود. تعمیرکاران حرفه ای تعمیرات صندلی اداری از پارچه ویا چرم با کیفیت برای تعمیرات صندلی اداری شما استفاده می کنند.

در زمان رویه کوبی صندلی اداری پارچه ویا چرم باید کیفیت لازم را داشته باشند. اگر چرم صندلی اداری شما همانند درب چرمی کیفیت لازم را نداشته باشد در زمان رویه کوبی یا به خوبی کش نمی آیند و روی صندلی اداری ویا درب خوب نمی شینند، ویا اینکه بعد از چند روز استفاده روکش صندلی شما کیفیت خود را از دست می دهند و یا شل می شوند و در برخی موارد از زیر نوار صندلی اداری جدا می شوند.

همانطور که در بالا اشاره شد رویه کوبی عمل بسیار مهمی است که اگر درست انجام نشود کیفیت خوبی را بعد از تعمیرات صندلی اداری شما ویا هر خدمات دیگری برجا نخواهد گذاشت.

در تعمیرات مبل هم به همین صورت است و می توان گفت که رویه کوبی مبل بیشترین تاثیر را در تعمیرات مبل شما خواهد گذاشت و اگر این کار به درستی انجام نشود باید مجدد تعمیرات را انجام دهید.

روش صحیح انجام رویه کوبی مبل در تعمیرات مبل

 

 رویه کوبی مبل کار استاد کاران حرفه ای است. تمام تلاش خود را انجام دهید که تعمیرات مبل شما را یک استاد کار حرفه ای در زمینه رویه کوبی مبل برای شما انجام دهد.

بیشترین هزینه در زمان تعمیرات مبل اختصاص داده می شود به پارچه مبلی ویا چرم مبلی شما. اگر رویه کوبی مبل به درستی انجام نشود تمام هزینه ها از دست روفته وباید مجدد تعمیرات مبل را انجام دهید. هزینه هر متر پارچه چیزی حدود 50 هزار تومان تا بیش از 1.5 میلیون تومان است.

امروزه اشخاص زیادی خود را به عنوان رویه کوب ویا تعمیر کار مبل معرفی می کنند ولی فرق بسیار زیادی بین یک رویه کوب مبل حرفه ای با یک تازه کار است.

بهترین روش برای متوجه شدن تجربه یک رویه کوب مبل مشاهده نمونه کارها است. پس قبل از هر کاری از تعمیر کار مبل خود درخواست کنید که نمونه کارهای قبلی خود را برای شما ارسال کند و توجه کنید که این نمونه کارها حتما برای خود تعمیرکار شما باشد.

در برخی از مبل ها و درب های چرمی از سوزن گل میخ استفاده می شود. البته در درب چرمی این مورد معمولا بیش از 90 درصد است. در رویه کوبی مبل سوزن های گل میخ باید به درستی استفاده شوند و در غیر این صورت زمان بسیار کمی می برد که این سوزن ها از پارچه مبل جدا خواهند شد.

 همانطور که در بالا اشاره شد که تعمیرکاران حرفه ای صندلی اداری از خیاطان حرفه استفاده می کنند، در تعمیرات مبل هم به همین صورت است. تعمیرکاران حرفه ای مبل از خیاطان حرفه برای دوخت پارچه مبلی شما استفاده می کنند.

خیاطی در در تعمیرات مبل بسیار کار حرفه ای و هنرمندانه ای است. اگر این کار درست انجام نشود در زمان رویه کوبی مبل، پارچه ویا چرم به درستی تن مبل نخواهند رفت و بسیار زیاد مشاهده شده است که بعد از یک هفته ویا یک ماه کیفیت روکش مبل از دست می رود و پارچه مبل ویا چرم مبل ول می شوند.

تشخیص تعمیر کار حرفه ای برای رویه کوبی درب چرمی

 

درب چرمی و درب آکوستیک هم مثل مبل و صندلی نیاز به رویه کوبی دارد. در درب های چرمی همه چیز یعنی رویه کوبی تمام کیفیت کار در رویه کوبی چرم بر روی درب چرمی ویا آگوستیک نمایان می شود.

البته نمی توان از زیر کاری چشم پوشی کرد ولی زیر کاری درب چرمی آنچنان کار سختی نیست و هزینه ای برای تعمیر کار ویا آن استاد کاری که می خواهد درب را چرمی کند ندارد و به همین خاطر است که معمولا از زیر این کار درب چرمی در نمی روند.

همانطور که در بالا گفته شد خیاطی هم مثل تعمیرات مبل، تعمیرات صندلی اداری و... برای ساخت درب چرمی هم نیاز است. اگر از چرم ویا پارچه با کیفیتی در زمان رویه کوبی درب چرمی استفاده شود، کیفیت بسیار بالا به شما ارائه خواهد شد.

تکنیک جالبی که در رویه کوبی درب چرمی استفاده می شود، استفاده از سوزن های گل میخ در زمان رویه کوبی کناره ها و گوشه های درب است. از این روش برای تمیز کاری درب پس از دوخت چرم بر روی درب استفاده می شود. البته مهمترین کار سوزن گل میخ شکلی کردن روکش چرمی درب است که با اشکال هندسی مختلف روی درب کوبیده می شوند.


:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد

شاید تعجب کنید اگر بشنوید نخستین خرید الکترونیک سال ۱۳۵۸ شمسی/ ۱۹۷۹ میلادی انجام شده است؛ آن زمان یک مخترع انگلیسی تلویزیون را با خط تلفن به رایانه‌ای با قابلیت پردازش مبادلات پولی متصل کرد و به این ترتیب پایه‌گذار صنعت تجارت الکترونیک شد. امروزه خرید اینترنتی به یکی از جنبه‌های فناوری مدرن تبدیل شده و توانسته است با موفقیت خودش را وارد همه جنبه‌های زندگی ما کند.

حالا مصرف‌کنندگان این امکان را دارند که تقریبا هرچیزی را از اینترنت بخرند و محصول مورد نظرشان را فقط با چند کلیک به طور مستقیم دریافت کنند. پیشرفت‌های فناوری ابعاد تازه دیگری نیز به تجارت الکترونیک داده و قوانین تازه‌ای برای آن تعریف کرده است که ارمغان آن‌ها تجربه‌ای آسان‌تر و لذتبخش‌تر برای خریداران و مصرف‌کنندگان است. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به چند فناوری جدید که در حال تغییر قوانین بازی و بازتعریف مفهومی به نام مشتری هستند.

۱. انتخاب کالا با عینک واقعیت مجازی

۷ شیوه جدید خرید تا ۷ سال آینده

رویاپردازی درباره واقعیت مجازی از دهه ۱۳۶۰/‌۱۹۸۰ آغاز شد و اکنون این رویا به گونه‌ای که در گذشته غیرممکن به نظر می‌رسید به واقعیت تبدیل شده است. حالا کاربران می‌توانند یک عینک واقعیت مجازی را روی سر خود قرار دهند و وارد دنیای واقعیت مجازی با جزئیاتی جذاب و دلفریب شوند. امکان استفاده از این فناوری برای خرید آنلاین هم وجود دارد. مصرف‌کنندگان به کمک عینک‌های واقعیت مجازی وارد فروشگاه‌های واقعیت مجازی می‌شوند و در میان محصولات این فروشگاه‌ها گردش کرده و اقلام مورد نظر خود را جست‌وجو می‌کنند.

اگر کیت واقعیت مجازی مورد استفاده، دارای حسگر‌های دستی یا کنترلر‌ها باشد، کاربران حتی می‌توانند قبل از تصمیم‌گیری برای خرید، اقلام مجازی را انتخاب کنند و آن‌ها را مورد بررسی قرار دهند؛ سپس مواردی را که تصمیم به خریدشان دارند در سبد مجازی قرار داده و فرآیند خرید را با ارائه اطلاعات پرداخت خود تکمیل کنند.

۲. خلق محصول مورد نظر با پیکربندی سه‌بعدی

معمولا کسانی که نیاز به محصولات سفارشی از کشو، کمد و در و پنجره گرفته تا جواهراتی مثل انگشتر دارند، باید برای دریافت اطلاعات و توصیه‌های احتمالی به فروشگاه‌های تخصصی مراجعه کنند یا با آن‌ها تماس بگیرند. اما استفاده از پیکربندی سه‌بعدی سرعت این روند را افزایش می‌دهد.

۷ شیوه جدید خرید تا ۷ سال آینده

پیکربندی سه بعدی یک کالا یا محصول، روندی جدید در خرید آنلاین و تجارت الکترونیک است که به لطف توسعه سریع فناوری نمایش گرافیک سه‌بعدی (WebGL) در مرورگر وب مشتریان امکان‌پذیر شده است. تنها مشکلی که مانع سریع‌تر شدن روند رشد این فناوری می‌شود نداشتن ابزار کارآمد است. خوشبختانه با ورج‌تری‌دی (Verge۳D) می‌توانید سفارشی‌ساز سه‌بعدی تعاملی را به راحتی ایجاد کنید. با استفاده از این فناوری، مصرف‌کنندگان می‌توانند محصولی خلق کنند که بیشترین تناسب را با نیاز و سلیقه آن‌ها داشته باشد.

۳. تصمیم‌گیری برای خرید با فناوری واقعیت افزوده

«واقعیت افزوده» راه دیگری برای کسانی است که از خرید آنلاین استقبال می‌کنند. خرید وسایل خانه یا دیگر اقلام مورد نیاز منزل به صورت آنلاین کار آسانی است، اما کاربران همیشه نمی‌توانند ببینند چیزی که سفارش داده‌اند وقتی بیاید و در اتاق در محل خود قرار بگیرد چه شکل و شمایلی دارد. فناوری واقعیت افزوده این امکان را فراهم می‌کند و به افراد به‌عنوان مثال این امکان را می‌دهد که ببینند وسیله مورد نظر در چیدمان منزلشان چگونه به نظر می‌رسد (تصویر سمت راست).

مصرف‌کنندگان می‌توانند با گوشی هوشمند یا یک ابزار قابل حمل دیگر، محصولی را که به آن علاقه‌مند هستند با رنگ‌ها، اندازه‌ها و مدل‌های مختلف در محیط مورد نظر با فناوری واقعیت افزوده ببینند و از مناسب بودن آن برای چید‌مان منزل‌شان پیش از خرید مطمئن شوند. شرکت‌هایی که محصولات کیفی ارائه می‌کنند هم می‌توانند با این روش و ایجاد اطمینان برای مشتریان، میزان فروش خود را افزایش دهند.

۴. خرید صوتی با استفاده از دستیار هوشمند

۷ شیوه جدید خرید تا ۷ سال آینده

توانایی خرید کالا و خدمات از یک رایانه کار را به سطح کاملا جدیدی از سهولت رسانده است. با پیشرفت فناوری مردم از این امکان برخوردار شده‌اند به جای این‌که سوار خودرو شوند و به فروشگاه بروند با چند کلیک محصولات مورد نیازشان را خریداری کنند.

در مرحله بعد این امکان برای مصرف کنندگان ایجاد شد که با تلفن‌های همراه و تبلت‌های خود خرید کنند. به نظر می‌رسد خرید صوتی روند بعدی‌است که بازار آن را تجربه خواهد کرد. مصرف‌کنندگان اطلاعات خرید مثل نام، نشانی، شماره تلفن و شماره کارت اعتباری خود را در یک دستیار دیجیتال ذخیره می‌کنند. سپس هنگامی که قصد خرید یک کالای روزمره را دارند از دستیار دیجیتال خود می‌خواهند کالای مورد نظرشان را سفارش دهد. پس از آن دستیار دیجیتال کاربر را از نشان تجاری، نام و قیمت محصول مطلع می‌کند و کاربر یا سفارش را تایید می‌کند یا آن را تغییر می‌دهد.

۵. جست‌وجوی تصویری با هوش مصنوعی

یکی از روند‌های فروش خرده‌فروشی که با کمک هوش مصنوعی صورت می‌گیرد خریداران را قادر می‌سازد با واردکردن یک عکس از محصول مورد نظر خود، آن را پیدا کرده و بخرند. هوش مصنوعی کار معجزه آسایش در شناسایی محصول (یا مشابه آن) در چند وبگاه و خرده فروشی را فقط با یک کلیک انجام می‌دهد. برای مثال، ویژگی Pinterest’s Lens در نرم‌افزار همراه Pinterest از فناوری هوش مصنوعی و دوربین برای جست‌وجوی تصاویر الصاق شده مشابه استفاده می‌کند. بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ میلادی، استفاده از این نرم‌افزار همراه تا ۱۴۰ درصد افزایش یافته و این نشان می‌دهد جست‌وجوی تصویری یک روند درحال پیشرفت است.

برای این‌که این روند امسال نیز به نفع خرده‌فروشان باشد آن‌ها باید مطمئن شوند آنچه به صورت تصویری به نمایش می‌گذارند از کیفیت بالایی برخوردار است. جست‌وجو با کمک هوش مصنوعی مطمئنا رواج هرچه بیشتری پیدا می‌کند و یافتن کالای مورد نظر برای خریداران را هرچه بیشتر آسان می‌کند.

۶. گفتگو با ربات‌های چت

۷ شیوه جدید خرید تا ۷ سال آینده

شرکت‌ها امروزه از چت‌بات یا ربات‌های چت برای در تماس بودن لحظه به لحظه با مشتریان، ارائه سریع اطلاعات به آن‌ها و حل مشکلات کاربران در پلتفرم‌های مختلف مثل فیس‌بوک یا فروشگاه آنلاین استفاده می‌کنند. در این ربات‌ها از هوش مصنوعی برای استنباط علائق مشتریان و ایجاد تجربه خرید شخصی و ارزشمند برای آن‌ها استفاده می‌شود. شاید انتظار برای صحبت با نماینده یک شرکت زمانبر باشد. اما ربات‌هایی که قادر به رسیدگی سریع به هرگونه مشکل مشتریان هستند روز‌به‌روز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند.

هرچند بسیاری از افراد تمایل دارند با افراد انسانی در مورد مشکل‌شان صحبت کنند، اما واقعیت این است که ربات‌های چت به اندازه کافی به‌روزرسانی می‌شوند تا بتوانند مشتریان را به سمت خود جذب کرده و آن‌ها را راضی نیز نگه‌دارند. ارتباط با این ربات‌ها هم به‌صورت شفاهی و هم به‌صورت کتبی صورت می‌گیرد تا در هر دو شکل، پاسخگوی نیاز مشتریان باشد.

۷. هدایت بهتر و سریع‌تر با اینترنت اشیا

فروشگاه‌های بزرگ پر از محصولات متنوع هستند و دنبال کردن یک محصول و پیدا کردن آن معمولا کار دشواری است و مشتریان باید زمان زیادی را در سوپرمارکت‌ها برای جست‌وجوی کالای مورد نظر خود اختصاص دهند. با این حال با استفاده از فناوری اینترنت اشیا در حسگر‌هایی که به فروشنده و مشتری کمک می‌کنند جای یک محصول خاص را بیابند می‌توان در وقت مشتریان و صاحبان فروشگاه‌ها صرفه‌جویی کرد. افزون بر این، نمایشگر‌های دیجیتال نیز می‌توانند این حسگر‌ها را بخوانند و به مشتریان در مورد ویژگی‌های یک محصول و مزایای آن‌ها آگاهی بدهند.

تصور کنید چنین کاری برای مثال می‌تواند در مورد ارزش تغذیه‌ای مواد غذایی صورت گیرد؛ بیشتر مواد غذایی دارای عمر فروشگاهی کوتاهی هستند. اینترنت اشیا می‌تواند افراد را مطمئن کند زمان انقضای محصولات به پایان نرسیده است. پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۰/ ۲۰۲۱، نزدیک به ۷۹ درصد از خرده‌فروشان بتوانند با کمک اینترنت اشیا به‌محض اطلاع از حضور یک مشتری خاص در فروشگاه خود، بازدید از محصولات را برای او شخصی‌سازی کنند. همچنین بر‌اساس پیش‌بینی‌ها، فناوری مکان‌یابی در ابعاد کوچک‌تری تا چهار سال آینده در زمینه شخصی‌سازی محصولات به کار گرفته خواهد شد.

https://www.bartarinha.ir/fa/news/883563/%DB%B7-%D8%B4%DB%8C%D9%88%D9%87-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%AA%D8%A7-%DB%B7-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87

منابع: twikit و bbvaopenmind و cpcstrategy



:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد

 

امروزه به دلیل های بسیاری از جمله کمبود زمان، نیاز بیشتری به شرکت های خدماتی در زمینه های نقاشی ساختمان، شیشه بری و... داریم.
 

از سوی دیگر شرکت های خدمات منزل آنقدر زیاد شده اند که شاید بتوان گفت از هر 100 نفر یک نفر در زمینه خدمات منزل فعالیت می کند. به همین دلیل رقابت بسیار زیاد در این زمینه دلیلی شده است که برخی از این شرکت ها که معمولا هم غیر مجاز تاسیس شده اند با کمکاری و استفاده نکردن از مواد و وصیله های مناسب در خدمات نقاشی ساختمان ویا شیشه بری و... بخواهند پول بیشتری به جیب بزنند.

در تلاشیم با اشاره به برخی از نکات در زمینه شیشه بری و برخی دیگر از خدمات های منازل، بتوانیم کمکی کوچک به شما عزیزان برای جلوگیری از این کلاهبرداران بزرگ و کوچک کرده باشیم.

چه نکاتی را در زمان استفاده از خدمات شیشه بری باید رعایت بکنیم؟

 

اول از همه باید تلاش کنیم که با شخص یا شرکت معتبری در زمینه نصب شیشه یا شیشه بری کمک بگیرید. همانطور که در بالا گفته شد تشخیص یک شیشه بری معتبر کار ساده ای نیست ولی با در نظر گرفتن موارد پایین می توانیم تا مقدار زیادی از کلاهبرداری در زمینه شیشه بری از طرف شیشه بر ویا فروشنده شیشه و آینه جلوگیری کنیم.

معمولا در بازار ایران قیمت های انواع شیشه به صورت عمومی در اختیار مردم قرار می گیرید و می توانید با یک جستجوی ساده در گوگل قیمت شیشه ویا آینه مورد نظر خود را متوجه شوید.

از شیشه بر خود بخواهید به شما فاکتور کاملا مشخص از ابزارهایی که میخواهد استفاده کنید به همراه برند محصولا و قیمت آنها به شما بدهد. معمولا شیشه بری های غیر مجاز که میخواهند سود بیشتری از این کارهای خدماتی دریافت کنند از کمکاری در قسمت ابزارها این کار را انجام می دهند.

پس حتما قبل از استفاده از خدمات شیشه بری از شیشه بر ویا شرکت خدماتی بخواهید که در اول کار بعد از مشخص شدن حجم و اندازه کار به شما فاکتوری مشخص از تمام ابزارهایی که میخواهد استفاده کند به شما بدهد.

نکات بسیار زیادی برای تشخیص یک شرکت معتبر خدماتی وجود دارد که در تلاشیم مهمترین نکات کارگاه های شیشه بری و شرکت یا اشخاصی که در زمینه نقاشی ساختمان فعالیت می کنند ارائه دهیم.

در نقاشی ساختمان به زیر کاری باید توجه بیشتری داشته باشید !

 

در خدمات نقاشی ساختمان به بیشترین مواردی که همه به آن توجه می کنند رنگ نقاشی ساختمان است و هزینه دستمزد. خب اینها بزرگترین هزینه برای نقاشی ساختمان است ولی کیفیت در نقاشی ساختمان چه می شود؟

بیشترین زمانی که برای یک نقاش ساختمان استفاده خواهد شد زیر کاری مثل بتونه کاری، لکه گیری و ... است و مهمترین قسمت نقاشی ساختمان هم همین زیر کاری است. اگر زیر کاری درست انجام نشود بعد از یک هفته رنگ های روی دیوار ترک برمیدارند و چاله چوله ها خودشان را نشان می دهند.

برخی از نقاش های ساختمان در این مورد بسیار مهم کم کاری می کنند و به دلیل اینکه در زمان نقاشی این کمکاری خود را نشان نمی دهد کارفرما (شما) متوجه نمی شوید.

زیر کاری مثل بتونه کاری، برطرف کردن سوراخ و ترک های دیوار، لکه گیری، برطرف کردن ترگ های دیوار، برطرف کردن نم دیوار و... زمان بسیاری می برد و اگر در زمان نقاشی ساختمان این کار به خوبی انجام نشود زمان کمتری برای نقاش ساختمان خواهد برد و با این روش اقدام به کلاهبرداری می کنند.

چه نکاتی در زمینه استفاده از خدمات شرکت های خدماتی باید بدانیم؟

 

به صورت کلی اولی نکته ای که باید توجه کنیم و از همه مهمتر است انتخاب یک شرکت خدماتی معتبر و باتجربه است. شرکت های معتبر نمی توانند یک سری وارد را چه بخواهند چه نخواهند به دلیل داشتن برخی مجوز ها و بازرسی ها انجام دهند. این مورد در قالیشویی های معتبر بسیار شدید تر است.

اگر بخواهید کارهای خدماتی منزل یا محل کار خود را به شخصی بدهید باید ابتدا موارد زیر را در نظر بگیرید:

1- قبل از هر کاری از سرویس کار یا تعمیرکار خود بخواهید که نمونه کارهای قبلی خودش را به شما بدهد. با این کار می توانید تجربه سرویس کار یا تعمیر کار خود را متوجه شوید.

2- از او بخواهید در تمامی زمینه ها به شما فاکتور واضح و کاملا شفاف به شما بدهد. در این فاکتور باید به صورت دقیق کامل درج شود که از چه وصیله ویا ابزار هایی برای کارهای خدماتی خود استفاده می کند. بخواهید که تعداد و نام برند را در فاکتور درج کند. برخی از وصایل و ابزار های استفاده شده نیاز به گارانتی ویا خدمات پس از فروش دارند که باید در فاکتور ثبت شود.

3- هزینه ایاب و ذهاب هم باید مشخص شود. در نظر داشته باشید که بیشترین مشکل در زمان محاسبه هزینه ایاب و ذهاب در زمان همکاری با شرکت های خدماتی است، به وجود می آید. پس حتما قبل شروع به کار قرارها را برای مشخص شدن هزینه ایاب و ذهاب که چه شخصی باید پرداخت کند را انجام دهید.

4- تضمین کیفیت قطعات ویا ابزار های استفاده شده در سرویسی که به شما خواهند داد. حتما بخواهید که تضمین در فاکتور بابت برند ویا اصل بودن کالا استفاده شده داده شود.

موارد بسیاری در این زمینه وجود دارد که هر خدمت ویا سرویسی به صورت اختصاصی باید به آن پرداخته شود. در صورت نیاز به تشخیص شرکت های خدماتی معتبر و مشاهده لیستی از این شرکت های خدمات منزل به سایت نکت مراجعه بفرمایید.

http://www.598.ir/fa/news/458898



:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد

نکات مهم قبل از تعمیرات مبل:

1-       همانطور که در مورد تعمیرات صندلی نیز گفته شد، برای تعمیرات مبل نیز باید کار خود را به یک تعمیرکار ماهر و کاردان سپرد.

2-      حتما قبل از شروع کار، نمونه کارهای تعمیرات مبل تعمیرکار را مشاهده نمایید.

3-      هیچگاه در روزهای پایانی به دلیل ازدحام سفارش ها، سال اقدام به تعمیرات مبل نکنید .

4-      از پارچه های مناسب و با کیفیت برای روکش های مبل خود استفاده کنید.

5-      قبل از شروع به کار، در مورد ایاب و ذهاب و هزینه تعمیرات مبل خود به توافق برسید.

6-      مطمئن شوید که از فوم مرغوب و مناسب در تعمیرات مبل شما استفاده خواهد شد.

نکته مهم: پر هزینه ترین قسمت ها در تعمیرات مبل شامل: رویه کوبی و کلاف مبل می باشد.

رویه کوبی در تعمیرات صندلی قیمت های متفاوتی دارد که بسته به نوع پارچه انتخابی شما و حرفه ای بودن تعمیرکار و مقدار پارچه مورده استفاده در کار، قیمت ها تغییر می کند. همچنین بسته به انتخاب شما، می توانید پارچه مورد نظر برای تعمیرات مبل را خود خریداری کرده و به تعمیرکار بدهید و یا این کار را به خود تعمیرکار بسپارید و تعمیرکار بر اساس تجربیات و حرفه خود پارچه مناسب و مرغوب را خریداری نماید.

 

هزینه رویه کوبی مبل چقدر است؟

دستمزد رویه کوبی یکی از پر هزینه ترین فعالیت ها برای تعمیر مبل است. که بستگی به 2 مورد دارد.

  1. نوع و متراژ پارچه ای که برای رویه کوبی استفاده می شود
    400،000 تومان تا 3،000،000 تومان
    این هزینه برای یک دست مبل 7 نفره است. یا یک مبل 7 نفره را در نظر بگیرید که در پشت مبل هم از پارچه استفاده شده. کاملا منطقی است که هزینه دستمزد رویه کوبی یک مبل که در پشت آن پارچه استفاده نمی شود از مبلی که در پشت آن پارچه استفاده شده است، بیشتر شود.
  2. حرفه ای بودن تعمیر کاری که رویه کوبی را انجام می دهد.

در نظر داشته باشید که در زمان استفاده از پارچه های گران قیمت برای رویه کوبی، بهتر است تعمیر کار حرفه ای این کار را انجام دهد. که در پایین به شما برای تشخیص دادن یک تعمیر کار حرفه ای کمک خواهیم کرد.

http://office-chair.blogsky.com/1398/04/24/post-106/%D8%B1%D9%88%DB%8C%D9%87-%DA%A9%D9%88%D8%A8%DB%8C-%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D9%87%D9%85%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D9%85%D8%A8%D9%84-%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B4%D8%AF-



:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد
گچ کاری

از گذشته تا به امروز گچ کاری ساختمان یکی از ملزومات هر ساختمان هنگام ساخت و ساز می باشد که در این زمینه گچکاران حرفه ای بسیاری وجود دارند که کار خود را بدون هیچ عیب و نقصی انجام خواهند داد.

گچکاری از جمله اموری است که هم درنمای خارجی ساختمان و هم در نمای داخلی ساختمان از جمله سقف ها و دیوار های حمام و دستشویی، آشپزخانه، اتاق خواب و خلاصه همه نقاط خانه نقش به سزایی دارد؛ به همین دلیل این کار می بایست به صورت کاملا حرفه ای توسط گچکار ماهر و یا خود شخص انجام پذیرد.

امورز در نکت قصد داریم به ارائه بهترین عکس و مدل های مدرن گچ کاری سقف، اپن و… معرفی ابزار های گچکاری ، آموزش و تکنیک های لازم، ترفند های مهم آن، تعرفه و قیمت اتحادیه گچکاری در تهران و همچنین تصاویری از انواع مدلی های گچ کاری در این زمینه بپردازیم پس با ما همراه باشید.

گچ کاری چیست؟ انجام آن چه مزایایی دارد؟

گچ کاری که نام دیگر آن همان سفید کاری ساختمان می باشد درواقع زمینه ای برای نقاشی ساختمان و گچ بری فراهم می سازد که از مزایای آن می توان به:

  • قیمت مناسب
  • ساخت آسان آن
  • ایجاد لایه و پوشش صاف و بدون نقص
  • قابلیت رنگ پذیری با انواع رنگ ها
  • عایقی مناسب برای گرما و سرما
  • عایقی برای حرارت و آتش
  • و …

اشاره نمود و همچنین از معایب آن می توان به مقاوم نبودن آن در برابر آب اشاره کرد که در صورت نم پس دادن می بایست قسمت مورد نظر را تخریب و سپس گچکاری نمود.

ابزار لازم برای گچ کاری ساختمان:

برای انجام گچکاری ساختمان مانند هر حرفه دیگر نیاز به ابزار و وسایل مخصوص به آن را داریم؛ ابزار و وسایل مورد نیاز در این زمینه عبارتند از:

استامبولی: ظرفی آهنی برای ترکیب مواد و مصالح ساختمانی می باشد.

ماله: برای صاف کردن و پرتاپ کردن گچ برروی دیوار؛ توجه داشته باشید که ماله مخصوص برای گچکاری را تهیه نمایید زیرا همانطور که در آموزش نقاشی ساختمان به آن اشاره شد ماله برای گرفتن لک های موجود بر روی دیوار نیز کاربرد دارد که متفاوت می باشد.

همزن: جهت همزدن مواد که این کار را با دست و یا کاردک و ماله نیز انجام می دهند.

کاردک: جهت برداشتن مواد از استامبولی و زدن آن به دیوار خصوصا در کنج ها و گوشه ها که فضا کمتر می باشد.

الک: برای جدا کردن هر گونه مواد احتمالی در گچ نظیر: سنگ درشت و …

شمشه: ابزاری است برای صاف و یکدست کردن دیوار به صورت عمودی یا افقی؛ درواقع پس از آنگه به وسیله ماله گچ را بر روی دیوار پخش کردیم سپس به وسیله شمشه به صورت عمودی یا افقی از بالا به پایین یا از چپ به راست شمشه را بر روی مواد کشیدهه تا سطحی صاف داشته باشیم. شمشه در دو جنس چوبی و فلزی وجود دارد که نوع فلزی آن محکمتر می باشد و بهترین نوع فلزی شمشه آلومینیوم می باشد.

پس از اجرای گچ کاری ساختمان نوبت به نقاشی ساختمان خواهد رسید.

انواع ملات گچ هنگام گچکاری ساختمان:

گچ و خاک(گچ آستری): از ملات گچ و خاک در مرحله اول از تشکیل لایه استفاده می شود. بدین معنی که به مقدار مساوی از گچ و خاک را با آب مخلوط کرده و به سطح دیوار آجری می زنیم. این کار در گچکاری باعث می شود با صرف هزینه ای کمتر نمای آجری ساختمان را پوشاند و از مزایای آن می توان به راحت چسبیدن آن بر سطح آجری، و دیر گرفتن ملات اشاره کرد اما یکی از معایب این کار نداشتن استحکام کافی می باشد. از گچ بتا در این مرحله می توان استفاده نمود.

گچ و رس مرغوب: ملات گچ و رس مرغوب در واقع مانند ملات گچ و خاک کاربرد دارد. در صورت در دسترس نبودن رس می توان از سیمان با دانه های ریز استفاده نمود.

دوغاب: مخلوطی از آب و گچ می باشد که مقدار آب آن بیشتر از گچ می باشد و از این ملات بیشتر بر روی سقف های ضربی استفاده می شود تا آجر ها به خوبی در جای خود محکم شوند.

ملات گچ: این نوع ملات یکی از رایج ترین انواع ملات می باشد که در ساختمان سازی کاربرد فراوان دارد و می توان در اکثر بخش های ساختمان سازی از آن بهره برد. برای به عمل آوردن این ملات کافی است گچ و ملات را به میزان قوامی که می خواهید با یکدیگر ترکیب نمایید.

گچ سفید: این ملات همانطور که از نام آن پیداست بسیار سفید و نرم می باشد و بنای ساختمان پس از اجرای مرحله گچ و خاک و خشک شدن آن، به وسیله ملات گچ سفید لایه ای نازک از آن را بر روی گچ و خاک می کشد تا برجستگس ها و فرو رفتگی های موجود بر سطح دیوار از بین رفته و سطحی تقریبا صاف و یک دست به رنگ سفید، تشکیل شود.

انواع گچ ساختمانی:

گچ استریش: مناسب برای کف ساختمان.

گچ مرمر: برای ساختن سطح هایی بسیار سخت و غیر قابل نفوذ.

گچ زیر کاری، گچ بتا: مناسب برای مرحله آسترکاری(گچ و خاک) به گچ بتا گچ استاکو نیز گفته می شود.

گچ تمیزکاری: مناسب برای روی کار و مرحله گچ سفید.

گچ پاششی بهتر است یا گچ کاری سنتی؟

امروزه به دلیل پیشرفته شدن ابزار ساختمانی استفاده از گچ پلیمری و یا گچ پاششی بسیار پرطرفدار می باشد. گچ پاششی وسیله ای می باشد که می توان گچ را تا قطر 10 cm بر روی دیوار پاشید و دیگر نیازی به مرحله گچ و خاک نمی باشد.

از مزایای گچ پاششی می توان به:

  • مقاوت و استحکام بسیار بالا
  • حذف مرحله گچ و خاک
  • مقاوم تر در برابر حرارت
  • مقاوم تر در برابر آب و رطوبت
  • سفت و سخت شدن گچ پس از پاشش
  • پوشش کامل ستونها و بخش های فلزی و بتونی
  • سرعت بسیار بالا در زمان اجرا نسبت به گچ کاری سنتی
  • استفاده از این شیوه در متراژهای بسیار بالا به صرفه تر خواهد بود.

آموزش گچ کاری ساختمان:

به طور کلی برای آغاز گچ کاری ساختمان ابتدا محل و مرحله مورد نظر را تعیین می کنید و بر اساس آن ملات مورد نظر را داخل استامبولی آماده می سازید. برای آماده سازی ملات می توانید آن را با همزن مخلوط نمایید و بر اساس میزان سفت بودن گچ، به آن استراحت دهید پس از آن که ملات مورد نظر به اصطلاع عمل آمد و آماده شد در مرحله بعد به وسیله ماله گچ را به قسمت مورد نظر بزنید (این کار را به وسیله دست و یا کاردک نیز می توان انجام داد) سپس به وسیله ماله و در حالت مورب ملات گچ را بر روی سطح مورد نظر بمالید، پس از آن به وسیله شمشه به صورت عمودی و افقی از بالا به پایین و از چپ به راست بر روی سطح شمشه کشی نمایید تا سطحی تقریبا یکسان داشته باشید.

اگر مراحل ذکر شده را برای ملات گچ و خاک یا گچ و سیمان در نظر بگیرید می توانید پس از خشک شدن ملات، لایه نازکی به اندازه 2cm گچ سفید را بر روی گچ و خاک بزنید و دیوار را بپوشانید تا جلوه زیبایی در داخل و یا خارج ساختمان ایجاد شود.

قیمت گچ کاری ساختمان و عوامل تاثیرگذار در آن چیست؟

قیمت گچ کاری ساختمان نیز همچون سایر امور ساختمان سازی بسته به عواملی می تواند متغیر باشد که عبارتند از:

  • متراژ ساختمان
  • استفاده از گچکاری سنتی و یا گچ پاششی
  • شرایط آب و هوایی
  • نوع گچ مصرفی
  • ساعات کار بنا و یا کارگران

توجه داشته باشید که به طور میانگین با هر کیسه 45 کیلو گرمی گچ، می توان 3 متر مربع را گچ و خاک کرد و همچنین به دلیل نازک بودن لایه گچ سفید هر کیسه 45 کیلو گرمی را می توان برای 14 متر مربع گچ سفید در نظر گرفت.

تکنیک های مهم در گچکاری ساختمان:

  1. هیچ گاه از گچ های کهنه استفاده نکنید، استفاده از گچ کهنه قابلیت چسبندگی گچ را به شدت کاهش می دهد پس سعی کنید از گچ های تازه و مرغوب استفاده کنید.
  2. حداکثر میزان طول عمر گچ با رعایت صحیح شرایط نگهداری 12 ماه می باشد.
  3. برای اجرای گچ کاری سعی کنید از تیم و یا کارگران مجرب و حرفه ای استفاده کنید.
  4. گچکاری را در دماهای منفی صفر درجه انجام ندهید.
  5. سطح دیوار و سقف پس از عملیات گچ کاری می بایست یکدست و صاف باشد
  6. پس از اتمام کار و خشک شدن سطح، نباید سطح گچ فرو رود در غیر این صورت گچکاری مطلوبی صورت نگرفته.
  7. قسمت های فلزی همچون درب ها و … قبل از عمل گچکاری می بایست توسط ضد زنگ پوشانده شوند.
  8. مقدار مورد نیاز از گچ مصرفی را از استاد کار پرس و جو کنید تا در پایان کار با مشکل کاستی و یا اضافی گچ مواجه نشوید.
  9. اگر ساختمان شما نیاز به تعمیرات دارد حتما قبل از بستن قرار داد در مورد هزینه آن به توافق برسید.
  10. رنگ گچ در نهایت می بایست سفید باشد.

پس از انجام گچکاری ساختمان می توانید گچبری و گچبری پیش ساخته ساختمان را در طرح ها و مدل های مختلف اجرا نمایید و جلوه ای زیبا و خاص به خانه خود هدیه دهید.



:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد

هر بار که به بازی‌های جدید نگاه می‌اندازیم با خود می‌گوییم این بازی دیگر آخر گرافیک است و بعید می‌دانیم بازی دیگری روی دست آن بلند شود، اما این داستان همیشه تکرار می‌شود در هر سال شاهد بازی‌های جدیدی هستیم که نه‌تنها گرافیک خیره‌کننده‌تری دارند بلکه به لحاظ داستان و گیم‌پلی نیز پیشرفت‌های زیادی در آنها به چشم می‌خورد.

از طرف دیگر از آنجایی که هشتمین نسل از کنسول‌‌های بازی عملاً به انتهای خود نزدیک می‌شود، سلاطین دنیای گیم هرچه در چنته دارند را برای افزایش گرافیک و جذابیت‌بازی‌ها در این نسل رو کرده‌اند و به همین دلیل انصافاً باید اعتراف کرد که بازی‌های ۲۰۱۹، صبر و قرار گیمرها را برد‌ه‌‌اند و با بازی‌هایی طرف هستیم که ساعت‌ها سرگرم‌مان می‌کنند.

به این ترتیب از آنجایی که در فصل تابستان به‌سر می‌بریم و زمان آن رسیده که بازی‌های دلخواه خود را انتخاب کنیم، برای شما در ادامه فهرستی از بهترین بازی‌های ۲۰۱۹ را آماده کرده‌ایم. در این فهرست به عناوین مهمی که برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، کامپیوتر و نینتندو سوئیچ منتشر می‌شود  اشاره خواهیم کرد. ناگفته نماند از آنجایی که سال ۲۰۱۹ به پایان نرسیده است، بعضی از بازی‌های این فهرست هنوز روانه بازار نشده‌اند اما به‌اندازه‌ای جذاب هستند که حیف‌مان آمد به آنها اشاره نکنیم.

مورتال کمبات ۱۱

پلتفرم: پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، کامپیوتر

نگاهی به فهرست جذاب هیجان‌انگیزترین بازی‌های ۲۰۱۹

شرکت بازی‌سازی «میدوِی گیمز» (Midway Games) اولین نسخه از بازی‌های مبارزه‌ا‌ی مورتال کمبات را در سال ۱۹۹۲ روانه بازار کرد و از بازی مبارزه‌ای صحبت می‌کنیم که خشونت در آن با بی‌پرده‌ترین حالت ممکن به تصویر کشیده شده است. در نتیجه مورتال کمبات به سرعت به یکی از عناوین ثابت کنسول‌های بازی در نسل‌های مختلف تبدیل شد و از سال ۱۹۹۲ تاکنون عناونین مختلفی را از این سری بازی‌ها شاهد بوده‌ایم که هرکدام نسبت به نسخه قبلی، خون‌بار‌تر به نظر می‌رسند.

مورتال کمبات تنها یک بازی مبارزه‌ای ساده نیست و ضربه‌های پشت‌سر هم که با فشردن ترکیبی از کلید‌ها در کنترلر انجام می‌شود به همراه ضربه‌های آخر (Finish Him/her)، به‌عنوان نکاتی قلمداد می‌شود که جذابیت این بازی را بیشتر کرده است. بازی مورتال کمبات به لحاظ داستان، نیز از روایتی پیچیده و غنی بهره می‌برد و داستان این بازی در چند دنیای مختلف روایت می‌شود.

مورتال کمبات ۱۱ به لحاظ گیم‌پلی بر پایه و اساس بازی مورتال کمبات ۱۰ (X) توسعه‌داده شده است و در مجموع با بازی مبارزه‌ای طرف هستیم که نمی‌توان از کنار آن به راحتی رد شد.


دِیزگان (DaysGone)

پلتفرم: پلی‌استیشن ۴

نگاهی به فهرست جذاب هیجان‌انگیزترین بازی‌های ۲۰۱۹

در اینکه فیلم‌ها، کتاب‌ها و بازی‌های زامبی‌محور طرفداران زیادی دارند هیچ شکی نیست و به همین دلیل نیز چیزی حدود ۷ سال پیش استدیو بِند (Bend Studio)، از عزم خود برای ساخت بازی زامبی‌محوری در سبک جهان باز خبر داد. این بازی در چند سال گذشته دائم در حال توسعه و پیشرفت بود تا اینکه در نهایت در سال ۲۰۱۹ روانه بازار شد.

اگر از طرفداران کنسول پلی‌استیشن باشید حتماً به خوبی در جریان هستید که این کنسول بازی انحصاری بسیار پرطرفداری با نام «آخرینِ ما» (The Last Of Us) را که داستانی زامبی‌محور آخرالزمانی دارد را در اختیار گیمرها گذاشته است و بازی «دیزگان» دومین بازی زامبی‌محور پرطرفدار در پلی‌استیشن به‌حساب می‌آید. این بازی پس از انتشار در سال ۲۰۱۹ نقدهای مثبت و منفی مختلفی را دریافت کرد و از آنجایی که گیمرهای پلی‌استیشن ۴ برای بازی‌های انحصاری این کنسول، انتظار دریافت بهترین امتیازها را دارند، دیزگان به لحاظ امتیاز آن‌چنان که باید و شاید طرفداران را راضی نگه نداشت.

اما این بازی فروش بسیار طوفانی را تجربه کرد و برای چندین هفته در صدر جدول پرفروش‌ترین بازی‌ها قرار گرفت. «دیزگان» به لحاظ گیم‌پلی ایده‌های جالبی عرضه کرده و برای اولین بار با یک بازی زامبی‌محور طرف هستیم که در یک لحظه، ده‌ها زامبی از گوشه و کنار دنیای بازی به سمت گیمر حمله‌ور می‌شوند و همین قضیه هیجان بازی را بیشتر می‌کند. در مجموع می‌توان گفت اگر پلی‌استیشن ۴ دارید و به‌‌دنبال بازی‌های انحصاری این کنسول می‌گردید، به شما قول می‌دهیم خاطرات خوش بازی «دیزگان» را هرگز فراموش نکنید.


رِیج ۲ (Rage 2)

پلتفرم: پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و کامپیوتر

نگاهی به فهرست جذاب هیجان‌انگیزترین بازی‌های ۲۰۱۹

شرکت «آی‌دی سافت‌ور» (Id Software)، عناوین بزرگی مانند «دووم» (Doom)، کوآیک (Quake)، و ولفنشتاین (Wolfenstein) را در کارنامه‌اش دارد و با نگاهی به این بازی‌ها می‌توان این شرکت را استاد ساخت بازی‌های تیراندازی اول شخص دانست. در همین راستا «آی‌دی‌ سافت‌ور» در سال ۲۰۱۱ بازی تیراندازی دیگری به عناوینش اضافه کرد. این بازی «رِیج» نام داشت و در زمان عرضه، یکی از پرگرافیک‌ترین بازی‌های کنسول ایکس‌باکس ۳۶۰ و پلی‌استیشن ۳ به‌حساب می‌آمد.

برای ساخت «ریج ۲» شرکت «آوالانچ استودیو» (Avalanche Studios) که تجربه ساخت بازی‌های معروفی مانند «جاست کاز» (Just Cause ) و «مد مکس» (Mad Max) را در کارنامه‌اش دارد با «آی‌دی‌ سافت‌ور» همکاری کرد و انصافاً هم باید گفت «ریج‌ ۲» به لحاظ محیط و گرافیک بصری پیشرفت‌های زیادی را شاهد بوده است.

«ریج ۲» نوآوری‌هایی زیادی در قسمت گیم‌پلی هم دارد و از آن دسته بازی‌هایی است که هواداران گیم‌های تیراندازی اول شخص باید حتماً آن را تجربه کنند. تمام کردن مراحل اصلی این بازی چیزی حدود ۱۰ ساعت به‌طول می‌انجامد و اگر از آن دسته گیمرهایی هستید که به تمام قسمت‌های بازی سر می‌کشند و تمام مراحل جانبی را نیز به پایان می‌رسانند این بازی چیزی حدود ۳۳ ساعت شما را سرگرم نگه خواهد داشت.


سوپر ماریو مِیکر ۲ (SUPER MARIO MAKER 2)

نگاهی به فهرست جذاب هیجان‌انگیزترین بازی‌های ۲۰۱۹

طرفداران کنسول‌های بازی نینتندو به‌خوبی در جریان جذابیت بازی‌های این کنسول هستند و تاکنون ده‌ها عنوان بازی با محوریت «ماریو» (Mario)، کاراکتر محبوب و قدیمی نینتندو را انجام داده‌اند. در همین راستا مدت‌‌ها پیش بازی «سوپر ماریو مِیکِر» برای کنسول نینتندو «وی یو» (Nintendo Wii U)،‌ منتشر شد و محبوبیت زیادی هم به دست آورد. به همین دلیل گفته می‌شود که نینتندو قصد دارد این بازی را برای کنسول نینتندو سوئیچ نیز منتشر کند. اما چنین اتفاقی صورت نگرفت و نینتندو ترجیح داد نسخه‌ای کاملاً تازه و جدید را از این بازی با نام «سوپر ماریو میکر ۲» روانه نینتندو سوئیچ نماید.

این بازی به لحاظ گرافیک و طراحی هنری، شباهت‌های زیادی با نسخه اول «سوپر ماریو میکر» دارد و همان‌گونه که از نینتندو انتظار داریم، به لحاظ خلاقیت برای این بازی چیزی کم نگذاشته و شاهد مراحل جدید و جذاب زیادی هستیم که ساعت‌ها گیمر را سرگرم نگه می‌دارد. جالب اینجاست که گیم‌پلی این بازی نیز از جانب گیمر قابل تنظیم و شخصی‌سازی است که همین قضیه جذابیت «سوپر ماریو میکر ۲» را بیشتر کرده است. نینتندو طبق سنت همیشگی خود، این بازی را به‌صورت انحصاری برای کنسول نینتندو سوئیچ منتشر کرده است و اگر از گیمرهای این کنسول هستید به شما قول می‌دهیم «سوپر ماریو میکر ۲» لحظه‌های شادی را برای شما رقم خواهد زد.


فایر اِمبلِم: سه خاندان (FIRE EMBLEM: THREE HOUSES)

پلتفرم: نینتندو سوئیچ

نگاهی به فهرست جذاب هیجان‌انگیزترین بازی‌های ۲۰۱۹

ممکن است نینتندو نسبت به دیگر کنسول‌ها، عنوان انحصاری کمتری داشته باشد، اما تجربه نشان داده است عناوین انحصاری که منتشر می‌کند همیشه جذاب و سرگرم کننده هستند. یکی از این عناوین که سابقه طولانی در نینتندو دارد مجموعه بازی‌های «فایر امبلم» است که تاریخ ساخت اولین نسخه آن به سال ۲۰۰۷ باز می‌گردد و در سال ۲۰۱۹ نیز شاهد نسخه‌ای جذاب‌ از این مجموعه‌ بازی در کنسول نینتندو سوئیچ هستیم.

در «فایر امبلم: سه‌ خاندان» با چهار قهرمان طرف هستیم که نقش یکی از آنها را بر عهده می‌گیرید و سه قهرمان دیگر نیز به شما در پشت‌سر گذاشتن مراحل بازی کمک می‌کنند. این بازی به‌ لحاظ گیم‌پلی شباهت‌های زیادی به بازی «فایر امبلم: اکوز» (Fire Emblem Echoes) دارد و گیم‌پلی آن به‌صورت ریل‌تایم (real Time) انجام می‌شود. در این بین اگر از طرفداران بازی «فایر امبلم»‌ باشید حتماً به خوبی در جریان هستید که این مجموعه بازی‌ها همیشه امتیازهای خوبی نیز کسب می‌کنند و با توجه به اینکه به زمان انتشار این بازی فرصت زیادی باقی نمانده است، از هم‌اکنون شاهد بالارفتن انتظار طرفداران برای تجربه یک بازی تمام‌عیار هستیم.


ولفنشتاین:‌ یانگ‌بلاد (WOLFENSTEIN: YOUNGBLOOD)

پلتفرم: پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، کامپیوتر

نگاهی به فهرست جذاب هیجان‌انگیزترین بازی‌های ۲۰۱۹

اگر از علاقه‌مندان سبک تیراندازی اول‌شخص باشید بدون شک مجموعه بازی‌های «ولفنشتاین» را می‌شناسید و به‌خوبی درجریان هستید که از سری بازی‌هایی صحبت می‌کنیم که انتشار اولین نسخه آن به سال ۱۹۸۱ باز می‌گردد و به این ترتیب می‌توان گفت با یکی از ریشه‌دارترین بازی‌های ویدئویی طرف هستیم.

«ولفنشتاین: یانگ‌بلاد» پس از موفقیت «ولفنشتاین اُولد‌بلاد» (WOLFENSTEIN: OldBlood)، ساخته شد و در این قسمت جدید شاهد ماجراجویی‌های دختران دوقلوی «بی‌.‌جی بلاسکوویچ»، شخصیت اصلی بازی‌های «ولفنشتاین» هستیم. طبق معمول داستان این بازی در دنیایی می‌گذرد که تحت تسلط نازی‌ها است و دوقلوهای بلاسکوویچ باید در فرانسه‌ای که تحت اشغال نازی‌ها است با آنها مبارزه کنند. جالب اینجاست از آنجایی که در بازی «ولفنشتاین: یانگ‌بلاد» دو شخصیت دوقلو وجود دارد، برای اولین بار در تاریخ بازی‌های «ولفنشتاین» گیمرها می‌توانند دونفره این بازی را به پیش ببرند و هرکدام کنترل یکی از این دخترهای دوقلو را بر عهده بگیرند.

همان‌گونه که از بازی‌های «ولفنشتاین» انتظار داریم، در نسخه جدید این بازی خون و خونریزی موج می‌زند و صحنه‌های مرگ دشمنان به خشن‌ترین شکل ممکن به تصویر کشیده‌ شده است. با این حساب می‌توان گفت اگر از طرفداران «ولفنشتاین» هستید، بدون شک باید «ولفنشتاین: یانگ‌بلاد» را تجربه کنید، اگر هم تاکنون هیچ‌کدام از بازی‌های «ولفنشتاین» را بازی نکرده‌اید، اکنون زمان خوبی است که آستین بالا بزنید و به همراه دوقلوهای بلاسکوویچ به نبرد نازی‌ها بروید و حساب‌شان را کف دستشان بگذارید.


شِنمو ۳ (SHENMUE III)

پلتفرم: پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و کامپیوتر

نگاهی به فهرست جذاب هیجان‌انگیزترین بازی‌های ۲۰۱۹

در این قسمت به یکی از موردانتظارترین باز‌ی‌های ویدئویی در دو دهه گذشته رسیدیم که طرفدارانش، سال‌ها است برای انتشار آن روزشماری می‌کنند. بازی «شنمو ۳» دنبال نسخه‌های اول و دوم این بازی است که توسط شرکت «سگا» (Sega) در سال‌های ۱۹۹۹ و ۲۰۰۱ برای کنسول‌ بازی «دریم‌کست» (Dread Cast)، منتشر شد و اکنون پس از چیزی حدود ۲ دهه، انتظارها به پایان رسیده است و در سال ۲۰۱۹ چشم‌مان به جمال «شنمو ۳» روشن خواهد شد.

اگر خاطرتان باشد «شنمو» در زمان انتشار، یکی از انقلابی‌ترین بازی‌های ویدئویی بود و در کنار گیم‌پلی و داستان جذاب،‌ دنیایی زیبا و باورپذیر را پیش‌روی گیمرها می‌گذاشت. جذابیت این بازی باعث شد تا طرفداران از طریق سرمایه‌گذاری جمعی (CrowdFounding)، هزینه لازم برای ساخت سومین نسخه از آن را فراهم کنند. این‌گونه که پیدا است در سومین نسخه از «شنمو» همچنان شاهد داستان‌هایی از زندگی شخصیت اول این بازی، «ریو» (Ryo)، هستیم. این بازی به‌عنوان یک بازی ژاپنی دارای مبارزه‌های رزمی زیادی است و سبک گرافیک آن هم، مانند نسخه‌های اول و دوم «شنمو» طراحی شده تا گیمرها در حین بازی «شنمو ۳» خاطرات خوش نسخه‌های قدیمی این بازی را در ذهن یادآوری کنند.

با این حساب می‌توان گفت اگر سن و سال شما به نسخه‌های قبلی «شنمو» قد می‌دهد، مطمئن هستیم تجربه سومین نسخه از این بازی را به فال نیک خواهید گرفت. اگر هم تاکنون هیچ‌کدام از نسخه‌های «شنمو» را بازی نکرده‌اید به شما وعده‌ می‌دهیم گیم‌پلی جذاب و داستان سرگرم‌کننده این بازی شما را ناامید نکند.


کنترل (Control)

پلتفرم:‌ پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، کامپیوتر

نگاهی به فهرست جذاب هیجان‌انگیزترین بازی‌های ۲۰۱۹

امکان ندارد به بازی‌های ویدئویی علاقه داشته باشید و بازی «مکس‌ پین» را نشناسید، این بازی شاهکاری بود که ساخت آن را استودیو «رِمِدی» (Remedy) بر عهده داشت و پس از موفقیت چشمگیر نسخه اول، شاهد ساخت نسخه‌های بعدی آن هم بودیم. یکی از مهم‌ترین نقاط مثبت بازی «مکس‌ پین» داستان قوی و گیم‌پلی بود که گیمر می‌توانست به سرعت آهسته به سمت دشمنان شلیک کند. خوشبختانه در سال ۲۰۱۹ شاهد تکرار این فرمول هستیم و شرکت «رمدی» بازی «کنترل» را آماده کرده تا روانه بازار کند. به لحاظ گیم‌پلی همان‌گونه که برای شما گفتیم در بازی «کنترل» شاهد قابلیت‌هایی برای آهسته‌تر کردن زمان و حمله با سرعت آهسته به سمت دشمن هستیم. این بازی به لحاظ فنی و گیم‌پلی شباهت‌های زیادی به بازی «کوانتوم بریک» (Quantum Break)، ساخته قبلی استودیو «رِمدی» دارد و محیط اطراف گیمر در این بازی دائم در حال تغییر است. داستان بازی «کنترل»، داستانی علمی‌تخیلی است و شخصیت اول این داستان، دختری با نام «جِسی فِیدن» (Jesse Faden)، است که اسلحه‌ای خاص و جذاب دارد و به لطف این اسلحه، دشمنان را به خلاقانه‌ترین شکل ممکن از سر راه بر می‌دارد.

با این حساب اگر از بازی‌های تیراندازی خوش‌تان می‌آید، مطمئن هستیم که بازی «کنترل» نظر شما را جلب خواهد کرد، این بازی برای گیمرهایی که به داستان‌های علمی‌تخیلی و پیچیده‌ علاقه‌ دارند نیز گزینه مناسبی به نظر می‌رسد.


آسترال چِین (ASTRAL CHAIN)

پلتفرم: نینتندو سوئیچ

نگاهی به فهرست جذاب هیجان‌انگیزترین بازی‌های ۲۰۱۹

شرکت «پلاتینوم گیمز» از سازنده‌های معروف دنیای گیم به‌حساب می‌آید و بازی معروف «بایونِتا» (Bayonetta) را در کارنامه‌اش دارد. به همین دلیل در همین‌جا فرصت را مغتنم می‌گیریم و به گیمرهای کنسول نینتندو سوئیچ این خبر خوش را می‌دهیم که «پلاتینوم گیمز» در حال ساخت و توسعه سومین نسخه از «بایونتا» است. از طرف دیگر این شرکت بازی جذاب دیگری با نام «آسترال چین» را نیز برای گیمرهای نینتندو سوئیچ آماده می‌کند.

داستان بازی «آسترال چین» از این قرار است که دو نفر پلیس خبره و کاربلد باید با موجودات فضایی عجیب و غریبی مبارزه کنند. این دو شخصیت برای نبرد با دشمن، تعامل جالبی با هم دارند و به کمک روش‌های مختلف نبرد، حال موجودات فضایی را جا می‌آورند. بازی «آسترال چین» شباهت‌های زیادی به بازی بسیار موفق «نیر: آتوماتا» ( Nier: Automata)، دارد و بسیاری از عوامل سازنده‌ بازی‌های «بایونتا» و «نیر: آتوماتا» در ساخت «آسترال چین» دست دارند، در نتیجه انتظار می‌رود شاهد انتشار بازی ترازاولی برای نینتندو سوئیچ باشیم.


بوردِر لَندز ۳ (BORDERLANDS 3)

پلتفرم: پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، کامپیوتر

نگاهی به فهرست جذاب هیجان‌انگیزترین بازی‌های ۲۰۱۹

تجربه نشان داده است بازار بازی‌های تیراندازی اول‌شخص همیشه گرم است و «بوردر لندز» نیز به‌عنوان یکی از بازی‌های مطرح این سبک، امسال در سومین نسخه عرضه می‌شود. این بازی که داستان آن دنباله رویدادهای نسخه دوم را دنبال می‌کند در مکان‌های متنوع و جذابی روایت می‌شود و مراحل بسیار متنوعی دارد.

«بوردر لندز ۳» نسبت به نسخه‌های قبلی تنوع اسلحه بسیار بیشتری دارد و گیمرها با توجه به سلیقه خود می‌توانند این اسلحه‌ها را ارتقا بدهند. انصافاً باید اعتراف کرد «بوردرلندز» از آن دسته بازی‌هایی است که هرگز قدیمی نمی‌شود و اگر نسخه‌های قبلی این بازی را انجام داده باشید حتماً در جریان هستید که ده‌‌ها ساعت سرگرمی و تفریح در سومین نسخه از «بوردرلندز» انتظار گیمرها را می‌کشد.


جنگ‌ستارگان جدای: انجمن شکست‌خورده

پلتفرم: پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، کامپیوتر

نگاهی به فهرست جذاب هیجان‌انگیزترین بازی‌های ۲۰۱۹

دنیای جنگ‌ستارگان به اندازه‌ای جذاب و پر رمز و راز است که هرچقدر هم فیلم، کتاب کمیک و بازی از روی آن ساخته شود باز هم کم است. بماند که این بار استودیو خوشنام «ریسپاون اینترتینمنت» (Respawn Entertainment) ساخت «جنگ‌ستارگان جدای: انجمن شکست‌خورده» را بر عهده دارد. اگر خاطرتان باشد استودیو «ریسپاون اینترتینمنت» پیش از این بازی بسیار موفق «تایتان‌ فال» (TitanFall) را در کارنامه‌اش داشت و به همین دلیل نیز انتظار می‌رود در ساخت این نسخه از بازی جنگ‌ستارگان چیزی کم نگذارد.

به لحاظ داستانی نیز این بازی در یکی از خطرناک‌ترین بازه‌های زمانی در تاریخچه جدای (Jedi) رخ می‌دهد و بدون شک این امر داستان «جنگ‌‌ستارگان جدای: انجمن‌ شکست‌خورده) را جذاب‌تر خواهد کرد.


گیرز ۵ (GEARS 5)

پلتفرم: ایکس‌باکس وان و کامپیوترهای شخصی

نگاهی به فهرست جذاب هیجان‌انگیزترین بازی‌های ۲۰۱۹

طرفداران پلتفرم ایکس‌باکس به‌خوبی به خاطر دارند که بازی «گیرز آو وار» (Gears Of War) در زمان عرضه کنسول ایکس‌‌باکس ۳۶۰ به یکی از اهرم‌های مهم فروش این کنسول تبدیل شد و چهار نسخه از بازی‌های «گیرز آو وار» را در کنسول ایکس‌باکس ۳۶۰ شاهد بودیم. اکنون نیز زمان آن فرا رسیده تا کاربران ایکس‌باکس وان و کامپیوترهای شخصی، پنجمین نسخه از این بازی‌ها را که به نام «گیرز ۵» تغییر نام داده را تجربه کنند.

در این بازی، گیمر کنترل شخصیتی با نام «کیات دیاز» (Kiat Diaz) را برعهده می‌گیرد که به دنبال کشف حقیقت حاضر است دست به هر کاری بزند. طبق معمول تاریخچه بازی‌های «گیرز»، در این بازی نیز شاهد نبردهای عظیمی میان انسان‌ها و مهاجمین خواهیم بود و تریلرهایی که تاکنون از «گیرز ۵» منتشر شده است نوید از یک بازی تمام‌عیار را می‌دهد که طرفداران «گیرز» مدت‌ها است چشم‌انتظار آن هستند.


امارت لویجی ۳ (LUIGI’S MANSION 3)

پلتفرم: نینتندو سویچ

نگاهی به فهرست جذاب هیجان‌انگیزترین بازی‌های ۲۰۱۹

اگر بازی‌های نینتندو را دنبال کرده باشید بدون شک بازی بامزه و خاطره‌انگیز «امارت لویجی» را به خاطر دارید و مدت‌ها است که چشم انتظار نسخه‌ای جدید از این بازی هستید. خوشبختانه چیزی به پایان این انتظار نمانده و «امارت لویجی ۳» در راه کنسول نینتندو سوئیچ است.

در حال حاضر اطلاعات زیادی از این بازی در اختیار نداریم اما با توجه به سابقه بازی «امارت لویجی» پیش‌بینی می‌کنیم یک بار دیگر «لویجی» در امارتی روح‌زده باید با جاروبرقی به دنبال ارواح بیافتد و بدون شک لحظه‌های بامزه و شادی در این بازی انتظار گیمرها را می‌کشد.


ماریو کارت تور (MARIO KART TOUR)

پلتفرم: موبایل

نگاهی به فهرست جذاب هیجان‌انگیزترین بازی‌های ۲۰۱۹

این روزها بازار بازی‌های موبایل حسابی داغ است و نیتندو نیز که پیش از این تجربه خوبی از انتشار بازی‌های «سوپر ماریو ران» (Super Mario Run) و «فایر امبلم هیروز» (Fire Emblem Heros) اندوخته است اکنون در حال آماده‌سازی بازی بامزه و جذاب «ماریو کارت تور» برای گوشی‌های هوشمند است. این بازی در سبک مسابقه‌ای طراحی شده و طبق‌معمول مسابقات خنده‌دار و نشاط‌آوری را در آن شاهد خواهیم بود.

بدون شک شخصیت‌های زیادی از دنیای بازی‌های نینتندو در «ماریو کارت تور» حضور خواهند داشت و به‌رغم اینکه نینتندو تاریخ دقیقی از عرضه آن منتشر نکرده است باز هم انتظار داریم تا اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی کاربران گوشی‌های هوشمند میزبان «مایرو کارت تور» باشند.


اُوری و ویل آو د ویسپ (ORI AND THE WILL OF THE WISPS)

پلتفرم: ایکس‌باکس وان، کامپیوترهای شخصی

نگاهی به فهرست جذاب هیجان‌انگیزترین بازی‌های ۲۰۱۹

انصافاً باید اعتراف کرد بازی «اوری و بلایند فورِست» (Ori and the Blind Forest)، یکی از جذاب‌ترین بازی‌های ایکس‌باکس وان است و با بازی طرف بودیم که طراحی شخصیت‌های آن همانند کاراکترهای کارتون‌های دیزنی انجام شده بود و مراحل این بازی نیز، ساعت‌ها گیمر را سرگرم نگه می‌داشت.

موفقیت این بازی باعث شد تا شاهد انتشار نسخه‌ دیگری از آن با نام «اوری و ویل آو د ویسپ» باشیم. در این نسخه‌ جدید مهارت‌های مبارزه‌ای تازه‌ای به گیم‌پلی آن اضافه شده و به لحاظ هنری نیز با بازی طرف هستیم که طراحی مراحل آن با هنرمندی تمام انجام شده است. طبق معمول این بازی شخصیت‌‌پردازی قوی دارد و انتظار داریم با یکی از پراحساس‌ترین بازی‌های ۲۰۱۹ سر و کار داشته باشیم.


شمشیر پوکی‌مان و سپر پوکی‌مان

پلتفرم: نینتندو سوئیچ

نگاهی به فهرست جذاب هیجان‌انگیزترین بازی‌های ۲۰۱۹

شخصیت‌ها و دنیای پوکی‌مان سال هاست که در قالب انیمه‌ها و کمیک‌های جذاب در میان نوجوانان دست به دست می‌شود و چند وقتی هم می‌شود که نسخه‌های بازی پوکی‌مان‌ها به میان جوان‌ها راه پیدا کرده‌اند. در این زمینه می‌توان به بازی بسیار موفق «پوکی‌مان‌گو» (PokemonGo) اشاره کرد که انتشار آن در یکی دو سال پیش، سر و صداهای زیادی به راه انداخت.

موفقیت پوکی‌مان‌ها باعث شد تا یک بار دیگر شاهد انتشار نسخه‌ای از بازی ویدئویی این شخصیت‌های بامزه و جذاب برای پلتفرم نینتندو سوئیچ باشیم. بازی «شمشیر پوکی‌مان و سپر پوکی‌مان» اولین عنوان نقش‌آفرینی (Role Playing) از دنیای پوکی‌مون‌ها برای نینتندو سوئیچ به‌حساب می‌آید و انتظار داریم پوکی‌مون‌های جدیدی را نیز در این نسخه شاهد باشیم.


سایکوناتز ۲ (psychonauts)

پلتفرم: ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴، ویندوز، لینوکس و مک

نگاهی به فهرست جذاب هیجان‌انگیزترین بازی‌های ۲۰۱۹

اولین نسخه از بازی جذاب «سایکوناتز» طرفداران زیادی به‌دست آورد اما این بازی فروش نه‌چندان خوبی داشت و باعث شد تا ساخت دومین نسخه از آن در هاله‌ای از ابهام فرو برود. خوشبختانه بخت با هواداران این بازی یار بود و هزینه ساخت دومین قسمت از «سایکوناتز» از طریق سرمایه‌گذاری جمعی، فراهم شد.

«تیم شافِر»، (Tim Schafer) سازنده نسخه اول بازی «سایکوناتز» ساخت دومین نسخه از آن را نیز بر عهده دارد و با این حساب چشم‌انتظار ساعت‌ها سرگرمی و نشاط در «سایکوناتز ۲» هستیم.


اسکول اند بونز (SKULL & BONES)

پلی‌استیشن ۴،‌ ایکس‌‌باکس وان و کامپیوتر

نگاهی به فهرست جذاب هیجان‌انگیزترین بازی‌های ۲۰۱۹

امکان ندارد به بازی‌های ویدئویی علاقه داشته باشید و مجموعه «اساسینز کرید» را نشناسید، با این حساب اگر خاطرتان باشد در سومین قسمت از این مجموعه، شاهد قسمت‌هایی با محوریت کشتی‌رانی و نبردهای دریایی بودیم. این اتفاق به مذاق کاربران خوش آمد و در بازی «اساسینز کرید بلک‌فِلگ» (Assassin’s Creed IV: Black Flag) شاهد بازی بودیم که تمرکز ویژه‌ای به نبرد با کشتی در امواج خروشان دریا داشت. این قضیه باعث شد تا شرکت «یوبی‌ سافت» به‌عنوان توسعه‌دهنده این بازی‌ها به فکر ساخت یک عنوان مستقل بر اساس نبردهای دریایی بیافتد.

ماحصل این کار بازی «اسکول اند بونز» است که داستان آن در زمان دزدان دریایی روایت می‌شود و نبردهای عظیم و باشکوهی را میان کشتی‌ها در آن شاهد هستیم. با توجه به ویدئوهایی که از بازی «اسکول اند بونز» دیده‌ایم، انتظار می‌رود این بازی گیم‌پلی همانند «اساسینز کرید بلگ‌فلگ» داشته باشد و به احتمال زیاد قسمت آنلاین و چندنفره این بازی نیز جذابیت این نبردها را دو چندان خواهد کرد.


توئین میرور (Twin Mirror)

پلتفرم: ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و کامپیوتر

نگاهی به فهرست جذاب هیجان‌انگیزترین بازی‌های ۲۰۱۹

استودیو «دونت نات» در چند سال اخیر به یکی از شناخته‌شده‌ترین استودیوهای بازی‌سازی تبدیل شده و عناوین بسیار مشهوری مانند «لایف ایز اِسترنج» (Life Is Strange) و «ومپایر» (Vampyre) را روانه بازار کرده است. این استدیو در سال ۲۰۱۹ نیز دست پر به میان گیمرها حاضر خواهد شد و بازی گارآگاهی و مرموز «توئین میرور» را عرضه می‌کند.

این بازی داستان قتلی مرموز را در منطقه‌ای ساکت و آرام در ویرجینیای غربی روایت می‌کند و هرچیزی که از داستان‌های مرموز و پیچیده‌ انتظار دارید را در این بازی شاهد خواهید بود. از قرار معلوم شخصیت اصلی داستان، پرداخت بسیار قوی دارد و گفته می‌شود که سبک و سیاق بازی «توئین میرور» شباهت‌های زیادی به سریال معروف «توئین پیک» دارد. به این ترتیب اگر اهل بازی‌های مرموز و کارآگاهی هستید پیشنهاد می‌کنیم حتماً وقتی را برای بازی «توئین میرور» کنار بگذارید.


افسانه زلدا: لینک اِویکنینگ

پلتفرم: نینتندو سوئیچ

نگاهی به فهرست جذاب هیجان‌انگیزترین بازی‌های ۲۰۱۹

طرفداران کنسول‌های نینتندو به‌خوبی به خاطر دارند که بازی «افسانه زلدا: لینک اویکنینگ»، به عنوان یکی از بازی‌های تاثیرگذار در کنسول گیم‌بوی‌ (GameBoy) به‌حساب می‌آمد و این بازی داستان جذاب و سرگرم‌کننده‌ای هم داشت. با این حساب از آنجایی که نزدیک به دو دهه از انتشار نسخه اصلی بازی «افسانه زلدا: لینک اویکنینگ» می‌گذرد، نینتندو به فکر افتاد تا برای اینکه یادی از گذشته‌ها کند، این بازی جذاب را برای کنسول نینتندو سوئیچ بازسازی نماید.

همان‌گونه که انتظار می‌رود در نسخه بازسازی‌شده این بازی شاهد بهینه‌سازی‌های گرافیکی زیادی نسبت به نسخه اصلی خواهیم بود، اما گیم‌پلی و سبک این بازی تغییرات زیادی را شاهد نبوده و واقعاً با عنوان کلاسیک طرف هستیم که بدون شک گیمرهای نینتندو سوئیچ خاطره‌های خوشی از بازی‌کردن‌ آن خواهند داشت.


دِ اَوتِر وُرد (THE OUTER WORLDS)

پلتفرم: پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و کامپیوتر

نگاهی به فهرست جذاب هیجان‌انگیزترین بازی‌های ۲۰۱۹

اگر از طرفداران بازی‌های «فال‌آوت» (Fallout) باشید بدون شک شرکت بازی‌سازی «اُبسیدیان اینترتینمنت» (Obsidian Entertainment ) را می‌شناسید و مطمئن هستیم خاطره‌‌های خوشی با بازی «فال‌آوت: نیووِگاس» (Fallout NewVegas) که ساخت این شرکت بود دارید. مدتی پیش باخبر شدیم این شرکت تمام عزم خود را جزم کرده تا بازی جدید با نام «د اَوتر وُرد» را روانه بازار کند. همان‌گونه که انتظار می‌رود این بازی به لحاظ گیم‌پلی، شباهت‌های زیادی به سری بازی‌های «فال‌اوت» دارد و از آنجایی که به‌خوبی می‌دانیم «اُبسیدیان اینترتینمنت» استاد داستان‌پردازی و عمق‌دادن به گیم‌پلی در بازی‌ها است، مطمئن هستیم بازی «د اَوتر وُرد» که قرار است در سال ۲۰۱۹ منتشر شود، به یکی از بهترین باز‌ی‌های علاقه‌مندان سبک‌ نقش‌آفرینی تبدیل خواهد شد.

اکنون که به پایان فهرست جذاب‌ترین بازی‌های ۲۰۱۹ رسیدیم، مطمئن هستیم شما هم مانند ما از مطالعه این فهرست هیجان‌زده شده‌اید و به بازی‌های سرگرم‌کننده‌ای فکر می‌کنید که در سال ۲۰۱۹ انتظارمان را می‌کشند، با این حساب اگر شما هم عنوان خاصی را سراغ دارید، در قسمت نظرات برای ما و دیگر گیمرها از بازی دلخواه خود بگویید.

منبع: digitaltrends

https://www.bartarinha.ir/fa/news/882877/%D9%87%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D9%86%E2%80%8C%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C%D8%B2%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B9



:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد

خرید صندلی مناسب و با کیفیت یکی از مهمترین مسائلی می باشد که هر فرد و یا شرکت به آن اهمیت می دهند. جدا از زیبایی و شیک بودن هنگام خرید صندلی یکی از مهمترین مواردی که افراد باید به آن توجه داشته باشند استاندارد بودن صندلی و حفظ سلامت فیزیکی خود  هنگام استفاده از آن می باشد.

در این مقاله به چند نکته مهم که هنگام خرید صندلی باید به آن ها دقت داشت متذکر می شویم:

1-      کیفیت بالای قطعات صندلی از جمله جک صندلی، مکانیزم صندلی، پایه ها، چرخ ها و ...

2-      در صورت وجود بودجه، انتخاب صندلی طبی و یا صندلی ارگونومیک هنگام خرید صندلی

3-      کیفیت جنس روکش (پارچه ای و یا چرم) استفاده شده در صندلی

4-      استفاده از فوم سرد هنگام ساخت صندلی

5-      امکان تنظیم پشتی و ارتفاع صندلی

6-      خرید صندلی از برندهای معتبر که دارای گارانتی و خدمات می باشند.

با رعایت نکات مذکور شما می توانید به خرید صندلی متناسب و با کیفیت دست یابید.

 

برای اطلاع از قیمت خرید صندلی اینجا کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد
نماشویی

همانطور که همه وسایل نقلیه از جمله موتور، ماشین، اتوبوس و … در طول روز در معرض آلودگی قرار خواهند گرفت ساختمان های شهر نیز از این قاعده مستثنی نیستند و نیاز به نماشویی ساختمان مطرح می گردد.

امروزه با گسترش ساخت و ساز آپارتمان ها با ارتفاع زیاد و برج ها امر نماشویی به صورت کاملا متفاوت نسبت به قبل صورت می گیرد که در این صفحه قصد داریم به انواع آن، مراحل انجام این کار و قیمت نماشویی ساختمان بپردازیم.

نماشویی ساختمان چیست؟ و کدام روش بهتر است؟

آلودگی هوا در همه شهر ها به خصوص در کلان شهر ها و شهرهای صنعتی به مراتب بیشترین امتیاز برای دادن چهره ای کثیف به شهر و ساختمان ها و نیاز به نماشویی را به خود اختصاص می دهد.

از دیگر عوامل تشدید کننده نمای بد ساختمان می توان به فضولات پرنده گان، پس دادن رنگ بر روی نمای ساختمان بر اثر بارش باران و یا گرم بودن هوا، بروز گرد و غبار و طوفان و همچنین انباشته شدن تمام این عوامل در مدت زمان طولانی می باشد.

درواقع زدوندن و پاک کردن تمام آلودگی ها، میکروب ها و کثیفی ها از نمای ساختمان به وسیله انواع مواد شویند مخصوص و وسایل مناسب جهت ایمن سازی شخص نماشوی ساختمان را نماشویی گویند که به دو صورت قابل اجرا می باشد؛ “نماشویی با طناب و یا داربست” که امروزه با پیشرفت فناوری و کاهش آسیب های موجود در این زمینه، اجرای این امر بیشتر با استفاده از طناب انجام می گیرد.

در کار با طناب نماشوی ساختمان کار خود را از بالا به پایین با طناب هایی محکم و مخصوص که خود به آن وصل می باشد آغاز می کند؛ در کار با داربست نیز از بالا به پایین کار آغاز می شود با این تفاوت که نه تنها باید وقتی اضافی برای آماده سازی داربست اختصاص داد بلکه خطر سقوط شخص و ابزار و وسایل در این نوع بسیار زیاد می باشد.

برتری نما شویی با طناب نسبت به داربست:

  1. جلوگیری از اتلاف وقت: به طور متوسط زمانی که از طناب در جهت شست و شو نمای ساختمان صرف می شود نصف مقدار زمانی است که از داربست استفاده می گردد.
  2. ایمنی بیشتر: به دلیل استفاده از طناب های مخصوص و اتصال آن به ساختمان از ایمنی بیشتری برخوردار می باشد.
  3. خستگی کمتر شخص نماشوی ساختمان: به جای استفاده از دست از واتر جت استفاده می شود و از سقوط احتمالی وسایل مورد نیاز جلوگیری می شود.

انواع نماشویی ساختمان:

بسته به نوع مواد تشکیل دهنده و یا متریال به کار رفته در نمای ساختمان، نماشویی در 5 نوع مختلف قابل اجرا می باشد:

  1. نماشویی با واترجت: دستگاه آبپاش با فشاری زیاد و قوی می باشد مخصوص ساختمان هایی که از متریال سخت همچون سنگ، سیمان، سرامیک، آجر و … می باشند
  2. اسید شویی: برای برج ها و ساختمان هایی که دارای جرم می باشند همچون قیر، مصالح ساختمانی و … .
  3. سند بلاست: دستگاه آبپاش و مواد شوینده پاش می باشد که با فشار بسیار زیادی همراه است و برای آپارتمان هایی که از مصالح سختی همچون سنگ و بتون در نمای آن ها استفاده شده است مناسب می باشد.
  4. روش ترکیبی: مخصوص ساختمان هایی که نمای خارجی آنها از دو یا چند نوع متریال ساخته شده اند.
  5. تی و ابر: برای ساختمان هایی که نمای خارجی آن ها از شیشه ساخته شده است.

لازم به ذکر می باشد که برای استفاده از آب هنگام شستشو نمای خارجی ساختمان می توان از آب داغ نیز استفاده نمود تا آلودگی ها و چربی های موجود بر روی نما راحت تر از بین روند. البته برای این اقدام باید جانب احتیاط را رعایت نمود!

در هر کدام از روش های بالا می توان از طناب و یا داربست استفاده نمود که طبق توضیحات در قسمت قبل بهتر است از داربست استفاده نشود و با برقرای تماس با شرکت های معتبری که خدمات نما شویی ساختمان را عرضه می دارند، درخواست کنید تا پرسنل مجرب خود در این زمینه را در اختیار شما قرار دهند و به زیبایی محل زندگی و به طور کلی زیبایی شهر خود بی افزایید.

قیمت نماشویی ساختمان و عوامل تاثیرگذار در آن

باید بدانید که تعیین هزینه و قیمت نماشویی ساختمان به عوامل مختلفی بستگی دارد که می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • میزان ارتفاع ساختمان
  • نوع و درصد کثیفی و آلودگی ساختمان
  • جنس متریال و یا مواد به کار رفته در نمای ساختمان
  • روش داربست و یا استفاده از طناب
  • استفاده از مواد شوینده نانو

استفاده از مواد شوینده نانو در نماشویی ساختمان حدود 25% بیشتر از مواد شوینده معمولی نمای ساختمان را تمیز خواهد کرد که به دلیل ایجاد لایه ای محافظ بر روی متریال نمای ساختمان این اتفاق رخ می دهد.



:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد

روزنامه جام‌جم - عسل اخویان‌طهرانی: اگر به عنوان کارآفرینی جوان، کسب‌وکار خود را به‌تازگی راه‌اندازی کرده‌اید، حتما می‌دانید وارد جریان پرتلاطمی شده‌اید. در این مسیر، فراز و فرود‌های زیادی در انتظارتان خواهد بود که باید بتوانید با درایت کافی از آن‌ها عبور کنید. اما شاید مهم‌ترین چالشی که هر کارآفرین جوان و کم‌سن و سالی با آن روبه‌رو خواهد شد، به دست آوردن اعتبار کافی در میان افراد باتجربه‌تر و پخته‌تر در حوزه کسب‌وکارتان است.

در عین حال که باید با فروتنی به دنبال یادگرفتن فوت کوزه‌گری از خبره‌های حوزه کسب‌وکارتان باشید، نباید اجازه دهید سن‌وسالتان روی برقراری ارتباط و مذاکرات با افراد باتجربه‌تر سایه بیندازد و شما را جدی نگیرند. در ادامه ده نکته کلیدی از نگاه کارآفرینان موفق و مطرح دنیا خواهیم پرداخت تا ضمن حفظ احترام افراد باتجربه، جایگاه خود را به عنوان عضوی از زیست‌بوم کسب‌وکار مستحکم کنید.

۱. خودتان را جدی بگیرید

اولین قدم برای این که دیگران شما را به عنوان یک راهبر یا مدیر جدی بگیرند، این است که پیش از هرکس خودتان خود را باور کنید و جدی بگیرید. به عنوان یک کارآفرین باید نقاط قوت و ارزش افزوده‌ای را که نسبت به سایرین دارید، به‌خوبی بشناسید.

منظور از ارزش افزوده ویژگی منحصر به فردی است که شما و کسب‌وکارتان را از دیگران مجزا می‌کند. زمانی که از ارزش و توانمندی‌هایتان آگاه باشید، دیگر در پی اثبات خودتان به دیگران نخواهید بود و درعوض بهترین‌های خودتان را بروز می‌دهید. اگر احساس می‌کنید با وجود توانمندی‌های بسیار زیادی که دارید همچنان شما را جدی نمی‌گیرند، باید کمی عمیق‌تر شرایط را بررسی کنید. قطعا نکات دیگری فراتر از سن‌وسالتان موجب شده آن‌گونه که باید رویتان حساب نکنند.

۲. بدانید چه آورده‌ای دارید

۱۰ شرط موفقیت کارآفرینان جوان

این مورد به دلیل قانون نانوشته‌ای که کارآفرینان جوان حتما کم‌تجربه و ناکارآمد هستند، مطرح می‌شود. به صورت دقیق توانمندی‌ها و آورده خود را در کسب‌وکارتان مشخص کنید. این آورده می‌تواند شامل توانایی بالای شما در حل مساله، سرعت بالای پردازش اطلاعات و پیدا کردن مشکلات کار پیش از هر فرد دیگری باشد یا این که می‌توانید سوال‌هایی بپرسید که باعث شود افراد جور دیگری به مسائل نگاه کنند. اگر نقطه اتکای شما فقط تحصیلات دانشگاهی و مدارک تحصیلی‌تان باشد، الزاما نمی‌توانید افراد باتجربه را تحت‌تأثیر خودتان قرار دهید. باید پذیرفت که بسیاری از افراد معتقدند که حدفاصلی بین دانش و عمل وجود دارد!

به طور قطع دوست ندارید خود را در بحثی گرفتار کنید که طرف مقابل در پی اثبات این است که دانش و اطلاعات‌تان خیلی با واقعیت‌های دنیای کسب‌وکار فاصله دارد؛ بنابراین سعی کنید برای اثبات کارآمدی‌تان روی مواردی تکیه کنید که در دسته توانمندی‌های شخصی‌تان قرار می‌گیرد.

برای عبور از این چالش سعی کنید خدمات یا محصول‌تان را با کمک مهارت‌های جدید و به‌روزی که در زمینه فناوری دارید، به شکل منحصر به فرد و نوآورانه‌ای ارائه دهید. به‌کارگیری مهارت‌هایتان یکی از ابزار‌های مهم برای اثبات مستعد بودن خواهد بود. سعی کنید عملکردتان به گونه‌ای باشد که حس اعتماد مشتریان را جلب کند تا آن‌ها بتوانند با خیال راحت‌تری کارشان را به کارآفرین جوان و تازه نفس بسپارند.

۳. مهارت گوش‌کردن‌تان را تقویت کنید

در گزارش‌هایی که در مورد خصوصیت مدیران موفق و کلید‌های طلایی کارآفرینان حرفه‌ای در همین صفحه منتشر کرده‌ایم، مهارت خوب گوش‌دادن به صحبت‌های دیگران همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین موارد مدیریتی مطرح شده است. اهمیت این موضوع در خصوص کارآفرینان جوان دوچندان خواهد بود.

منش و رفتار کارآفرین جوان است که باعث می‌شود دیگران او را جدی بگیرند و به عنوان راهبر بپذیرند. مهارت خوب گوش‌کردن به صحبت‌های دیگران از کلیدی‌ترین ویژگی‌هایی است که نشان‌دهنده رفتار سنجیده‌تان خواهد بود. زمانی که در حال گوش سپردن به صحبت‌های فردی هستید، به واژه‌هایی که استفاده می‌کند و حتی نوع زبان بدنش دقت کنید. برای حرف افراد ارزش قائل باشید، با حوصله گوش کنید و پذیرای صحبت‌ها باشید.

۴. اجازه دهید نتایج کارتان گواه توانمندی‌تان باشد

به جای این که زمان خود را برای قانع‌کردن افرادی که قبول‌تان ندارند صرف کنید، بگذارید نتایج عملکردتان دانش و توانمندی‌هایتان را اثبات کند. صدای عمل بلندتر از کلمات است! این‌که فقط سخنور خوبی باشید و با صحبت‌هایتان دیگران را مجذوب ایده‌هایتان کنید به تنهایی نمی‌تواند کافی باشد. همه به دنبال عملکرد هستند و تا زمانی که نتوانید به ایده مهیج‌تان جامه عمل بپوشانید، هیچ‌کس به آن توجهی نشان نخواهد داد. برای نمایش نتایج عملکردتان می‌توانید از مواردی مانند انتشار فراز و فرود‌های مسیر کسب‌وکارتان در فضای مجازی استفاده کنید. همچنین می‌توانید در رویداد‌ها و جشنواره‌هایی که کسب‌وکار‌ها را داوری می‌کنند و جوایزی به کسب‌وکار‌های برتر می‌دهند شرکت کرده و از این طریق صلاحیت خود را اثبات کنید. حتی اگر با بزرگانی در حوزه کسب‌وکارتان آشنا هستید، می‌توانید با گرفتن اعتبارنامه‌ای از آن‌ها به کسب‌کارتان اعتبار دهید.

۵. نحوه تعاملتان با دیگران را تنظیم کنید

۱۰ شرط موفقیت کارآفرینان جوان

سعی نکنید خودتان را به همه اثبات کنید، زیرا نیازی به کار ندارید! در عوض نوع تعاملتان را با دیگران متناسب با نوع شخصیت و روحیات هر فرد تنظیم و به نحوی تعامل کنید که حس می‌کنید باعث ایجاد حس اطمینان خاطر خواهد شد. برخی افراد نیاز به مدارک مکتوب و تحلیل‌های آماری دارند، برخی نیاز دارند نتیجه موفقیت‌آمیز کار را ببینند، برخی با دانستن دورنمای ذهنی‌تان اطمینان خاطر پیدا می‌کنند و برخی دیگر فقط به این نیاز دارند که حس کنند می‌توانند به شما اعتماد کنند.

هوشمندی شما کمک می‌کند در هر شرایطی و در رویارویی با هر فرد یا نهادی به چه شکلی کسب‌وکارتان را ارائه دهید که بیشترین تأثیرگذاری را داشته باشد.

۶. از گفتن «نمی‌دانم» نترسید

گاهی اوقات با خودمان فکر می‌کنیم اگر ژست افراد همه‌چیزدان را به خود بگیریم باعث افزایش اعتبارمان در میان سایرین خواهد شد، اما در اصل هیچ‌کس نیست که واقعا همه چیز را بداند!

اگر به راحتی بگویید نمی‌دانم و این جمله را با گفتن «بهترین راه‌حل را برایش جست‌وجو می‌کنم و نتیجه را در میان خواهم گذاشت» تکمیل کنید، اعتبارتان را بسیار بیشتر افزایش خواهد داد. این که در مواردی که اطلاع دقیقی ندارید به راحتی بگویید نمی‌دانید موجب می‌شود هر زمانی که در مورد موضوعی تخصصی صحبت کنید افراد مطمئن باشند که صحبت‌هایتان کاملا فکر شده و بر اساس دانش و اطلاعات است.

۷. از مربی‌های کسب‌وکار کمک بگیرید

۱۰ شرط موفقیت کارآفرینان جوان

یکی از بهترین روش‌هایی که بتوانید جایگاه خود را به عنوان کارآفرینی جوان محکم کنید و جدی گرفته شوید، گوش کردن به توصیه‌های یک مربی کسب‌وکار با تجربه است. در سنین جوانی افراد پر از شور و هیجان برای تکان دادن دنیا هستند، اما اگر واقعا به دنبال موفقیت هستید باید دست از خیال‌پردازی‌های غیرعملی بردارید و به دنبال آموختن و کسب تجربه از افراد خبره باشید. اگر بتوانید با کمک تجربیات فرد ماهری با خیال راحت از پیچ‌وخم‌های مسیر بگذرید، سرعت پیشرفت و توسعه کسب‌وکارتان افزایش می‌یابد و اعتبار کاری‌تان نیز ارتقا خواهد یافت.

۸. انتقادپذیر باشید

یکی از سریع‌ترین روش‌هایی که افراد را قانع می‌کند شما راهبر و مدیر واقعی هستید، توانایی پذیرفتن انتقادات سازنده و به‌کارگیری راه‌حل‌های پیشنهادی است. در مقابل این موضوع یکی از بارزترین ویژگی‌های مدیر تازه‌کار و ناوارد نیز مقابله‌کردن و نپذیرفتن پیشنهادات و انتقادات سازنده است. شاید فکر کنید اگر نظرات دیگران را به کار ببرید به این معنا خواهد بود که خودتان از کارتان سر در نمی‌آورید و چیزی بلد نیستید. اما این تصور اشتباه و رایجی بین کارآفرینان جوان است! افراد باهوش هیچ‌گاه خود را به دانش و نحوه تفکرشان محدود نمی‌کنند بلکه همواره در کمین جذب بهترین فکر‌ها و ایده‌هایی هستند که در طول روز با آن‌ها مواجه می‌شوند.

۹. پرسش‌های چالش برانگیز مطرح کنید

عملکرد ماهرانه و داشتن تفکر نقادانه صرفا براساس دانستن و اطلاعات بسیار بالا به دست نمی‌آید، بلکه باید ذهن پرسشگری داشته باشید و به دنبال پاسخ برای این پرسش‌ها باشید. اما پرسش‌های اساسی چه ویژگی‌هایی باید داشته
باشد؟ هر سوالی که باعث درگیر شدن فکر، بروز ایده‌های خلاقانه و ایجاد انگیزه برای یادگیری بیشتر چه در خودتان و چه در دیگران شود، پرسشی اثرگذار خواهد بود. سوالات کنجکاوانه برای تکمیل اهدافی که در سر دارید، مطرح کنید. سوال پرسیدن علاوه بر روشن‌کردن نقاط چالش‌برانگیز کار، به یافتن بهترین راه‌حل‌ها و تصمیم‌گیری‌ها کمک خواهد کرد.

۱۰. اهل تفکر و عمل همزمان باشید

۱۰ شرط موفقیت کارآفرینان جوان

دیگران زمانی که بدانند شما قدرت فکر بالایی دارید و می‌توانید از این توانایی ذهنی به بهترین شکل در کارتان استفاده کنید، فارغ از سن و سالی که دارید برایتان احترام قائل خواهند شد؛ بنابراین تلاش کنید از قدرت فکرتان به خوبی استفاده کنید. حوزه کسب‌وکارتان را به خوبی بشناسید، با اجزای آن ارتباطات گسترده‌ای ایجاد کنید، بدانید بازار هدف‌تان چیست، مشتریان را بشناسید و بهترین نوع ارائه برای محصول‌تان را بیابید. عملکردتان را نیز با به‌کارگیری منطقی‌ترین و کاربردی‌ترین راه‌حل‌هایی که با تفکر یا پیشنهادات و بازخورد‌های دیگران به دست می‌آورید، روز به روز ارتقا دهید. این که بتوانید نشان دهید پشت هر تصمیم به ظاهر کوچکی فکر و بررسی‌های زیادی بوده، موجب می‌شود دیگران راحت‌تر به شما اعتماد کنند و بدانند قرار نیست با فردی خیال‌پرداز و بی‌فکر طرف حساب باشند. ​​​​​​​

منبع: Forb

https://www.bartarinha.ir/fa/news/882482/%DB%B1%DB%B0-%D8%B4%D8%B1%D8%B7-%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82%DB%8C%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A2%D9%81%D8%B1%DB%8C%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86



:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد

اگر به دنبال راهی متفاوت برای تغییر دکوراسیون داخلی خود می باشید به شما پیشنهاد می دهیم که از درب چرمی استفاده کنید. در ب های چرمی همانطور که از نام آن ها پیداست از جنس چرم می باشند و محیطی گرم و متفاوتی برای شما به ارمغان خواهند آورد.

اگر شما از دسته افرادی هستید که به چرمی علاقه مند می باشید می توانید از درب چرمی برای دکوراسیون داخلی خود کمک بگیرید. اما امروزه به دلیل افزایش قیمت در بازار می توانید به جای صرف هزینه های بالا برای خرید درب چرمی، درب چوبی قدیمی خود را به درب چرمی جدید تبدیل نمایید تا با صرف هزینه کمتری مواجه شوید.

هزینه تبدیل درب چوبی قدیمی به درب چرمی متفاوت می باشد و بسته به سایز درب و همچنین چرمی کردن دو طرف درب و یا یک طرف درب، متغییر می باشد.

توجه داشته باشید که تنها درب های چوبی قابلیت تبدیل به درب چرمی را دارا می باشند زیرا درب های آلمینیوم و با آهنی قابلیت نگهداشتن ورقه های mdf را ندارند.

همچنین روکش درب چرمی هیچگاه نمی تواند از جنس پارچه باشد زیرا پارچه ها پس از مدت اندکی قابلیت خود را از دست خواهند داد و همچنین خاصیت ضد آب بودن و عایق صوتی ندارند در صورتی که استفاده از چرم قابلیت درب چرمی را در ضد آب و عایق صوتی بودن تضمین خواهد کرد.

از دیگر مزایای استفاده از چرم در درب چرمی می توان به استفاده از سوزن های گل میخ ها در افزایش زیبایی درب های چرمی نام برد. انتخاب این نوع سوزن ها بسته به جنس چرم انتخابی شما، می تواند توسط خود شما و یا استادکار تهیه شود که برای تهیه این نوع سوزن ها می توانید به بازار حسن آباد در تهران مراجعه نمایید.

دقت داشته باشید که استادکار حتما از mdf 6 در حین کار استفاده نماید زیرا بهترین نوع mdf مورد استفاده در تبدیل در به چوبی قدیمی به درب چرمی mdf 6 می باشد.

زمانی که شما اقدام به تبدیل درب چوبی قدیمی به درب چرمی می کنید می توانید آن را به درب آکوستیک نیز تبدیل نمایید.
 


:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد

شیشه سکوریت

شیشه سکوریت ویا شیشه های حرارت دیده با استفاده از تکنلوژی های خاص مثل حرارت بالا و خنک کردن شیشمیایی قدر شیشه را دربرابر وزن، حرارت و شکنندگی بالا می برند. همین عمل باعث می شود که در زمان شکستن شیشه، شیشه به دانه های کوچک تقسیم شوند و مثل شیشه های معمول پرتاب نشوند.

نوع شکنندگی شیشه سکوریت باعث شده است که سه تا هفت برابر از شیشه های معمولی مقاومت بیشتری داشته باشند و بعد از شکستن به قطعات بسیار کوچک و معمولا بی خطر تبدیل شوند و به عنوان یکی از محبوبترین نوع های شیشه برای استفاده در انواع شیشه های ساختمان، شیشه ویترین مغازه و فروشگاه ها، سالن های ورزشی، استخر و… استفاده شود.

قیمت هر متر مربع شیشه سکوریت

لیست قیمت های زیر بر اساس هر متر بربع و به تومان می باشند.

قیمت هر متر مربع بر اساس زمان تحویل متفاوت هستند و می تواند برای هر روز زودتر تحویل شیشه، حدود 2 تا 3 درصد افزایش قیمت داشته باشد.

لیست قیمت شیشه سکوریت 10 میل

سکوریت 10 میل سفید از 100،000 تومان هفت روزه تا 120،000 تومان تحویل سریع باشد.

سکوریت 10 میل سفید سوپر کلیر از 115،000 تومان هفت روزه تا 130،000 تومان تحویل سریع باشد.

سکوریت 10 میل ساتیانا از 150،000 تومان هفت روزه تا 160،000 تومان تحویل سریع باشد.

سکوریت 10 میل دودی و آبی از 200،000 تومان هفت روزه تا 220،000 تومان تحویل سریع باشد.

سکوریت 10 میل سبز و برنز از 145،000 تومان هفت روزه تا 155،000 تومان تحویل سریع باشد.

لیست قیمت شیشه سکوریت 6 میل

سکوریت 6 میل سفید از 70،000 تومان هفت روزه تا 90،000 تومان تحویل سریع باشد.

سکوریت 6 میل سفید سوپر کلیر از 80،000 تومان هفت روزه تا 100،000 تومان تحویل سریع باشد.

سکوریت 6 میل برنزی و ساتینا از 120،000 تومان هفت روزه تا 140،000 تومان تحویل سریع باشد.

سکوریت 6 میل دودی از 130،000 تومان هفت روزه تا 150،000 تومان تحویل سریع باشد.

لیست قیمت شیشه سکوریت 4 – 5 – 8 و 12 میل

سکوریت 4 میل سفید از 60،000 تومان هفت روزه تا 70،000 تومان تحویل سریع باشد.

سکوریت 5 میل سفید از 65،000 تومان هفت روزه تا 75،000 تومان تحویل سریع باشد.

سکوریت 8 میل سفید از 95،000 تومان هفت روزه تا 115،000 تومان تحویل سریع باشد.

سکوریت 12 میل سفید از 145،000 تومان هفت روزه تا 175،000 تومان تحویل سریع باشد.

سکوریت 12 میل سفید سوپر کلیر از 165،000 تومان هفت روزه تا 195،000 تومان تحویل سریع باشد.

تفاوت انواع شیشه لمینت، سکوریت و ساده در چیست؟

شیشه ها بر اساس نوع تولید آنها نامگذاری می شوند و می توان شیشه مورد نظر خود را بر اساس نوع استفاده و مکان استفاده انتخاب کرد. شیشه ها تاثیر بسیار زیادی در دکوراسیون منزل یا محل کار شما دارد و بر اساس زیبایی، مکان استفاده باید شیشه ها انتخاب می شوند.

مدل های لمینیت سنگین تر از مدل ساده و شیشه سکوریت هستند. ولی وزن شیشه های سکورتی باشیشه های معمولی با هم برابرند.

قیمت شیشه سکوریت به دلیل ویژگی های بیشتر نسبت به شیشه ساده چندین برابر بیشتر است و شیشه لمینیت قیمت بیشتری نسبت به سکوریت دارد.

تفاوتی در رنگها و میزان شفافیت بین سکوریت و شیشه های معمول وجود ندارد.

یکی از مهمترین ویژگی های تفاوت شیشه ها را می توان به نوع شکسته شدن آنها اشاره کرد. شیشه های لمینیت بعد از شسته شدن از هم جدا نمی شوند و به زمین نمی ریزند. شیشه های سکوریت همانطور که در بالا به آن اشاره شد به تکه های بسیار کوچکی تبدیل می شوند و معمولا هم بی خطر هستند و به زمین میریزند. شیشه های معمولی بدترین حالت شکستگی را دارند و بعد از شکسته شدن پرتاب خواهند شد.

انواع مکانهای نیاز به استفاده از شیشه های ایمن

به صورت کلی می توان گفت در مکانهایی که امنیت انسان در آنجا از احمیت خاصی برخوردار است از شیشه سکوریت استفاده می کنند.

با توجه به قوانین برخی از سازندگان مجبور هستند که از شیشه های با امنیت بالا در مراکز تجاری ویا دربهای ساختمان استفاده کنند. قوانینی وجود دارد که باید در برخی از درب ها ویا شیشه های مغازه و فروشگاه ها از شیشه های ایمنی استفاده شود.

  • درب های ورودی ساختمان یا مراکز تجاری
  • پنجره های ساختمان
  • مناطق مرطوب مثل اطراف سرویس های بهداشتی، حمام، سونا و…
  • لوازم منزل شیشه های اجاق گاز
  • اماکن ورزشی مثل سالنهای استخر
  • پارتیشن ها
  • ویترین مغازه ها و فروشگاه ها
  • پله ها
  • دیوارهای شیشه ای و سقف
  • استفاده در لوازم جانبی مبلمان مثل عسلی

شیشه های سکوریت در صنعت دکوراسیون هم مثل مدل های خاص پنجره و دربها استفاده زیادی می شود.

انواع مدل شیشه سکوریت و سایزهای آن

رنگ می تواند در رنگهای دودی، سفید، برنزی، آبی،سبز، برنز، سفید سوپر کلیر، شفاف و نیمه شفاف باشدر.

سایز در سازیهای 4 – 5 – 6 – 8 – 10 و 12 میل ارائه می شوند و در صورت نیاز امکان تولید شیشه در سایز های ویژه و غیر معمول از طرف کارخانه های شیشه بری وجود دارد.

اشکال در شکل های مستطیل، گرد، بیضی، نیمه بیضی، شش گوش باشد و در صورت نیاز کارخانه شیشه بری امکان تولید شیشه در اشکال های خاص را هم دارد.

ویژگی و مزایای شیشه سکوریت چیست؟

یکی از دلایلی که می توان به استفاده از شیشه های سکورد در خدمات منزل به آن اشاره کرد سادگی تمیز کردن شیشه های سکوریت نسبت به شیشه های معمولی است
و دیگر ویژگی های شیشه سکوریت می توان به موارد زیراشاره کرد.

  • ایمنی بالا: پس از شکسته شدن شیشه به قسمتهای بسیار کوچکی تبدیل می شود و معملا بی خطر هستند. ایمنی در شیشه های سکوریت مهمترین ویژگی آن است.
  • مقاومت بالا تر از شیشه های معمولی: حدود چهار یا پنج برابر مقاومت بیشتر نسبت به شیشه های معمولی در زمان برخورد ضربه به شیشه
  • سختی بالاتر: شیشه های سکوریت حدود سه تا چهار برابر سختی بیشتری نسبت به شیشه های معمولی دارند.
  • مقاومت در برابر حرارت: سکوریت مقاومت بیشتری در درجه حرارتی های بیشتر نسبت به شیشه های معمولی دارند.
  • کاربردی تر از شیشه های معمولی: شیشه های سکوریت به دلیل ویژگی های بالاتر از شیشه های معمولی در مکانهای بیشتری استفاده می شوند.

 منبع: https://nect.ir/building-services/installation-repair-tempered-glass-price/



:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد

 

امروزه، شرکت‌های پیشرو در زمینه علم و تکنولوژی به طرح ایده‌های مختلفی دست می‌زنند که تا چند سال قبل، برای انسان‌ها همچون رویا بود! انبارهای شناور، ماشین های خودران، سرویس بهداشتی‌های هوشمند و … از جمله ایده‌هایی هستند که تصور آنان نیز بسیار هیجان‌انگیز است. آیا این ایده‌ها به طور خاص، منحصر به فیلم‌های علمی و تخیلی هستند و یا به زودی آنان را در دنیای واقعی نیز تجربه می‌کنیم؟ فناوری به سرعت در حال پیشرفت است و طولی نخواهد کشید که زندگی روزمره ما نیز مشابه فیلم‌های تخیلی اداره شود!

در این میان سوالی که مطرح می‌شود این است که کدام یک از این فناوری‌ها، یک تغییر اساسی و مفید را ایجاد می‌کنند؟ بر اساس پیشرفت‌های اخیر و روند موجود، پنج نوآوری وجود دارد که واقعا می‌تواند آینده را متحول کند.

نگرشی بر 5 تکنولوژی برتر و موثر بر زندگی آینده انسان

1- خانه‌ های هوشمند

تکنولوژی برتر

بسیاری از لوازم خانگی امروزی، توانایی اتصال به اینترنت را دارا هستند. اما روند فعلی، با ایده انقلابی خانه‌های هوشمند تفاوت بسیاری دارد.

یک دستگاه سنجش و اندازه‌گیری هوشمند، تنها قادر است به مردم نحوه مصرف انرژی را نمایش دهد. این در حالی است که یک تلویزیون هوشمند، می‌تواند این وسیله خانگی را با شبکه اینترنت ترکیب کند و امکانات گسترده‌تری را در اختیارش قرار دهد.

به طور مشابه، سیستم‌های روشنایی هوشمند، قفل‌های از راه دور برای درب منزل و یا سیستم‌های هوشمند کنترل گرما، با ارائه اپلیکیشن‌های موبایلی، انسان را قادر می‌سازند بسیاری از کلیدهای کنترلی را کف دستان خود در اختیار بگیرد.

اما تکنولوژی فعلی به سرعت در حال حرکت به سمت نقطه‌ای است که می‌تواند ضمن به‌کارگیری داده‌ها و ارتباط اینترنتی موجود، از جانب کاربر تصمیم‌گیری کند.

برای اینکه چنین تفاوتی ملموس باشد، لازم است که فناوری مورد نیاز در پس زمینه ماجرا مخفی باشد. تصور کنید که ماشین لباس‌شویی شما، بتواند نوع لباس‌های قرار داده شده را تشخیص دهد و متناسب با آن، برنامه درستی را برای شستشوی آنان به اجرا درآورد. حتی این ماشین لباس‌شویی می‌تواند در برخی موارد، به شما هشدار دهد که از شستشوی لباس‌های رنگی با همدیگر خودداری کنید!

نکته حائز اهمیت این است که تکنولوژی بتواند درک درستی از فعالیت‌های روزانه افراد داشته باشد. با شناسایی دقیق این ویژگی‌ها، فناوری موجود هیچگاه به یک مهمان ناخوانده در منزل افراد تبدیل نخواهد شد؛ چرا که مزیت استفاده از این تکنولوژی‌ها بسیار بیشتر از نبود آنان است.

از این جهت، خانه‌های هوشمند یکی از موارد موجود در لیست 5 تکنولوژی برتر آینده قرار می‌گیرد. امروزه تامین‌کنندگان انرژی الکتریکی، هزینه‌ قبض‌های پرداختی برای مشترکین کم مصرف را کاهش می‌دهند. به عنوان مثال، یک ماشین لباس‌شویی هوشمند می‌تواند ضمن استفاده از انرژی خورشیدی و با روشن شدن خودکار از طریق اینترنت، در مصرف انرژی الکتریکی صرفه‌جویی کند. همچنین فریزرهای هوشمند این توانایی را دارند که در بعدظهرهای آفتابی، برای چند دقیقه خود را خاموش کنند تا در اوج زمان مصرف، تقسیم انرژی به خوبی صورت گیرد.

نگرانی عمده در این زمینه، امنیت دستگاه‌ها است. دستگاه‌های متصل به اینترنت در معرض حملات سایبری قرار دارند و یکی از مهم‌ترین چالش‌های چنین سیستم‌هایی، تامین امنیت آنان به شمار می‌رود. خانه انسان، محلی است که می‌بایست در آن احساس امنیت بیشتری داشته باشیم. به منظور موفقیت ایده خانه‌های هوشمند، تولید‌کنندگان می‌بایست راهکارهایی را برای مقابله با این خطرات امنیتی مدنظر خود قرار دهند.

2- منشی مجازی

تکنولوژی برتر

در حالی که منشی‌ها، نقش‌هایی بسیار حیاتی را در کسب و کار بازی می‌کنند، اما بخش بزرگی از ساعات کاری آنان، اغلب صرف انجام کارهای تکراری و در عین‌ حال مرتبط با کسب و کار می‌شود. به عقیده بسیاری از افراد سرشناس دنیای تکنولوژی، منشی‌های مجازی می‌توانند جایگزینی جدی برای انسان در محل‌های کسب و کار باشند. از این جهت باورها بر این است که منشی مجازی، در واقع یکی از اصلی‌ترین موارد حاضر در لیست 5 تکنولوژی برتر آینده است.

سازماندهی یک جلسه ساده را در نظر بگیرید. بدین منظور، شما به عنوان یک منشی می‌بایست افراد مناسب را در مرزهای کسب و کار تعیین کرده و با آنان تماس بگیرید. همین فرآیند ساده، یک امر بدیهی است که با عملی شدن ایده منشی مجازی، به شکل بسیار ساده‌تری انجام خواهد گرفت.

منشی مجازی، یکی دیگر از موارد موجود در لیست 5 تکنولوژی برتر است که با ایده‌ای جالب، نیاز به منشی واقعی در کسب و کارها را کمرنگ می‌سازد. امروزه برخی سرویس‌های آنلاین، قادر هستند وضعیت در دسترس بودن افراد را مورد شناسایی قرار داده و بهترین زمان ملاقات با آنان را نیز در دسترس قرار می‌دهند. اما این سیستم‌ها نیز ضعف‌‌های به خصوص خود را دارند.

امروزه، تلفن‌های همراه و دستگاه‌های هوشمند پیشرفت قابل توجهی نسبت به نمونه‌هایی از آنان در دهه گذشته داشته‌اند. در آن مرحله، تکنولوژی برای جمع‌آوری اطلاعات به مراتب کمتر بود و تلفن‌های همراه قابلیت‌های محدودی را در اختیار افراد قرار می‌دادند. همچنین فرآیند جمع‌آوری و پردازش داده‌ها همانند امروز نبود. از این جهت، این احتمال وجود دارد که طی سال‌های آینده، ماشین‌هایی با قابلیت برنامه‌ریزی دقیق کسب و کار، به عنوان منشی کسب و کارهای بزرگ انجام وظیفه کنند.

گذشته از این‌ها، نقش منشی مجازی می‌تواند فراتر از برنامه‌ریزی جلسات و سازماندهی اسناد باشد. منشی‌های مجازی می‌توانند بهترین تیم‌های ممکن را برای اجرای یک پروژه پیشنهاد کنند تا تمامی کارها به شکلی موثر انجام شود.

البته باید در نظر داشت که جمع‌آوری چنین اطلاعاتی، همواره نگرانی‌هایی را در زمینه حریم خصوصی متوجه خود ساخته است. اما نسل جوان امروزی، هر دقیقه از زندگی خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارد. از این جهت، به نظر می‌رسد طولی نخواهد کشید که این نگرانی‌ها به زودی برای افراد کمرنگ‌تر شوند.

اما خط قرمز این ماجرا کجاست؟ آیا ما باید به مفهوم «ظهور ماشین‌ها» تکیه کنیم و افراد واقعی را از مشاغل خود بیکار کنیم؟ در نتیجه‌ی استفاده از منشی مجازی، دنیایی از ربات‌ها را خواهیم داشت که قسمتی بزرگ از کسب و کارهای مهم را به دست خود گرفته‌اند.

3- پزشکانی با هوش مصنوعی

تکنولوژی برتر

بدون شک ما انسان‌ها در زمان شگفت‌انگیزی زندگی می‌کنیم. پیشرفت‌های پزشکی و آینده هوش مصنوعی، آینده‌ای درخشان را برای مراقب‌های بهداشتی به تصویر می‌کشد.

در این میان، سوالی که مطرح می‌شود این است که شما چه احساسی را در مورد تشخیص‌های پزشکی توسط یک ماشین هوشمند خواهید داشت؟ در حال حاضر یک کمپانی خصوصی تحت عنوان بابلیون هلس (Babylon Health)، آزمایشی را در پنج دهکده کوچک در لندن به اجرا درآورده که وظیفه دارد به تماس‌های تلفنی غیر اضطراری، مشاوره‌هایی دلگرم‌کننده را ارائه کند! این تکنولوژی برتر ، جایگزینی جدی برای پزشکان و پرستاران در زمینه تشخیص بیماری‌ها در مراکز بهداشتی به شمار می‌رود.

هوش مصنوعی با استفاده از حجم گسترده‌ای از داده‌های آموزشی، توصیه‌های پزشکی مفیدی را به افراد ارائه می‌کند. این شرکت ادعا می‌کند که طراحی نهایی این سیستم، پزشکان و پرستاران را از مشاغل خود بیکار خواهد کرد!

در کشورهایی که کمبود پرسنل پزشکی وجود دارد، این دستاورد می‌تواند به طور قابل توجهی به بهود وضعیت سلامت کمک کند. با طراحی این سیستم، پزشکان به جای آنکه مدت زمان زیادی را صرف تشخیص بیماری کنند، این کار را به هوش مصنوعی سپرده و فقط به ارائه درمان مشغول خواهند بود.

آی‌بی‌ام واتسون (IBM Watson)، پلتفرم کلادمدکس (CloudMedx) و تکنولوژی ژنومیک عمیق (Deep Genomics) پزشکان را قادر می‌سازد که درک درستی از اطلاعات بیماران پیدا کرده و با مطالعه درمان‌های موجود، بیماران را در تصمیم‌گیری‌های آگاهانه یاری کنند.

تعداد بسیاری از اپلیکیشن‌های تلفن همراه نیز قادر هستند در قالب پزشکانی با هوش مصنوعی برای هر فرد انجام وظیفه کنند. این اپلیکیشن‌ها، می‌توانند داده‌های سلامتی فرد را به کمک سنسورهای موجود جمع‌آوری کرده و فعالیت‌ها و وضعیتی درمانی او را تحت نظر داشته باشند.

بعید نیست که حتی سرویس بهداشتی‌های ما نیز به زودی هوشمند شوند! توالت‌های هوشمند می‌توانند وضعیت ادرار و مدفوع فرد را به طور دائم بررسی کند و خطرات مربوط به بیماری‌های خاص را به صورت بلادرنگ مورد ارزیابی قرار دهد.

با این وجود، پذیرش گسترده تکنولوژی هوش مصنوعی در مراقب‌های بهداشتی، می‌بایست با موفقیت از پس نگرانی‌های قانونی بر بیاید. در حال حاضر، نگرانی‌های بسیاری در مورد امنیت اطلاعات افراد، صحت داده‌های ارائه شده و … در مورد اپلیکیشن‌های سلامتی مطرح است.

همچنین عدم رعایت دستور‌العمل‌ها، نگرانی‌های اخلاقی و انتظارات افراد مبنی بر مدت نگهداری داده‌ها، ارتباط، استفاده و … نیز از سایر نگرانی‌های موجود در مورد این سیستم‌ها به شمار می‌روند.

علاوه بر این، تکنولوژی به‌کارگیری شده در این سیستم‌ها می‌بایست به نحوی باشد که در هنگام مطالعه دستورالعمل‌ها از سوی فرد بیمار، احتمال برداشت سوء تفسیر به حداقل مقدار ممکن برسد.

اگر سیستم‌های هوش مصنوعی بتوانند بر این چالش‌ها غلبه کرده و راهکارهای تشخیص، شیوه‌های مراقبتی موجود و همچنین روابط پزشک و بیمار را بهینه‌سازی کنند، می‌توان انتظار داشت که در آینده‌ای نزدیک، درمان به کمک هوش مصنوعی برایمان امری عادی باشد.

4- ربات‌ های پرستار

تکنولوژی برتر

آیا می‌توانید تصور کنید که ربات‌های پرستار نیز یکی از موارد موجود در لیست 5 تکنولوژی برتر باشند؟ یکی دیگر از تکنولوژی های آینده، ربات‌هایی هستند که وظایف مهم منزل را بر عهده می‌گیرند. برای مثال، این ربات‌ها می‌توانند درب منزل را باز کرده و به مهمانان خوش‌‌آمد بگویند! حتی اگر این ربات‌ها دارای هزینه بسیار کمی باشند، اما بازهم بسیاری بر این باورند که اختراع چنین ربات‌هایی در بسیاری از موارد به ناکامی ختم خواهد شد.

به نظر شما سودمندی ربات‌های پرستار چگونه است؟ استفاده از چنین ربات‌هایی برای باز و بسته کردن درب منزل (حتی در صورت معقول بودن هزینه)، چندان منطقی و سودمند نیست. اما می‌توان کارایی این تکنولوژی برتر را در مراکز نگهداری از سالمندان به خوبی تصور کند.

این دسته از ربات‌ها، به هوش مصنوعی پیشرفته مجهز بوده و می‌توانند با تشخیص صدا و چهره افراد سالمند، آنان را به این مراکز هدایت کنند. البته دستاوردهای فعلی هوش مصنوعی به نحوی‌ است که برای کنترل چنین محیط‌هایی، نیاز به پیشرفت بیشتری دارد. اما نتایج اخیر تا حد بسیاری امیدوار کننده هستند. امروزه نرم‌افزار دیپ‌فیس (DeepFace) فیسبوک، موفق شده است با دقت 97.25 درصد چهره افراد را بدون هیچگونه خطایی تشخیص دهد. این نرم‌افزار، بر اساس آموزش عمیق (Deep Learning) کار می‌کند که در آن، میلیون‌ها شبکه عصبی برای کسب دانش از داده‌های موجود با یکدیگر در ارتباط دائم هستند.

5- انبارهای شناور و ماشین های خودران

تکنولوژی برتر

خودروهای خودران ، مسلما یکی از فناوری‌های شگفت‌انگیز در حال بررسی از سوی شرکت‌های بزرگ دنیای تکنولوژی هستند. علیرغم اینکه اشتباهات آنها با مرگ و زندگی افراد دست و پنجه نرم می‌کند، اما با این‌حال رانندگی ربات‌ها به نسبت انسان ایمن‌تر است.

این بدان علت است که آن‌ها می‌توانند داده‌های مورد نیاز خود را از سنسورهای اطلاعاتی جمع‌آوری کنند و همواره به محیط اطراف خودرو، دید 360 درجه داشته باشند. همچنین این سنسورها می‌توانند به طور بالقوه با یکدیگر در ارتباط باشند تا از وقوع تصادف و ایجاد ترافیک جلوگیری شود.

علاوه بر اینکه ماشین های خودران را می‌توان به عنوان یک وسیله حمل و نقل عمومی مورد استفاده قرار داد، امکان استفاده از آنان برای شرکت‌های پستی و یا تحویل اقلام نیز وجود دارد. بدین ترتیب شرکت‌های مذکور می‌توانند ضمن کاهش دادن هزینه‌های خود، کارآمدی بیشتری داشته باشند.

البته به منظور کاربرد وسیع این تکنولوژی، پیشرفت‌های بیشتری نیاز است. توسعه بیشتر تکنولوژی در این زمینه، توانایی ماشین های خودران در رانندگی کاملا مستقل را بهینه‌سازی کرده و وجود یک چارچوب قانونی مناسب و قابل اطمینان را تعریف می‌کند.

با این وجود، تولیدکنندگان مختلف برای ساخت اولین اتومبیل خودران با یکدیگر در رقابت هستند. پیش‌بینی‌های صورت گرفته، از عرضه نهایی اتومبیل‌های خودران در یک دهه آینده خبر می‌دهند.

البته باید توجه داشت که پیشرفت در این حوزه، به معنای توقف رانندگی انسان‌ها با وسایل نقلیه نیست. کمپانی آمازون نیز اخیرا از ثبت اختراع مربوط به انبارهای شناور خود خبر داد که فرایند تحویل کالاها و محصولات خود را متحول می‌سازد.

انبارهای شناور ، یکی دیگر از موارد حاضر در لیست 5 تکنولوژی برتر هستند که احتمالا در زمانی بسیار نزدیک به واقعیت خواهد پیوست. پهبادهای آمازون، قادر هستند سفارشات مشتریان را در زمانی بسیار کوتاه‌تر نسبت به قبل تحویل دهند.



:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد

امروزه، شرکت‌های پیشرو در زمینه علم و تکنولوژی به طرح ایده‌های مختلفی دست می‌زنند که تا چند سال قبل، برای انسان‌ها همچون رویا بود! انبارهای شناور، ماشین های خودران، سرویس بهداشتی‌های هوشمند و … از جمله ایده‌هایی هستند که تصور آنان نیز بسیار هیجان‌انگیز است. آیا این ایده‌ها به طور خاص، منحصر به فیلم‌های علمی و تخیلی هستند و یا به زودی آنان را در دنیای واقعی نیز تجربه می‌کنیم؟ فناوری به سرعت در حال پیشرفت است و طولی نخواهد کشید که زندگی روزمره ما نیز مشابه فیلم‌های تخیلی اداره شود!

در این میان سوالی که مطرح می‌شود این است که کدام یک از این فناوری‌ها، یک تغییر اساسی و مفید را ایجاد می‌کنند؟ بر اساس پیشرفت‌های اخیر و روند موجود، پنج نوآوری وجود دارد که واقعا می‌تواند آینده را متحول کند.

نگرشی بر 5 تکنولوژی برتر و موثر بر زندگی آینده انسان

1- خانه‌ های هوشمند

تکنولوژی برتر

بسیاری از لوازم خانگی امروزی، توانایی اتصال به اینترنت را دارا هستند. اما روند فعلی، با ایده انقلابی خانه‌های هوشمند تفاوت بسیاری دارد.

یک دستگاه سنجش و اندازه‌گیری هوشمند، تنها قادر است به مردم نحوه مصرف انرژی را نمایش دهد. این در حالی است که یک تلویزیون هوشمند، می‌تواند این وسیله خانگی را با شبکه اینترنت ترکیب کند و امکانات گسترده‌تری را در اختیارش قرار دهد.

به طور مشابه، سیستم‌های روشنایی هوشمند، قفل‌های از راه دور برای درب منزل و یا سیستم‌های هوشمند کنترل گرما، با ارائه اپلیکیشن‌های موبایلی، انسان را قادر می‌سازند بسیاری از کلیدهای کنترلی را کف دستان خود در اختیار بگیرد.

اما تکنولوژی فعلی به سرعت در حال حرکت به سمت نقطه‌ای است که می‌تواند ضمن به‌کارگیری داده‌ها و ارتباط اینترنتی موجود، از جانب کاربر تصمیم‌گیری کند.

برای اینکه چنین تفاوتی ملموس باشد، لازم است که فناوری مورد نیاز در پس زمینه ماجرا مخفی باشد. تصور کنید که ماشین لباس‌شویی شما، بتواند نوع لباس‌های قرار داده شده را تشخیص دهد و متناسب با آن، برنامه درستی را برای شستشوی آنان به اجرا درآورد. حتی این ماشین لباس‌شویی می‌تواند در برخی موارد، به شما هشدار دهد که از شستشوی لباس‌های رنگی با همدیگر خودداری کنید!

نکته حائز اهمیت این است که تکنولوژی بتواند درک درستی از فعالیت‌های روزانه افراد داشته باشد. با شناسایی دقیق این ویژگی‌ها، فناوری موجود هیچگاه به یک مهمان ناخوانده در منزل افراد تبدیل نخواهد شد؛ چرا که مزیت استفاده از این تکنولوژی‌ها بسیار بیشتر از نبود آنان است.

از این جهت، خانه‌های هوشمند یکی از موارد موجود در لیست 5 تکنولوژی برتر آینده قرار می‌گیرد. امروزه تامین‌کنندگان انرژی الکتریکی، هزینه‌ قبض‌های پرداختی برای مشترکین کم مصرف را کاهش می‌دهند. به عنوان مثال، یک ماشین لباس‌شویی هوشمند می‌تواند ضمن استفاده از انرژی خورشیدی و با روشن شدن خودکار از طریق اینترنت، در مصرف انرژی الکتریکی صرفه‌جویی کند. همچنین فریزرهای هوشمند این توانایی را دارند که در بعدظهرهای آفتابی، برای چند دقیقه خود را خاموش کنند تا در اوج زمان مصرف، تقسیم انرژی به خوبی صورت گیرد.

نگرانی عمده در این زمینه، امنیت دستگاه‌ها است. دستگاه‌های متصل به اینترنت در معرض حملات سایبری قرار دارند و یکی از مهم‌ترین چالش‌های چنین سیستم‌هایی، تامین امنیت آنان به شمار می‌رود. خانه انسان، محلی است که می‌بایست در آن احساس امنیت بیشتری داشته باشیم. به منظور موفقیت ایده خانه‌های هوشمند، تولید‌کنندگان می‌بایست راهکارهایی را برای مقابله با این خطرات امنیتی مدنظر خود قرار دهند.

2- منشی مجازی

تکنولوژی برتر

در حالی که منشی‌ها، نقش‌هایی بسیار حیاتی را در کسب و کار بازی می‌کنند، اما بخش بزرگی از ساعات کاری آنان، اغلب صرف انجام کارهای تکراری و در عین‌ حال مرتبط با کسب و کار می‌شود. به عقیده بسیاری از افراد سرشناس دنیای تکنولوژی، منشی‌های مجازی می‌توانند جایگزینی جدی برای انسان در محل‌های کسب و کار باشند. از این جهت باورها بر این است که منشی مجازی، در واقع یکی از اصلی‌ترین موارد حاضر در لیست 5 تکنولوژی برتر آینده است.

سازماندهی یک جلسه ساده را در نظر بگیرید. بدین منظور، شما به عنوان یک منشی می‌بایست افراد مناسب را در مرزهای کسب و کار تعیین کرده و با آنان تماس بگیرید. همین فرآیند ساده، یک امر بدیهی است که با عملی شدن ایده منشی مجازی، به شکل بسیار ساده‌تری انجام خواهد گرفت.

منشی مجازی، یکی دیگر از موارد موجود در لیست 5 تکنولوژی برتر است که با ایده‌ای جالب، نیاز به منشی واقعی در کسب و کارها را کمرنگ می‌سازد. امروزه برخی سرویس‌های آنلاین، قادر هستند وضعیت در دسترس بودن افراد را مورد شناسایی قرار داده و بهترین زمان ملاقات با آنان را نیز در دسترس قرار می‌دهند. اما این سیستم‌ها نیز ضعف‌‌های به خصوص خود را دارند.

امروزه، تلفن‌های همراه و دستگاه‌های هوشمند پیشرفت قابل توجهی نسبت به نمونه‌هایی از آنان در دهه گذشته داشته‌اند. در آن مرحله، تکنولوژی برای جمع‌آوری اطلاعات به مراتب کمتر بود و تلفن‌های همراه قابلیت‌های محدودی را در اختیار افراد قرار می‌دادند. همچنین فرآیند جمع‌آوری و پردازش داده‌ها همانند امروز نبود. از این جهت، این احتمال وجود دارد که طی سال‌های آینده، ماشین‌هایی با قابلیت برنامه‌ریزی دقیق کسب و کار، به عنوان منشی کسب و کارهای بزرگ انجام وظیفه کنند.

گذشته از این‌ها، نقش منشی مجازی می‌تواند فراتر از برنامه‌ریزی جلسات و سازماندهی اسناد باشد. منشی‌های مجازی می‌توانند بهترین تیم‌های ممکن را برای اجرای یک پروژه پیشنهاد کنند تا تمامی کارها به شکلی موثر انجام شود.

البته باید در نظر داشت که جمع‌آوری چنین اطلاعاتی، همواره نگرانی‌هایی را در زمینه حریم خصوصی متوجه خود ساخته است. اما نسل جوان امروزی، هر دقیقه از زندگی خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارد. از این جهت، به نظر می‌رسد طولی نخواهد کشید که این نگرانی‌ها به زودی برای افراد کمرنگ‌تر شوند.

اما خط قرمز این ماجرا کجاست؟ آیا ما باید به مفهوم «ظهور ماشین‌ها» تکیه کنیم و افراد واقعی را از مشاغل خود بیکار کنیم؟ در نتیجه‌ی استفاده از منشی مجازی، دنیایی از ربات‌ها را خواهیم داشت که قسمتی بزرگ از کسب و کارهای مهم را به دست خود گرفته‌اند.

3- پزشکانی با هوش مصنوعی

تکنولوژی برتر

بدون شک ما انسان‌ها در زمان شگفت‌انگیزی زندگی می‌کنیم. پیشرفت‌های پزشکی و آینده هوش مصنوعی، آینده‌ای درخشان را برای مراقب‌های بهداشتی به تصویر می‌کشد.

در این میان، سوالی که مطرح می‌شود این است که شما چه احساسی را در مورد تشخیص‌های پزشکی توسط یک ماشین هوشمند خواهید داشت؟ در حال حاضر یک کمپانی خصوصی تحت عنوان بابلیون هلس (Babylon Health)، آزمایشی را در پنج دهکده کوچک در لندن به اجرا درآورده که وظیفه دارد به تماس‌های تلفنی غیر اضطراری، مشاوره‌هایی دلگرم‌کننده را ارائه کند! این تکنولوژی برتر ، جایگزینی جدی برای پزشکان و پرستاران در زمینه تشخیص بیماری‌ها در مراکز بهداشتی به شمار می‌رود.

هوش مصنوعی با استفاده از حجم گسترده‌ای از داده‌های آموزشی، توصیه‌های پزشکی مفیدی را به افراد ارائه می‌کند. این شرکت ادعا می‌کند که طراحی نهایی این سیستم، پزشکان و پرستاران را از مشاغل خود بیکار خواهد کرد!

در کشورهایی که کمبود پرسنل پزشکی وجود دارد، این دستاورد می‌تواند به طور قابل توجهی به بهود وضعیت سلامت کمک کند. با طراحی این سیستم، پزشکان به جای آنکه مدت زمان زیادی را صرف تشخیص بیماری کنند، این کار را به هوش مصنوعی سپرده و فقط به ارائه درمان مشغول خواهند بود.

آی‌بی‌ام واتسون (IBM Watson)، پلتفرم کلادمدکس (CloudMedx) و تکنولوژی ژنومیک عمیق (Deep Genomics) پزشکان را قادر می‌سازد که درک درستی از اطلاعات بیماران پیدا کرده و با مطالعه درمان‌های موجود، بیماران را در تصمیم‌گیری‌های آگاهانه یاری کنند.

تعداد بسیاری از اپلیکیشن‌های تلفن همراه نیز قادر هستند در قالب پزشکانی با هوش مصنوعی برای هر فرد انجام وظیفه کنند. این اپلیکیشن‌ها، می‌توانند داده‌های سلامتی فرد را به کمک سنسورهای موجود جمع‌آوری کرده و فعالیت‌ها و وضعیتی درمانی او را تحت نظر داشته باشند.

بعید نیست که حتی سرویس بهداشتی‌های ما نیز به زودی هوشمند شوند! توالت‌های هوشمند می‌توانند وضعیت ادرار و مدفوع فرد را به طور دائم بررسی کند و خطرات مربوط به بیماری‌های خاص را به صورت بلادرنگ مورد ارزیابی قرار دهد.

با این وجود، پذیرش گسترده تکنولوژی هوش مصنوعی در مراقب‌های بهداشتی، می‌بایست با موفقیت از پس نگرانی‌های قانونی بر بیاید. در حال حاضر، نگرانی‌های بسیاری در مورد امنیت اطلاعات افراد، صحت داده‌های ارائه شده و … در مورد اپلیکیشن‌های سلامتی مطرح است.

همچنین عدم رعایت دستور‌العمل‌ها، نگرانی‌های اخلاقی و انتظارات افراد مبنی بر مدت نگهداری داده‌ها، ارتباط، استفاده و … نیز از سایر نگرانی‌های موجود در مورد این سیستم‌ها به شمار می‌روند.

علاوه بر این، تکنولوژی به‌کارگیری شده در این سیستم‌ها می‌بایست به نحوی باشد که در هنگام مطالعه دستورالعمل‌ها از سوی فرد بیمار، احتمال برداشت سوء تفسیر به حداقل مقدار ممکن برسد.

اگر سیستم‌های هوش مصنوعی بتوانند بر این چالش‌ها غلبه کرده و راهکارهای تشخیص، شیوه‌های مراقبتی موجود و همچنین روابط پزشک و بیمار را بهینه‌سازی کنند، می‌توان انتظار داشت که در آینده‌ای نزدیک، درمان به کمک هوش مصنوعی برایمان امری عادی باشد.

4- ربات‌ های پرستار

تکنولوژی برتر

آیا می‌توانید تصور کنید که ربات‌های پرستار نیز یکی از موارد موجود در لیست 5 تکنولوژی برتر باشند؟ یکی دیگر از تکنولوژی های آینده، ربات‌هایی هستند که وظایف مهم منزل را بر عهده می‌گیرند. برای مثال، این ربات‌ها می‌توانند درب منزل را باز کرده و به مهمانان خوش‌‌آمد بگویند! حتی اگر این ربات‌ها دارای هزینه بسیار کمی باشند، اما بازهم بسیاری بر این باورند که اختراع چنین ربات‌هایی در بسیاری از موارد به ناکامی ختم خواهد شد.

به نظر شما سودمندی ربات‌های پرستار چگونه است؟ استفاده از چنین ربات‌هایی برای باز و بسته کردن درب منزل (حتی در صورت معقول بودن هزینه)، چندان منطقی و سودمند نیست. اما می‌توان کارایی این تکنولوژی برتر را در مراکز نگهداری از سالمندان به خوبی تصور کند.

این دسته از ربات‌ها، به هوش مصنوعی پیشرفته مجهز بوده و می‌توانند با تشخیص صدا و چهره افراد سالمند، آنان را به این مراکز هدایت کنند. البته دستاوردهای فعلی هوش مصنوعی به نحوی‌ است که برای کنترل چنین محیط‌هایی، نیاز به پیشرفت بیشتری دارد. اما نتایج اخیر تا حد بسیاری امیدوار کننده هستند. امروزه نرم‌افزار دیپ‌فیس (DeepFace) فیسبوک، موفق شده است با دقت 97.25 درصد چهره افراد را بدون هیچگونه خطایی تشخیص دهد. این نرم‌افزار، بر اساس آموزش عمیق (Deep Learning) کار می‌کند که در آن، میلیون‌ها شبکه عصبی برای کسب دانش از داده‌های موجود با یکدیگر در ارتباط دائم هستند.

5- انبارهای شناور و ماشین های خودران

تکنولوژی برتر

خودروهای خودران ، مسلما یکی از فناوری‌های شگفت‌انگیز در حال بررسی از سوی شرکت‌های بزرگ دنیای تکنولوژی هستند. علیرغم اینکه اشتباهات آنها با مرگ و زندگی افراد دست و پنجه نرم می‌کند، اما با این‌حال رانندگی ربات‌ها به نسبت انسان ایمن‌تر است.

این بدان علت است که آن‌ها می‌توانند داده‌های مورد نیاز خود را از سنسورهای اطلاعاتی جمع‌آوری کنند و همواره به محیط اطراف خودرو، دید 360 درجه داشته باشند. همچنین این سنسورها می‌توانند به طور بالقوه با یکدیگر در ارتباط باشند تا از وقوع تصادف و ایجاد ترافیک جلوگیری شود.

علاوه بر اینکه ماشین های خودران را می‌توان به عنوان یک وسیله حمل و نقل عمومی مورد استفاده قرار داد، امکان استفاده از آنان برای شرکت‌های پستی و یا تحویل اقلام نیز وجود دارد. بدین ترتیب شرکت‌های مذکور می‌توانند ضمن کاهش دادن هزینه‌های خود، کارآمدی بیشتری داشته باشند.

البته به منظور کاربرد وسیع این تکنولوژی، پیشرفت‌های بیشتری نیاز است. توسعه بیشتر تکنولوژی در این زمینه، توانایی ماشین های خودران در رانندگی کاملا مستقل را بهینه‌سازی کرده و وجود یک چارچوب قانونی مناسب و قابل اطمینان را تعریف می‌کند.

با این وجود، تولیدکنندگان مختلف برای ساخت اولین اتومبیل خودران با یکدیگر در رقابت هستند. پیش‌بینی‌های صورت گرفته، از عرضه نهایی اتومبیل‌های خودران در یک دهه آینده خبر می‌دهند.

البته باید توجه داشت که پیشرفت در این حوزه، به معنای توقف رانندگی انسان‌ها با وسایل نقلیه نیست. کمپانی آمازون نیز اخیرا از ثبت اختراع مربوط به انبارهای شناور خود خبر داد که فرایند تحویل کالاها و محصولات خود را متحول می‌سازد.

انبارهای شناور ، یکی دیگر از موارد حاضر در لیست 5 تکنولوژی برتر هستند که احتمالا در زمانی بسیار نزدیک به واقعیت خواهد پیوست. پهبادهای آمازون، قادر هستند سفارشات مشتریان را در زمانی بسیار کوتاه‌تر نسبت به قبل تحویل دهند.



:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد
کفسابی

استفاده از دستگاه کفسابی و سنگسابی امروزه کاربرد فراوانی در جهت تعمیر و نظافت کفپوش ساختمان ها دارد. حدودا در دو دهه اخیر استفاده از سرامیک در ساختمان سازی طرفدار بسیاری پیدا کرد و به دلیل ایجاد نمایی زیبا و لوکس مردم به استفاده از سرامیک ترغیب شدند.

اما با گذشت چندین سال به دلیل رفت و آمدها و یا اتفاقات ناگهانی همچون ریختن مواد اسیدی بر روی سرامیک و یا موزاییک های ساختمان، تغیرات آب و هوا، جابه جایی اجاسم سنگین و در نهایت ترک خوردن آن ها و … کفپوش ها دیگر نما و جلوه اولیه خود را نخواهند داشت که در چنین مواقعی به جای تعویض کفپوش ها و صرف هزینه های بالا به راحتی می توانید از شیوه کفسابی و یا سنگسابی استفاده کنید و کف ساختمان و یا منزل خود را به زیبایی روز اول برسانید.

در این صفحه به چگونگی عمل کفسابی، سنگسابی و خدمات و مزایای آن و همچنین قیمت گذاری و عوامل در تعیین قیمت اشاره خواهیم داشت.

کفسابی چیست؟ کفساب کیست؟

با پیشرفت علم و تکنولوژی امروزه برای هر مشکلی راهی وجود دارد! برق انداختن، یکنواخت کردن سطح، پر کردن فواصل و درزها و ترک های هر گونه سنگ نرم و سخت را کفسابی و یا سنگسابی می نامند که می توانید به راحتی با پرداخت هزینه کمتر کفپوش های ساختمان خود را همچون روز اول زیبا و براق کنید و به افراد با تجربه و ماهر که در این زمینه تخصص دارند کفساب می گویند.

همچنین کمک کفساب فردی است که در طول عملیات سنگسابی و یا کفسابی وظیفه فراهم سازی آب مصرفی دستگاه کف سابی و همچنین جمع کردن فاضلاب و آب خروجی از دستگاه را عهده دار می باشد. زیرا مواد خروجی از دستگاه پس از مدت زمان کوتاهی به مواد سفتی تبدیل خواهند شد و با موارد شدن به لوله فاضلاب، گرفتگی لوله را همراه دارد.

مراحل انجام کف سابی با انواع سنگ:

یکی از مهمترین خدمات کفسابی، سنگسابی می باشد؛ شما می توانید سخترین سنگ ها مانند گرانیت و همچنین نرم ترین سنگ ها، موزاییک ها، بتن ها و پله ها را کف سابی نمایید و جلوه تازه به دکوراسیون داخلی خانه و ساختمان خود ببخشید.

این امر از جمله کارهای است که در اتلاف هزینه های زیاد حتی زمان ساخت و ساز خانه جلو گیری می کند. به این ترتیب که مسئول ساخت و ساز ساختمان برای کاهش حداکثری هزینه ها سعی می کند از سنگ هایی که جلا و برق کمتری دارد استفاده نماید و سپس با یک سنگسابی جلوه زیبایی به سنگ های ساختمان بدهد و به این ترتیب هزینه کمتری برای این کار تقبل کرده است!

مراحل انجام کفسابی سرامیک، موزاییک و گرانیت:

به طور کلی کفساب قبل از شروع به کار میزان پستی و بلندی سنگ ها، ترک خوردگی و شدت تغییر رنگ و یا خوردگی سنگ به وسیله مواد اسیدی و … را بررسی خواهد کرد تا بداند باید از چه لقمه ای استفاده کند!

لقمه دستگاه کفسابی در واقع قطعه کوچکی هستند که در زیر دستگاه قرار می گیرند و درجه های مختلفی دارند که هر کدام از آن ها مخصوص یک مرحله می باشد.

سرامیک و موزاییک:

  1. کف ساختمان را تمیز می کنیم و تمام وسایل را جمع آوری می کنیم و کف را از همه گرد و غبار پاکسازی می کنیم.
  2. در ابتدا یک ساب زنی کلی بر روی سطح انجام می گیرد؛ اگر میزان فرسودگی سنگ ها و یا موزاییک بسیار سطحی و کم و در حد جرمگیری باشد در همین مرحله کار به اتمام می رسد در غیر این صورت ادامه خواهد داشت. لقمه متناسب در این مرحله 36 می باشد.
  3. در مرحله بعد نوبت به از بین بردن خطوط و خش هایی که بر روی موزاییک و یا سرامیک موجود می باشد می رسد. با استفاده از لقمه 60 مناسب خطوط و خش های موجود بر روی سنگ را از بین می برد.
  4. در مرحله سوم کفساب دقت می کند که اگر احتمالا خطوطی باقی مانده است با یک لقمه دیگر با درجه 80 خطوط باقی مانده را از بین ببرد.
  5. در این مرحله نوبت به پاک کردن و تمیز کرد سطح سنگ می شود تا درزها نمایان شود و با رزین با کیفیت پر شود و اجازه می دهد تا سطح خشک شود.
  6. در مرحله پنچم از کفسابی با استفاده از لقمه 120 یک ساب نرم به کل سطح می زند.
  7. در ادامه برای نرم تر شدن سطوح به وسیله لقمه 220 سنگ رام بسیار نرم کرده
  8.  
  9. حال نوبت به براق کردن سطح سنگ می رسد که با استفاده از لقمه های 400، 600، 800، 1200 یک سطح براق و چشم نواز تشکیل می گردد و به این ترتیب کفسابی موزاییک و کفسابی سرامیک شما به اتمام خواهد رسید.

نکته: اگر تمایل دارید که سنگ های موجود در منزل شما بیش از حد براق باشند می توانید از کفساب درخواست نمایید تا با استفاده از ساب ایتالیایی این امر را برای شما پیاده سازی نماید.

سنگسابی گرانیت:

برای کف سابی سنگ گرانیت به دلیل سخت و محکم بودن بافت سنگ می بایست از لقمه های الماسی استفاده کرد.

  1. ، بدین ترتیب کفساب با استفاده از لقمه های الماسی و با رعایت ترتیب با شماره 46، 60، 80، 120 و 220 شروع به ساب زنی می کند.
  2. پس از آن با استفاده از لقمه های سنگی به ترتیب از شماره 50، 80، 100، 200، 300، 400، 500، 800، 1000، 1200، 1500، 1800، 2000، 2500 و 3000 کفسابی گرانیت را به پایان می رساند.
  3. در مرحله پایانی با استفاده از ساب ایتالیایی به برق انداختن سنگ می پردازد.

قیمت کفسابی در تهران و سایر شهرستان ها:

قیمت سنگسابی بسته به عواملی متغیر می باشد که در زیر به چند مورد از آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • متراژ خانه و یا ساختمان شما بیشترین تاثیر را در تعیین قیمت دارد.
  • میزان و درصد فرسودگی سنگ، ترک، اسید پاشی، استفاده از جوهر نمک
  • میزان بلندی و گودی سنگ
  • نوع و جنس سنگ
  • میزان مسافت شرکت خدمات دهنده تا محل مورد نظر
  • و … می باشد.

نکته مهم: برای از بین بردن چسب موکت می توانید از خدمات کفسابی در تهران و یا سایر شهرستانها استفاده نمایید و به راحتی از شر چسب ها خلاص شوید.

پله سابی و هزینه آن:

پله سابی نیز یکی از امور پرطرفدار در هر ساختمانی می باشد. مناسب است که هر دو یا سه سال یکبار امر پله سابی در ساختمان هایی که مجهز به آسانسور نمی باشند و رفت و آمد از طریق پله ها امکان پذیر است، به صورت جزئی و در حد جرمگیری صورت گیرد. همچنین اگر در خانه ها و آپارتمان های قدیمی زندگی می کنید می توانید با امر پله سابی جلوه زیبا به خانه خود ببخشید.

هزینه و قیمت پله سابی بسته به تعداد پله ها، میزان آسیب و فرسودگی، جنس و نوع سنگ متغیر می باشد؛ و اکثر کفسابان پس از مشاهده های ابتدایی برای قیمت گذاری بر اساس یک پله به مشتری قیمت خواهند داد. به طور مثال به شما می گویند که هر پله را 15 هزار تومان کفسابی خواهیم کرد.



:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد

با گرم شدن هوا و فرا رسیدن تابستان بسیاری از ما به سراغ کولرهای آبی می رویم تا با استفاده از آنها تحمل این فصل از سال برای مان آسان تر شود. اما با توجه به بحران کم آبی که با آن مواجه هستیم و معضلات این نوع وسایل خنک کننده، شاید طی سال های اخیر استفاده از آنها دیگر همانند گذشته منطقی و مقرون به صرفه نباشد.

در همین راستا دفتر روابط عمومی ال جی در تهران بیانیه خبری را برای دیجیاتو ارسال نموده که به قیاس کولرهای گازی و آبی با یکدیگر پرداخته و مزایا و معایب هر یک را بیان می نماید. در ادامه ی مطلب از شما دعوت به عمل می آوریم تا این بیانیه را مطالعه و در این زمینه آگاهی بیشتری کسب کنید.

با دیجیاتو همراه باشید.

امروزه در شهرهای بزرگ به علت شرایط محیطی و صنعتی شدن گرمای هوا رو به افزایش است. این مسئله سبب شده تا کولرهای آبی دیگر همچون گذشته پاسخگوی نیاز مصرف‌کنندگان نباشد.

کولرهای آبی به علت خنک کردن محیط از طریق افزایش سطح رطوبت، تنها قابلیت استفاده در مناطق خشک را دارند. افزون بر این، محدودیت خنک‌سازی محیط مشکل دیگر این نوع کولرهاست و این بدان معناست که حتی در هوای خشک زمانی که دمای هوا خیلی بالا برود کولر آبی توانایی خنک کردن محیط تا دمای آسایش را نخواهد داشت.

طبق پیش‌بینی‌ها متأسفانه اکثر شهرهای کشور ما در 10 الی 20 سال آینده دچار بحران شدید آب خواهند شد. مسلماً این بحران یکی از سخت‌ترین دوران‌های زندگی در این کشور را رقم خواهد زد زیرا نه تنها هزینه تصفیه و انتقال آب بسیار گزاف است، بلکه مناطق مرکزی ایران از هر طرف با منابع آب فاصله زیادی دارند.
هر کولر آبی بسته به ظرفیت آن به طور متوسط بین 30 تا 45 لیتر آب در ساعت مصرف می‌کند (یعنی در شبانه‌روز مقداری تقریباً معادل 700 لیتر). به بیانی ساده، واحدی مسکونی با مساحت 150 تا 170 متر با کولر 7000 CFM تقریباً 800 لیتر آب را در طی شبانه‌روز تبخیر می‌کند.

Next plus_front_close

متوسط مصرف برق یک کولر آبی بسته به ظرفیت آن حدود 500 تا 900 وات ساعت است. از طرفی کولر گازی ۲۴۰۰۰ بی تی یو با کلاس مصرف +A که میتواند یک سالن 75 متری واحد مسکونی را کاملاً خنک کند، در حالت بیشینه حدود ۲۰۰۰ وات برق مصرف می‌کند و در ساعات خنکتر، این مقدار تا حدود ۳۰۰ وات کاهش پیدا می‌کند.

باید در نظر داشت در استفاده از کولر آبی برای یک واحد مسکونی یا اداری که دارای بخش های متفاوتی برای تهویه است، هیچ کنترلی در دست مصرف‌کننده نیست که کدام بخش از فضا خنک شود در حالی که در استفاده از کولر گازی اگر در شرایط استاندارد استفاده شود و برای هر فضا که نیاز به تهویه دارد دریچه جدا در نظر گرفته شود، شما می توانید هر بخش را جدا از سایر فضاها خنک نمایید. بنابراین، میزان برق مصرفی کولر گازی به دلیل وجود این توانایی بسیار مناسب و معقول خواهد بود. قابل ذکر است در صورت انتخاب کولر گازی با ظرفیت مناسب با فضا و بهره‌برداری صحیح از آن، میزان برق مصرفی از کولر آبی کمتر خواهد بود‌.

البته مقدار انرژی مصرفی در کولرهای گازی تابع عوامل مختلفی است که می‌توان به محل نصب، سرویس و نگهداری مناسب و تناسب ظرفیت برودتی کولر با فضای مورد استفاده (از لحاظ مساحت، دما و رطوبت) اشاره نمود.

یکی دیگر از مشکلات کولر آبی استفاده از هوای بیرون برای خنک‌کردن می‌باشد. این هوا در اکثر موارد آلودگی بسیاری را با خود به همراه دارد. از جمله این آلودگی‌ها می‌توان به انواع ویروس‌ها، باکتری‌ها، ذرات آلرژی‌زا و انواع آلودگی‌های هوا اشاره کرد. این مسئله به هیچ عنوان در کولرهای گازی وجود ندارد. علاوه بر آن اکثر کولر گازی‌های موجود در بازار دارای فیلتر‌های مختلف تصفیه هوا هستند که تأثیر زیادی در شهرهای بزرگ و آلوده خواهد داشت.

در ضمن یکی دیگر از تفاوت‌های اصلی کولرهای گازی و آبی فقدان ترموستات در سیستم کنترلی کولر آبی است. بنابراین این نوع کولرها قادر به مدیریت زمان روشن بودن با توجه به دمای محیط نیستند. همچنین، به علت روشن ماندن کولر در تمامی ساعات شب این امکان وجود دارد که سبب سرما خوردگی و بیماری افراد استفاده‌کننده از این نوع کولر شود.

Next plus_left_close

شرکت ال‌جی الکترونیکس و شرکت تهویه گلدیران ، مرزهای استانداردهای رایج در عرصه سیستم‌های تهویه مطبوع خانگی را در نوردیده‌اند و اکنون به عنوان پیشرو در بازار، با معرفی جدیدترین مدل‌های سیستم‌های تهویه مطبوع خانگی ، استانداردهایی جدید برای مصرف انرژی تعریف کرده‌اند.

فناوری نوآورانه اختصاصی Inverter V در کولرهای ال‌جی به تنهایی اجازه می‌دهد تا این دستگاه‌ها تا 60 درصد کاهش مصرف انرژی داشته باشند. ، قابلیت اسکن هوشمند (Smart Scan) با استفاده از فناوری حسگر هوشمند (Intelligent Sensor) برای نظارت بر حرکت و فعالیت کاربران تهویه مطبوع ، مصرف انرژی را تا 13 درصد دیگر کاهش می‌دهد. زمانی که اسکن هوشمند تشخیص دهد که اتاق خالی است، به صورت خودکار خروجی خنک‌کننده را کاهش می دهد و اجازه می‌دهد دمای داخلی در هر 20 دقیقه یک درجه سلسیوس افزایش پیدا کند و این افزایش دما تا دمای 28 درجه سلسیوس ادامه خواهد داشت تا هرچه بیشتر در مصرف انژی کاهش ایجاد شود .

به منظور کمک به سلامت مصرف‌کنندگان و خانواده آنها، کولرهای گازی ال‌جی آخرین فناوری پاکسازی هوای شرکت ال‌جی را به خدمت گرفته است. Plasmaster Ionizer Plus با تولید سه میلیون یون پلاسمستر و ایجاد یونهای مثبت و منفی باعث استریلیزه کردن محیط تا 9/99 درصد و همچنین بوزدایی از خانه می شود و به طور مؤثر ماندگاری بوهای نامطبوع را کاهش می‌دهد. فیلتر Multi Protection که با فناوری 3M تجهیز شده است با استفاده از بارهای الکتروستاتیکی مواد حساسیت‌زای معلق در هوا و ویروس‌ها را تا 9/99 درصد ظرف 10 تا 15 دقیقه نابود می‌کند.

در نتیجه استفاده از کولرهای گازی نسبت به کولر آبی در شرایط مناسب و استاندارد از لحاظ مصرف انرژی و پاکیزگی محیط مناسب‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌باشد.

بحران انرژی مسئله‌ای جدیست و با وجود کم آبی و خشکسالی در سالهای اخیر این بحران در بدترین شرایط خود قرار دارد . این موضوع سبب می شود تا تک تک مصرف کننده ها در این رابطه احساس مسئولیت کنند و قدمی برای بهبود شرایط موجود بردارند و سعی در استفاده درست و بهینه از انرژی کنند.



:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد

بدونه شک نقاشی ساختمان یکی از پرطرفدار ترین امور هنگام تغییر دکوراسیون داخلی و یا بازسازی خانه می باشد که می توانید هر چند سال یک بار با بهره گیری از آن زیبایی خانه خود را چند برابر نمایید. نقاشی ساختمان را می توان به استادکاران حرفه ای در این زمینه بسپارید و یا خود وظیفه این عمل را به عهده گیرید.

در نقاشی ساختمان انواع مختلفی رنگ وجود دارد که عبارتند از: رنگ پلاستیکی، رنگ روغن، رنگ اکریلیک، رنگ مولتی کالر، رنگ جلا و رنگ لعابی که هر کدام از رنگ ها را می توان برای قسمت های معینی از خانه استفاده کرد.

در نقاشی ساختمان از رنگ های پلاستیکی برای رنگ سقف ها استفاده می کنند. رنگ های پلاستیکی بسیار سریع خشک می شوند اما قابل شستشو نمی باشند به همین دلیل برای رنگ آمیزی سقف ها بسیار مناسب تر می باشند.

همچنین برای رنگ کاری دیوارها هنگام نقاشی ساختمان از رنگ های روغنی، رنگ اکریلیک و همچنین رنگ های مولتی کالر استفاده می کنند. رنگ های روغنی و اکریلیک در سه نوع مات، نیمه براق و براق در بازار عرضه می شوند که می توانید بسته به نیاز و سلیقه خود آن ها را از فروشگاه های معتبر رنگ و ابزار ساختمان تهیه نمایید.

رنگ اکریلیک نسبت به رنگ روغن سرعت اجرای بالاتری دارد و از بوی کمتری برخوردار می باشد همچنین از سرب کمتری برخوردار است و برای استفاده کنندگان آلرژی کمتری تولید می کند.

رنگ های مولتی کالر در نقاشی ساختمان از دسته رنگ هایی هستند که دارای یک رنگ زمینه می باشند و رنگ های دیگری به صورت رگه رگه داخل آن وجود دارد که بنا به سلیقه خود می توانید رنگ بندی مورد نظر را انتخاب کنید. این رنگ نسبت به رنگ های دیگر می تواند آلودگی بیشتری را جذب کند و نیاز به شستشو نداشته باشد زیرا رنگ های مولتی کالر دارای بافتی می باشد که آلودگی را آشکار نمی سازند. بدون بو بودن و اجرای سریع رنگ های مولتی کار در نقاشی ساختمان از مزایای این نوع رنگ ها می باشد.

کاربرد رنگ جلا در نقاشی ساختمان: از رنگ جلا همانطور که از نام آن پیداست، برای براق کردن و زیبا تر کردن در ها، کمد دیواری و ... استفاده نمود که می توانید بسته به سلیقه خود میزان براق بودن آن را برای قسمت های مورد نظر تنظیم کنید.

رنگ لعابی در نقاشی ساختمان: شاید لازم باشد قسمتی از خانه و یا محل کار خود را ضد آب کنید. برای این امر می توانید از رنگ های لعابی استفاده کنید. بافت این رنگ ها پس از اجرا بسیار سخت و قدرتمند خواهند شد و لایه ای ضد آب تشکیل خواهند داد.

http://office-chair.mihanblog.com/post/68



:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد
نظافتچی

یکی از شغل هایی که امروزه مرسوم شده است شغل نظافتچی منزل و یا کارگر منزل می باشد؛ در اکثر شهرستان ها به دلیل کمبود شغل بسیاری از افراد به پایتخت هجوم آورده و شغل های مختلفی برای خود برگزیده اند که نظافتچی شرکت خدمات منزل یکی از از آن ها می باشد.

گروهی دیگر از خانم ها و یا آقایان نیز وجود دارند که بدلیل نیاز مالی شغل نظافت را به عنوان شغل دوم خود انتخاب می کنند. در وحله اول شاید به نظر بیاید که این حرفه بسیار آسان و بی دردسر می باشد اما به هچ وجه اینگونه نمی باشد!

برای آشنایی بیشتر با این حرفه و همچنین وظایفی که یک نظافتچی ساختمان برعهده دارد در ادامه مقاله به آن اشاره خواهیم کرد.

آشنایی با حرفه و وظایف یک نظافت چی:

همانطور که می دانید نظافت تمامی بخش های یک ساختمان از جمله محیط داخل و خارج منزل و یا شرکت و محل کار برعهده نظافتچی می باشد. یک کارگر منزل حرفه ای می بایست در زمانی متناسب و کوتاه با نهایت دقت و برنامه ریزی تمامی وظایف خود را به اتمام برساند و در پی انجام وظایف خود رضایت مشتری را در بر داشته باشد.

یک نظافتچی چه وظایفی برعهده دارد؟

  • پاک کردن دیوار ها و درب ها به طور کامل
  • پاک کردن شیشه ها از داخل و خارج ساختمان با رعایت ایمنی
  • جارو کشیدن به فرش و یا موکت در تمام نقاط خانه از جمله زیر مبل ها و …
  • تی کشیدن و خشک کردن به کفپوش ها
  • مرتب کردن و قرار دادن همه وسایل در جای خود از جمله لباس و کتاب در کمد و کتابخانه
  • پاک کردن بوفه و سایر وسایل دکوراتیو از جمله: گلدان، لوستر، مجسمه و …
  • پاک کردن و مرتب کردن کابینت های آشپزخانه
  • پهن کردن لباس ها و جابه جای ظرف ها پس از اتمام کار لباسشویی و ظرفشویی
  • درآوردن و نصب پرده پس از شستشو توسط ماشین لباسشویی
  • شستشو و ضدعفونی کردن سرویس بهداشتی و حمام
  • مرتب کردن کمدها، تخت و سایر وسایل موجود در اتاق خواب ها
  • مرتب کردن تراس
  • نظافت راهرو ساختمان
  • نظافت آسانسور
  • شستشو و یا مرتب کردن پارکینگ و حیاط
  • شستشو درب ورودی ساختمان
  • مرتب کردن انباری ساختمان

می باشد که نظافتچی به صورتی ساعتی در طو روز به انجام وظایف خود می پردازد و بسته به میزان حجم کاری شما میزان ساعات فعالیت متغیر می باشد. به طبع هر میزان بهم ریختگی و کثیف بودن منزل، ساختمان و یا شرکت شما بیشتر باشد میزان ساعات کاری کارگر افزایش می یابد.

نکته بسیار مهمی که می بایست به آن اشاره کرد این است که برخی از افراد بر این باورند که قالیشویی و مبل شویی جزئی از وظایف نظافتچی منزل می باشد که این باور اشتباه است.

شرایط استخدام نظافتچی:

مانند هر شغل دیگری اعم از معلمی، کارمند بانک، مربی باشگاه، بازاریاب و … این شغل نیز نیاز به مهارت و آموزش دارد که نظافتچی ساختمان و یا منزل می بایست آموزش ها و مهارت های لازم در این زمینه را کسب کرده باشد تا بتواند در یک شرکت خدمات نظافت منزل معتبر استخدام شود.

از جمله مهارت ها و شرایط لازم برای استخدام نظافتچی :

  1. اینکه بداند چگونه باید برنامه ریزی کند تا همه کارها را در مدت زمانی مناسب به اتمام برساند یک مهارت محسوب می گردد.
  2. آگاهی لازم در مورد انواع وسایل نظافت و شوینده های مجاز و جدید داشته باشد.
  3. رعایت بهداشت، پاکیزگی و ایمنی در عین کار
  4. نداشتن سوابق سوء پیشینه و اعتیاد
  5. خوش اخلاق، دارای ادب و خوش برخورد بودن با صاحب خانه
  6. اطلاع از ترفندهایی مناسب و اساسی هنگام بروز مشکل و عدم پاکیزگی برخی از وسایل مانند شیرآلات
  7. از مدارک شناسایی و آدرس دقیق محل زندگی برخوردار باشد
  8. مقرراتی و خوش قول
  9. ظاهری تمیز و آراسته

لازمه استخدام کارگر منزل در یک شرکت معتبر خدماتی نظافتی می باشد که در صورت عدم شهود هر یک از موارد بالا بی شک می توان گفت آن شرکت از مدیریت ضعیفی برخوردار می باشد و یا در برخی موارد غیر قانونی می باشد.

نظافتچی آقا بهتر است یا خانم؟

اگر شما هنگام درخواست نظافت چی سردرگم هستید و نمی توانید تصمیم بگیرید که کدام بهتر است به نکات زیر توجه نمایید:

1.برای نظافت منزل به دلیل حساس تر بودن خانم ها در این زمینه بهتر است از نظافتچی خانم دعوت به کار نمایید.

2.اگر می خواهید به نظافت خارج از منزل بپردازید مانند شستشو راهرو، پارکینگ و … مناسب تر است از نیروی مرد استفاده نمایید

3.اگر میزان حجم کاری موجود در منزل شما بیش از اندازه می باشد و می خواهید دکوراسیون داخلی خود را نیز تغییر دهید بهتر است از یک نظافتچی آقا و یک خانم استفاده نمایید تا در نهایت همه کارها به اتمام برسد.

4.نکته دیگری که در این مورد باید به آن اشاره نمود برخی از کارگران آقا نیز وجود دارند که بسیار وسواس تر و حرفه ای تر از یک خانم شروع به کار می کنند پس نمی توان نتیجه گرفت که نظافتچی خانم بهتر است یا آقا!

برای شناخت کامل از این موضوع می توانید به تجربیات دوستان و آشنایان خود اعتماد کنید.

از انجام این کار ها خودداری کنید:

عدم درد و دل با نظافتچی

تنها گذاشتن آن ها در خانه

دادن اطلاعات در مورد زمان رفت و آمد

عدم هماهنگی برای دوره های بعد



:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد

صنعت بازی‌های موبایل با رشد و پیشرفت سخت‌افزار گوشی‌های همراه هر روزه روندی رو به جلو را فارغ از چالش‌های تجربه‌ی بازی‌ها روی نمایشگر کوچک گوشی‌ها سپری می‌کند. با ورود جدی‌تر بازی‌های موبایل به کنفرانس‌های رونمایی از تلفن‌های هوشمند نظیر اپل و سامسونگ، تولید کنندگان لوازم جانبی تمرکز جدی‌تری را روی ساخت کنترلرهایی مشابه کنسول‌ها گذاشته‌اند. به‌ویژه با ورود بازی‌های بتل رویال و به اصطلاح اهمیت «بقا» در بازی‌های آنلاین برای تجربه طعم خوش پیروزی نهایی، اکنون بسیاری از بازیکنان نیز به‌دنبال خریداری محصولاتی مناسب برای تجربه بازی‌ها می‌روند. به همین دلیل نیز نسبت به گذشته شاهد افزایش علاقه تولیدکنندگان برای عرضه کنترلرهای سازگار با گوشی‌های همراه هستیم.

در این مقاله قصد داریم تا بهترین کنترلرهای موجود برای موبایل در سال 2019 را معرفی کنیم. کنترلرهایی که البته بخشی از آن‌ها در ایران نیز برای خریداری در دسترس هستند. فارغ از کنترلرهای موجود که اختصاصی برای گوشی‌های همراه ساخته شده‌اند یا به کمک پرینترهای سه‌بعدی اکنون شاهد ساده‌سازی سازوکار آن‌ها هستیم برخی کنترلرهای دیگر از جمله دوال شاکر ۴ نیز تنها با اتصال کابل OTG امکان تجربه بازی‌های مختلف را برای بازیکنان فراهم می‌کند. هرچند باید در نظر گرفت که این کنترلرها نیز عمدتا به دلایل عدم پشتیبانی برخی بازی‌ها، نیازمند نصب نرم‌افزارهای جانبی خواهند بود. در این مقاله سعی شده تا نمونه‌هایی از کنترلرهای موجود در بازار ایران با گشت‌و‌گذار در فروشگا‌های کشور معرفی شوند. در ادامه با زومجی و معرفی کنترلرهای مختلف همراه باشید.

قیمت‌های اعلام شده باتوجه‌به زمان نگارش مقاله ذکر شده‌اند، با افزایش یا کاهش نرخ ارز، قیمت این کنترلرها نیز تغییر می‌کنند.

پاوان

پاوان

پاوان‌ها ارزان‌ترین تجهیزات موجود برای تجربه برخی بازی‌های موبایل هستند

اولین کنترلر این فهرست را می‌توانیم ساده‌ترین نیز معرفی کنیم. برخلاف کنترلرهای برقی، پاوان‌ها تنها با هدف آسانی بازیکنان در بازی‌های شوتر طراحی شده‌اند. با ظهور بازی‌های بتل رویال مانند پابجی، بازار کنترلرهای موبایل رونق دوباره‌ای‌ گرفته است و همین نیز باعث شد تا بازیکنان به‌دنبال روشی برای هدفگیری و شلیک آسان‌تر بروند. پاوان‌ها تنها با اتصال روی نمایشگر شرایطی را فراهم می‌کنند که آسان‌تر از گذشته امکان هدفگیری و شلیک کردن را به دست بیاورید. البته کارساز بودن این مکانیزم نیازمند پشتیبانی بازی از قابلیت شخصی‌سازی رابط کاربری است؛‌ ویژگی‌ای که این روزها در بازی‌ پابجی به خوبی شاهد آن هستیم. در این بازی می‌توانید جایگاه آيکون‌ها را به‌طور کامل تغییر دهید و به‌راحتی نشان‌گرها را در محل اتصال پاوان‌ها بگذارید. اگر به‌دنبال یک کنترلر با قیمتی پایین نسبت به سایر کنترلرها می‌گردید پاوان‌ها بهترین راهکار برای بازی‌های شوتر با امکاناتی که در بالا توضیح دادیم، هستند. توجه داشته باشید که بیشتر این کنترلرها با استفاده از پرینترهای سه‌بعدی ساخته شده‌اند، در نتیجه نمی‌توان کیفیت بالایی از آن‌ها انتظار داشت. در زمان نگارش مقاله پاوان‌ها مابین ۳۰ هزار تومان تا ۱۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.

 

iPega PG-9017S

iPega PG-9017S

باید توجه داشته باشید که پشتیبانی تلفن‌های هوشمند و بازی‌های موبایل از یک کنترلر مهم‌ترین فاکتورها برای خرید یک کنترلر خوب محسوب می‌شوند. کنترلر iPega را می‌توانیم یکی از کنترلرهای میان‌رده برای تجربه بازی‌ها معرفی کنیم که پشتیبانی مناسبی از گوشی‌های اندروید و iOS دارد. شما می‌توانید iPega را با استفاده از بلوتوث به گوشی خود متصل کنید و به‌لطف Saving-Mode باتری، مانع کاهش شارژ در زمان استفاده نکردن از کنترلر شوید. گیره‌های بالای کنترلر امکان اتصال گوشی‌هایی پنج تا ۱۰ اینچی را می‌دهد. درکنار D-pad و دکمه‌های A ,B ,Y و X، با استفاده از دو جوی‌استیک می‌توانید شخصیت خود را در بازی کنترل کنید، بااین‌حال نسبت به نمونه‌های دیگر شاهد جوی‌استیک‌های کوچکی هستیم. کنترلر همچنین دارای یک باتری ۳۸۰ میلی‌آمپر ساعتی است که در حدود ۲۰ ساعت شارژدهی را ارائه می‌دهد. iPega در حدود ۲۰ دلار قیمت گذاری شده است. این کنترلر نخستین بار در سال ۲۰۱۳ عرضه شده بود. در زمان نگارش مقاله کنترلر iPega PG-9017S قیمتی مابین ۱۰۰ هزار تومان تا ۱۵۰ هزار تومان داشت. اگر به‌دنبال مدلی گران‌تر می‌گردید، Ipega کنترلرهایی با نام‌های PG-9069 و PG-9118 را نیز در بازار دارد که قیمتی بیش از ۳۵۰ هزار تومان دارند.

Steelseries Stratus XL

Steelseries Stratus XL

کنترلر Stratus XL اکنون در کنار iOS از اندروید و پی‌سی نیز پشتیبانی می‌کند

شرکت Steelseries را به‌لطف لوازم جانبی گیمینگی که تولید و عرضه می‌کند می‌شناسیم. کیبورد، میکروفون، هدست، دسته بازی، ماوس یا بسیاری از لوازم جانبی دیگر از جمله محصولاتی هستند که این شرکت آلمانی تاکنون عرضه کرده است. کنترلر Steelseries Stratus XL از لحاظ بدنه شباهت زیادی به کنترلرهای مایکروسافت دارد، بااین‌حال جوی‌استیک‌های کنترلر چینشی مشابه پلی‌استیشن 4 دارند. جوی‌استیک دوگانه با تکسچر برجسته، Trigger های حساس به فشار، D-Pad، چهار نشان‌گر ال‌ای‌دی، چهار دکمه با حروف X ،Y،A و B درکنار سه دکمه در وسط کنترلر از جمله خصوصیات قابل اشاره کنترلر هستند. بااین‌حال، متاسفانه این کنترلر از باتری قابل شارژ پشتیبانی نمی‌کند و برای استفاده از آن باید از دو باتری AA استفاده کنید. این کنترلر پیش از این تنها از iOS‌ پشتیبانی می‌کرد، اما در نسخه‌های جدید شاهد پشتیبانی آن از ویندوز و اندروید نیز هستیم. Stratus XL در حال حاضر با قیمت حدود ۴۰ دلار به فروش می‌رسد، هرچند متاسفانه به‌دلیل واردات کم این کنترلر به ایران شاهد قیمت‌های نجومی تا یک میلیون تومان برای آن هستیم.

 

Flydigi X8 Pro

Flydigi X8 Pro

فلای دی‌جی X8 پرو به‌ویژه برای بازیکنانی که به‌دنبال کنترلری با قابلیت اتصال به پلتفرم‌های مختلف می‌گردند، مناسب است. Flydigi X8 Pro، پنجمین نسل از کنترلرهای فلای دی‌جی است که اکنون سازگاری کاملی با پی‌سی‌ها و دستگاه‌های اندروید دارد. کاربر می‌تواند این کنترلر را ازطریق دانگل ۲.۴ گیگاهرتزی به پی‌سی متصل کند یا با استفاده از بلوتوث ۴.۰ به تجربه بازی‌ها روی گوشی‌ها بپردازد. علاوه‌بر این به‌لطف جایگاه تعبیه شده امکان اتصال گوشی‌های همراه با نمایشگر ۳.۵ اینچ تا ۶.۸ اینچ به کنترلر مهیا شده است تا آسان‌تر بازی‌های موبایل را تجربه کنید. ایکس‌ 8 پرو از فناوری Flymapping-Button برای شخصی‌سازی تنظیمات دکمه‌ها پشتیبانی می‌کند تا با به‌روزرسانی دکمه‌ها تجربه‌ای روان‌تر داشته باشید. البته اینها تنها بخشی از خصوصیات فلای دی‌جی ایکس ۸ است. از جمله خصوصیات دیگر این کنترلر می‌توانیم به موتورهای دوال ویبریشن و همینطور تعبیه یک باتری ۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کنیم که طبق گفته سازندگان در شرایط معمول تا ۸۰ ساعت شارژدهی دارد. برای آن دسته از افرادی که به‌دنبال کنترلری با امکانات بیشتر می‌گردند،‌ Flydigi Apex نیز کنترلر ۶۰ دلاری دیگری از شرکت فلای‌دی‌جی است که می‌توانید آن را خریداری کنید. Flydigi X8 Pro قیمتی معادل ۶۲۰ هزار تومان دارد، این کنترلر در بازار جهانی با قیمت ۳۹ دلار به فروش می‌رسد.

Mad Catz C.T.R.L.R Mobile

Mad Catz C.T.R.L.R Mobile

اما دیگر مدل گران‌ قیمت فهرست بهترین کنترلر های موبایل Mad Catz C.T.R.L.R از شرکت مد کتز است. این‌ محصول یکی از کنترلرهای سازگار با دستگاه‌های اندروید است. کنترلر طراحی مشابه کنترلرهای ایکس‌باکس دارد و اگر با کنترلرهای مایکروسافت راحت هستید، این کنترلر نیز می‌تواند نیاز‌های شما را برطرف کند. منبع انرژی Mad Catz C.T.R.L.R از دو باتری قلمی تأمین می‌شود که طبق ادعای سازندگان شارژدهی در حدود ۴۰ سال دارد. علاوه‌بر این محصول مدکتز از Fire TV نیز پشیتبانی می‌کند به‌لطف این ویژگی می‌توانید از دکمه‌های بالای کنترلر برای کنترل فیلم پخش شده در تلویزیون یا نرم‌افزارهایی مانند نتفلیکس، یوتیوب، هولو پلاس و پاندورا بهره ببرید. برای استفاده از Mad Catz C.T.R.L.R Mobile Gamepad گوشی شما باید از بلوتوث نسخه ۴.۰ به بالا پشتیبانی کند. Mad Catz C.T.R.L.R Mobile Gamepad در بازار ایران با قیمتی بیش از ۷۵۰ هزارتومان به فروش می‌رسد.

Xiaomi MDZ-11-AA Bluetooth

Xiaomi MDZ-11-AA Bluetooth

برای استفاده از کنترلر شیائومیMDX-11 نیازمند دو باتری AA هستید

شرکت چینی شیائومی این روزها با محصولات مختلفی از گوشی‌های همراه بگیرید تا محصولات خانگی نظیر هواسازها شناخته می‌شود. بااین‌حال این شرکت نیز ساخت تجهیزات جانبی موبایل از جمله کنترلرها را در برنامه خود دارد. یکی از این محصولات که در ایران نیز به فروش می‌رسد مدل MDZ-11-AA با چینشی مانند دسته‌های ایکس‌باکس وان است. کنترلر شیائومی وزنی ۲۲۰ گرمی دارد و چینی‌ها سعی کرده‌اند تا با زبر کردن استیک‌های چپ و راست مانع سرخوردن انگشتان کاربر در زمان تجربه بازی‌ها شوند. موتور دوگانه برای لرزش گوشی در مواقع حساس گیم‌پلی و وجود دکمه‌‌ای با نشان تجاری شیائومی برای اتصال سریع کنترلر به گوشی از جمله امکاناتی هستند که MDZ-11 در اختیار شما قرار می‌دهد. کنترلر برای اتصال به دستگاه از بلوتوث ۳.۰ استفاده می‌کند هرچند می‌دانیم که اتصال ازطریق بلوتوث چهار نیز ممکن است. شیائویی MDZ-11 برای تأمین انرژی به دو باتری AA نیاز دارد. این کنترلر با قیمتی در حدود ۵۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

MSI FORCE GC30 Wireless

MSI FORCE GC30 Wireless

ام اس آی به‌عنوان شرکت فعال در تولید لوازم مورد نیاز گیمرها شناخته می‌شود و در طول سال‌های گذشته محصولات متنوعی را روانه بازار کرده است. کنترلر MSI FORCE GC30 در جایگاه خود محصولی جالب توجه محسوب می‌شود. طبق ادعای ام اس آی استیک‌های کنترلر GC30 دقت بالایی برای کنترل شخصیت‌ها ارائه می‌دهند. از طرفی شما می‌توانید باتوجه‌به نیاز خود کاور D-PAD را تغییر دهید. دی‌پد‌های این کنترلر طراحی مغناطیسی دارند و در نتیجه استفاده از آن‌ها آسان است. فارغ از این ویژگی‌ها و وجود موتورهای لرزشی در کنترلر، GC30 به‌لطف حالت دوگانه اتصال، گزینه‌های بیشتری را برای متصل کردن کنترلر به دستگاه می ‌دهد. در داخل جعبه یک کابل دو متری، یک دانگل USB و همینطور OTG با ابعاد ۳۰ سانتی‌متر قرار داد که می‌توانید با توجه به نیاز خود کنترلر را به دستگاه متصل کنید. کنترلر GC30 شرکت ام اس آی قیمتی در حدود ۹۲۰ هزار تومان دارد.

Kanex K184-1140

Kanex K184-1140

اما آخرین کنترلر فهرست بهترین‌ها مربوط‌به گیم‌پد سبک و جمع‌وجور Kanex K184-1140 می‌شود. یکی از مزایای این کنترلر که با نام GoPlay نیز به فروش می‌رسد، اندازه جمع‌وجور آن است. در نتیجه می‌توانید این کنترلر را با خود حمل کنید و از تجربه بازی‌ها روی iOS لذت ببرید. شرکت Kanex برای راحتی کاربران همچنین یک کاور برای حمل این هدست ارائه کرده است. طبق گفته سازندگان، K184-1140 می‌تواند با یک بار شارژ تا ۲۰ ساعت گیم‌پلی را ارائه دهد. برای شارژ K184-1140 نیاز به پورت لایتنینگ دارید. گیم‌پد Kanex K184-1140 در حال حاضر تنها به دستگاه‌های اپل ازطریق بلوتوث متصل می‌شود و در صورت پشتیبانی بازی می‌توانید از این کنترلر لذت ببرید. GoPlay قیمتی در حدود ۷۲۰ هزار تومان دارد.

GameSir T1

GameSir T1

کنترلر GameSir T1 که به‌عنوان کنترلر کوادکوپتر نیز در ایران شناخته می‌شود بیشتر مناسب گوشی‌هایی با نمایشگر ۳.۵ تا ۶ اینچی است، البته اگر به‌دنبال اتصال گوشی به کنترلر باشید. به‌لطف پشتیبانی از کابل یو‌اس‌بی می‌توانید فارغ از استفاده از اتصال بلوتوث ۴.۰ برای اتصال به گوشی، کنترلر را به پی‌سی نیز متصل کنید. اما GameSir T1 چینشی مشابه کنترلرهای دوال شاکر پلی‌استیشن دارد، در نتیجه شاهد قرار گیری دکمه‌های D-pad در بالای جوی‌استیک سمت چپ خواهید بود هرچند، نام‌گذاری‌ دکمه‌ها مانند کنترلر ایکس‌باکس تعبیه شده است.  GameSir T1 همچنین یک باتری قابل شارژ دارد؛ با یک بار شارژ تا ۱۸ ساعت می‌توانید از کنترلر استفاده کنید. موتور دوگانه برای لرزش کنترلر و هفت سطح برای تنظیم میزان لرزش کنترلر از جمله دیگر خصوصیات این کنترلر ۶۹۰ هزار تومانی هستند. در این بین اگر آیفون، آیپد، مک یا اپل تی‌وی دارید می‌تونید GameSir M2 را برای تجربه بازی‌های مختلف خریداری کنید. این کنترلر قیمتی در حدود یک میلیون و هشتصد هزار تومان دارد.

اما در ابتدای مقاله از کنترلرهایی گفتیم که هرچند عملکرد قابل قبولی دارند اما هنوز وارد بازار ایران نشده‌اند. در ادامه نگاهی به این کنترلرها می‌اندازیم.

Matricom G-Pad XYBA

 

Matricom G-Pad XYBA

طبق ادعای سازندگان Matricom G-Pad XYBA، این کنترلر تقریبا از تمام دستگاه‌هایی که از سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کنند پشتیانی می‌کند. Matricom G-Pad XYBA روی بدنه خود ۱۶ دکمه دارد و باید با استفاده از بلوتوث این کنترلر را به گوشی خود متصل کنید. سازندگان از کیفیت بالای جوی‌استیک‌ها برای جلوگیری از آزار انگشتان و همچنین استفاده از مواد باکیفیت پلاستیک برای استفاده بلند مدت از کنترلر سخن گفته‌اند هرچند باتوجه‌به قیمت ۱۹ دلاری محصول نباید انتظاری در این حد از آن داشت. یکی از نکات مهم Matricom G-Pad XYBA قرار گیری باتری لیتیومی در آن است که به کاربر امکان شارژ کنترلر را با استفاده از کابل یو‌اس‌بی می‌دهد. Matricom G-Pad XYBA نخستین بار در سال ۲۰۱۶ وارد بازار شده است.

8BitDo N30

8BitDo N30

شاید ظاهر کوچک این کنترلر کمی غلط‌ انداز باشد اما 8BitDo N30 را می‌توانیم یکی از بهترین و البته سبک‌ترین کنترلرهای فهرست معرفی کنیم. 8BitDo N30 به‌طور خاص برای اتصال به نینتندو سوییچ، پی‌سی و اندروید طراحی شده است و شباهت بسیاری به کنترلرهای قدیمی NES دارد. اگر از گیمرهای قدیمی باشید حتی این کنترلر با طراحی مشابه کنترلرهای قدیمی نظر شما را جلب خواهد کرد. اما برای استفاده از 8BitDo N30 باید این گیم‌پد را به مدت یک تا دو ساعت شارژ کنید. با هر بار شارژ تا ۱۸ ساعت می‌توانید بدون نگرانی از گیم‌پد استفاده کنید. 8BitDo N30 قیمت ۳۰ دلاری دارد.

بازی Razer Serval

 Razer Serval

ریزر یکی دیگر از شرکت‌های شناخته شده در توسعه محصولات گیمینگ و لوازم جانبی پلتفرم‌های مختلف است. کنترلر Razer Serval بی شک محصولی با کیفیت و با امکانات فراوان است که می‌توانید به‌راحتی آن را به دستگاه‌های اندرویدی متصل کنید. این کنترلر دارای دکمه‌هایی مانند Android Back و Android Home است که برای کنترل آسان‌تر گوشی‌های اندروید تعبیه شده است. Razer Serval همچنین از دو نوع اتصال یکی USB و دیگری بلوتوث پشتیبانی می‌کند و می‌توانید به‌لطف جایگاه قابل تنظیم گوشی را روی کنترلر قرار دهید. متاسفانه Razer Serval بدون باتری قابل شارژ تولید شده است و در نتیجه برای استفاده از آن باید از دو باتری AA استفاده کنید. درکنار اندروید Razer Serval قابلیت اتصال به پی‌سی و Razer Forge TV را نیز دارد. این کنترلر قیمتی در حدود ۹۷ دلار دارد.

 

https://www.zoomg.ir/2019/7/6/305311/best-android-game-controller/



:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد

خرید یک دستگاه تمیز کننده فرش برای خانواده هایی که فرش زیادی دارند می تواند خیلی خیلی بصرفه تر از سفارش به قالیشویی ها باشد.

دستگاه های تمیز کننده فرش بسیار سنگین ولی پرقدرت هستند و توجه داشته باشید این نوع دستگاه ها باید فرش یا موکت شما را تمیز کند و لکه ها را با راحتی از بین ببرند نه اینکه یک دستگاه سنگین در خانه داشته باشیند.

قبل از خرید این دستگاه ها باید توجه به اندازه یا طبقات خانه خود داشته باشید تا پول اضافه به دستگاهی که نیاز ندارید ندهید. برای مثال یک خانه یک طبقه نیاز به وصایل شستشوی فرش یا دستگاه های تمیز کننده فرش و موکت با شلنگ طولانی نیاز نداشته باشد.

لری کیووف می گوید: از سوی دیگر اگر پله های خانه شما فرش باشد، شما نیاز به یک تمیز کننده فرش با لوله های طولانی دارید.

همچنین توصیه می کند به فکر فضای ذخیره سازی باشد. او می گوید: اگر میخواهید مبل خود را تمیز کنید، به تمیز کردن با یک قلمو فکر کنید.

با استفاده از نام های برندها دستگاه یا وسایل شستشوی فرش نخرید
وسایل شستشوی فرض صدای بسیار زیادی دارد (خیلی بیشتر از جاروبرقی). پس هیچ توجه ای به برند نکنید برای این کار.

از وسایل شستشوی فرشی استفاده کنید که پوششی برای صداهای بلند دارند و آزمایشات بسیار زیادی برای این مهم انجام می شود.

به چه صورت این مورد را قبل از خرید آزمایش کنیم؟
حداقل سه روز زمان می برد که بتوانیم مصرف باتری دستگاه های شستشوی فرش را تست و بررسی کنید.

چه نکاتی را برای انتخاب یک کارخانه شستشوی فرش باید در نظر بگیریم؟
کارخانه قالیشویی یا شستشوی فرش باید از بهترن مواد برای شستشوی فرش استفاده کند
دارای خطوط مکانیزه باشد(نیمه اتوماتیک ها هم انتخاب مناسبی هستند)
زمان برند فرش و آوردن فرش باید داخل کاور باشند
مورد بسیار مهم این است که باید در فضای بسیار بهداشتی خشک شود
قیمت های اعلام شده در تبلیغات با قیمت های دریافتی از مشتری باید برابر باشند

فاکتورهایی که هیچ نامفهومی در آن وجود نداشته باشد.
 

:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد

the Iranian people repairman needs to improve his skills.
they have any problems with this for example Painting: “نقاشی ساختمان”, Carpet cleaning: “قالیشویی“, House cleaning: “نظافت منزل” and …

we need to publish this type of model text to all repairman:

What services does the carpet work well?
Clear and transparent factor
Price match compliance when contacting the invoice price
Drying in closed and sanitary
Covering and packing carpets and rugs
With full and advanced mechanized lines
Use of high-quality carpet shampoos
Services like staining, carpet repair, and carpet weaving

So if you have good solutions for our problems, Please talk to us about this issue

Thanks to my friends

 

http://tehranservice.withtank.com/


:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد

 

نکته‌ای که می‌خواهم بگویم این است که همهٔ این خبرها و چیزهای جذابی که از آزمایشگاه‌های مدرن در سراسر جهان بیرون می‌آید برای کامل شدن و ورود به جامعه نیاز به زمان دارند. این مرحله، مرحلهٔ حباب است. حباب بعضی از آن‌ها می‌ترکد و موفق نمی‌شوند. اختراعات و پژوهش‌های دیگر هم ممکن است در چندین دههٔ آینده دوباره مورد توجه قرار گیرند. پس با همهٔ این تفاسیر، ۱۰ سال آینده چه شکلی خواهد بود؟ بزرگ‌ترین اختراع بعدی چیست؟ به نظر ما، با توجه به سرعت فعلی پیشرفت تکنولوژی، حدس زدن آن اگر غیرممکن نباشد، بدون شک سخت است. با این‌حال، در این مطلب شما را با تعدادی از حدس‌ها و گمان‌هایمان درباره تکنولوژی‌هایی که در آینده به بخش مهمی ‌از جامعه تبدیل خواهند شد، آشنا می‌کنیم. بعضی از آن‌ها جدید و بعضی دیگر نمونه پیشرفته‌تری از تکنولوژی‌های پرطرف‌دار امروزی هستند ، در این مقاله سعی شده مهمترین تکنولوژی های آینده معرفی گردد :

۱۳- گجت‌های پوشیدنی

لنز هوشمند گوگل که در چشم تزریق می‌شود!

درحال‌حاضر یکی از داغ‌ترین موضوعات برای آینده تکنولوژی، ادغام آن با وسایل پوشیدنی است. عینک‌های دوربین‌دار (عینک گوگل) یا ساعت‌هایی که به تماس‌های تلفنی شما پاسخ می‌دهند (ساعت اپل) از محصولاتی هستند که امروزه طرفداران زیادی دارند.

متخصصان صنعت معتقدند ما فعلاً فقط تا سطح این تکنولوژی نفوذ کرده‌ایم. به کمک لوازم الکترونیکی انعطاف‌پذیر، درون لباس‌ها هم کامپیوتر تعبیه خواهد شد. اما بیشتر این گجت‌های پوشیدنی وابسته به تلفن‌های هوشمندند. نقطه اوج تکنولوژی پوشیدنی‌ها زمانی خواهد بود که بتوانند آزادنه و مستقل کار کنند.

مایک بل (Mike Bell)، رییس بخش تجارت همراه اینتل (Intel) می‌گوید:

تازمانی‌که وسایل هوشمند نتوانند به تنهایی و با اتکا به خودشان کار جذابی انجام دهند، بیش از حد پیچیده خواهند بود و نمی‌توانند انتظارات را برآورده کنند. این ابزارها باید بتوانند مستقل باشند و یک کار مهم را به تنهایی انجام دهند تا توجه مردم را جلب کنند. اگر علاوه بر این، بتوانند در زمان اتصال به تلفن‌های هوشمند کار دیگری هم انجام دهند، عالی می‌شود.

۱۲- اینترنت اشیا

اینترنت اشیا، همه دستگاه‌ها را از یخچال گرفته تا توستر، به هم وصل می‌کند و ما می‌توانیم آن‌ها را کنترل کنیم.

اینترنت اشیا هم پا‌به‌پای گجت‌های پوشیدنی پیش می‌رود. در این تکنولوژی ماشین‌ها با هم حرف می‌زنند و انسان‌های متصل به اینترنت بر آن‌ها نظارت دارند، کارهای‌شان را تحلیل می‌کنند و با توجه به نتیجهٔ پردازش این ابرداده‌ها عکس‌العمل نشان می‌دهند. یخچال، سطل‌آشغال و حتی توستر کامپیوتری شده و از همه مهم‌تر با هم شبکه می‌شوند. یکی از نمونه‌های شناخته‌شده این تکنولوژی، ترموستات Nest است. این ترموستات متصل به وای‌فای به شما اجازه می‌دهد که از راه دور و به کمک تلفن همراه خود، دما را تنظیم کنید. هم‌چنین می‌تواند الگوهای رفتاری شما را یاد گرفته و بر اساس آن برنامه‌های تنظیم دما بسازد. گوگل در سال ۲۰۱۴، Nest را به مبلغ ۳٫۲ میلیارد دلار خریداری کرد. شرکتی دیگر به نام SmartThings (اشیای باهوش)، که سامسونگ آن را آگوست امسال خرید، سنسورها و کیت‌های خانه هوشمند مختلفی را ارائه می‌دهد که می‌توانند چیزهایی مثل ورود و خروج افراد به خانه را کنترل کرده و در صورت نشت آب به شما اخطار دهد تا از این راه آرامش خاطر صاحب‌خانه را تأمین کند. اینترنت اشیا با میلیاردها سنسور، سیستم‌های هوشمند و اپلیکیشن در آینده تکنولوژی بازاری به راه خواهد انداخت که تاکنون نمونه‌اش را ندیده‌ایم. اگر کنجکاوید می‌توانید با روتر وای‌فای اینترنت اشیا را تجربه کنید.

۱۱- اَبَرداده و یادگیری ماشینی

با ابرداده و یادگیری ماشینی می‌توان بر حجم عظیم و روزافزون داده‌های ذخیره‌شده کنترل داشت و از آن‌ها استفاده کرد. آیندهٔ تکنولوژی به این موارد نیاز دارد.

«ابرداده» کلمه‌ای است که این روزها زیاد به گوش می‌رسد و برای توصیف مجموعه‌های عظیم داده‌های ساخت‌یافته و ساخت‌نایافته که با تکنیک‌های پایگاه داده‌ای قدیمی نمی‌توان آن‌ها را پردازش کرد، استفاده می‌شود. تجزیه و تحلیل ابرداده‌ها چیزهایی را آشکار می‌کند که قبلاً به دلیل هزینهٔ بالای پردازش داده‌ها بر ما پوشیده بودند؛ مثل نفوذ هم‌سالان بین خریداران، که تحلیل تراکنش‌ها و داده‌های اجتماعی و جغرافیایی خریداران آن را آشکار کرد. با افزایش روزافزون داده‌های ذخیره‌شده به‌صورت آنلاین، به‌خصوص وقتی که اینترنت اشیا و گجت‌های پوشیدنی نیز به نقطه اوج خود برسند، دنیا به‌زودی به آستانه اضافه بودن داده‌ها می‌رسد. حرکت در میان این حجم عظیم از داده‌ها امری ضروری بوده و اینجاست که یادگیری ماشینی وارد می‌شود. یادگیری ماشینی ربطی به ربات‌های خانگی ندارد. در واقع، مفهومی نزدیک‌تر از خانه است. برای مثال، جعبه دریافت ایمیل‌های شما یک پوشه هرزنامه (Spam Folder) دارد و ایمیل‌هایی که بر اساس یک الگوریتم بر الگوی خاصی منطبق می‌شود را به این پوشه می‌فرستد. این الگوریتم یاد گرفته است ایمیل‌ها را به دسته‌های «هرزنامه» و «غیرهرزنامه» تقسیم کند. به‌طور مشابه، صفحهٔ فیسبوک شما پر است از ارسال‌های دوستان صمیمی‌شما، چون الگوریتمی وجود دارد که تمایلات و علاقه‌مندی‌های شما را با توجه به تعاملات‌تان (مثل لایک کردن، کامنت گذاشتن، به اشتراک گذاشتن و کلیک کردن) یاد گرفته است.

در آینده تکنولوژی و جایی که ابرداده و یادگیری ماشینی به هم می‌رسند، یک انقلاب اطلاعاتی منتظر ایستاده است! بخش پزشکی بیشتر از همهٔ بخش‌های دیگر این پتانسیل را دارد. الگوریتم‌های هوشمندی که با داده کاوی (Data Mining) مجموعه داده‌های بیمار، بیماری‌های قبلی او و اطلاعات ژنتیکی به پزشک‌ها کمک می‌کنند. ماشین می‌تواند در بین داده‌های ثبت شده بسیار زیاد جست‌وجو کند و آن‌ها را به اطلاعات پزشکی ربط دهد. برای نمونه، یک بیمار مبتلا به سرطان که برای انجام درمانش می‌آید را در نظر بگیرید. ماشین به دکتر اطلاع می‌دهد که او یک ژن یا مجموعه‌ای از ژن‌های خاص دارد و دکتر می‌فهمد که باید از درمان خاصی برای او استفاده کند. عالیه، نه؟

۱۰- هم‌جوشی هسته‌ای

هم‌جوشی هسته‌ای دقیقاً مقابل شکافت هسته‌ای قرار می‌گیرد. در فرآیند شکافت، یک هستهٔ سنگین به دو هستهٔ کوچک‌تر تبدیل می‌شود، اما در هم‌جوشی هسته‌ای هسته‌های سبک‌تر با هم تلفیق می‌شوند تا یک هسته سنگین را به وجود آورند.

فرآیند هم‌جوشی همان واکنشی است که انرژی خورشید را تولید می‌کند. در خورشید طی مجموعه‌ای از واکنش‌های هسته‌ای، ۴ ایزوتوپ هیدروژن-۱ به یک هلیوم-۴ تبدیل شده و انرژی بسیار عظیمی را آزاد می‌کنند. هدف دانشمندان در ۵۰ سال گذشته این بوده که مقدار انرژی آزادشده واکنش هم‌جوشی را کنترل کنند. اگر انرژی حاصل از یک واکنش هم‌جوشی آرام‌آرام آزاد شود، می‌تواند برای تولید نامحدود برق مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این، در این روش هیچ زباله‌ای تولید نمی‌شود که برای دفعش به مشکل بخوریم یا با آن اتمسفر را آلوده کنیم. دانشمندان برای دست‌یابی به رویای هم‌جوشی هسته‌ای باید بر سه مشکل عمده غلبه کنند: دما (برای انجام هم‌جوشی انرژی بسیار زیادی نیاز است؛ اتم‌های هلیوم باید تا ۴۰ میلیون درجه کلوین داغ شوند؛ یعنی از خورشید هم داغ‌تر!)، زمان (هسته‌های باردار شده باید آن‌قدر کنار هم نگه داشته شوند تا واکنش شروع شود) و در آخر مهار (در این دما همه چیز در حالت گاز است و به همین دلیل مهار کردن آن‌ها یک چالش بزرگ است).

با این که پروژه‌های متفاوتی در جاهای مختلف در حال اجراست، مقر اصلی هم‌جوشی هسته‌ای پروژه«راکتور آزمایشی حرارت هسته‌ای بین‌المللی» (International Thermonuclear Experimental Reactor) یا به اختصار ITER است. این پروژه در سال ۱۹۸۵ و زمانی‌که جماهیر شوروی به ایالات‌متحده پیشنهاد داد با همکاری کشورهای مختلف کاربردهای صلح‌آمیز هم‌جوشی هسته‌ای را پیدا کنند، پایه‌گذاری شد. از آن زمان تاکنون، تعداد کشورهای مشارکت‌کننده در ITER به ۳۵ رسیده و هزینه‌ای معادل ۵۰ میلیارد دلار برای آن تخمین زده شده‌است. سازه‌های کلیدی ITER هنوز در حال ساخت هستند و زمانی‌که کار ساخت آن‌ها به پایان برسد یک راکتور ۳۰ متری به وزن ۲۳ هزار تن خواهیم داشت که هسته‌اش از خورشید هم داغ‌تر است. اگر این راکتور با موفقیت راه‌اندازی شود، ITER می‌تواند مشکل انرژی جهان را برای ۳۰ میلیون سال آینده حل کند و به نجات سیارهٔ زمین از فجایع محیط‌زیستی کمک کند.

۹- خودروهای بدون راننده

خودروهای بدون سرنشین، امنیت سفر را بیشتر کرده و تصادفات را کاهش می‌دهند اما هم‌زمان لذت رانندگی را هم از ما می‌گیرند.

در سال ۲۰۱۲، کالیفرنیا اولین ایالتی بود که رسماً خودروهای بدون راننده را قانونی اعلام کرد. انگلستان هم قرار است امسال همین کار را بکند. سالانه حدود ۱٫۲ میلیون نفر در تصادفات اتومبیل‌ها جان خود را از دست می‌دهند. آزمایش‌هایی که تاکنون روی این خودروها انجام شده، نشان می‌دهد که بسیار امن هستند و تصادفات را کاهش می‌دهند. در واقع، از لحاظ نظری اگر همه خودروهای یک بزرگراه بدون راننده و متصل به شبکه بودند، هیچ تصادفی نباید اتفاق بیفتد. علاوه بر این، الگوریتم‌ها تضمین می‌کنند که شما در حین حرکت روان‌ترین ترافیک را تجربه کنید، چون با عملیات ریاضی سرعت نسبی مناسب اتومبیل‌ها برای حرکت با بیشترین سرعت را محاسبه می‌کنند. البته این یعنی بیشتر مردم باید رانندگی را کنار بگذارند که خیلی برای علاقه‌مندان به آن خوشایند نیست. حتی می‌توانید بدون این که گواهینامه داشته باشید، تنهایی با ماشین به سر کار بروید. اسون بیکر (Sven Beiker)، مدیر اجرایی مرکز تحقیقات خودروی دانشگاه استنفورد می‌گوید: تقریباً همه شرکت‌های اتومبیل‌سازی در حال کار روی خودروهای بدون راننده هستند. حتی در تابستان امسال شاهد اولین آزمایش شهری ماشین بدون راننده گوگل بودیم. پس در آینده تکنولوژی از این خودروها زیاد خواهیم شنید.

۸- پرینت سه‌بعدی

روزی خواهد رسید که ما هر چه احتیاج داشته باشیم را با پرینت سه‌بعدی به دست می‌آوریم.

یک پرینتر سه‌بعدی هر برش (تصویر ۲ بعدی) از شی مجازی شما را می‌خواند و با ترکیب هر لایه با یکدیگر، بدون این که فاصله‌ای بین لایه‌ها مشخص باشد، یک شی سه‌بعدی را می‌سازد. این تکنولوژی خیلی هم جدید نیست. در واقع، بیش از دو دهه است که شرکت‌ها و به خصوص شرکت‌های اتومبیل‌سازی برای ساخت قالب‌ها و نمونه‌های اولیه از این وسیله استفاده می‌کنند. اما به تازگی این تکنولوژی در دسترس عموم قرار گرفته است. درحال‌حاضر، می‌توانید یک پرینتر سه‌بعدی خوب را با هزینه کمتر از ۶۰۰ دلار خریداری کرده و با آن قطعات یدکی برای دستگاه‌های خراب، اثر هنری یا هر چه که دوست‌دارید، بسازید. حتی نیازی نیست که طراحی بلد باشید.

کتابخانه‌های دیجیتالی قطعات ۳ بعدی به سرعت در حال رشد است و به زودی می‌توانید هر آن چه را نیاز دارید پرینت کنید. این تکنولوژی هم در حال پیشرفت است. ما خانه‌ها، اتومبیل‌ها و گوش‌هایی را دیده‌ایم که از این راه ساخته‌شده‌اند و این تازه اول راه است. دانشمندان معتقدند در آینده می‌توانند اعضای بدن را مختص هر بیمار با پرینت سه بعدی بسازند، و هر ساله جان میلیون‌ها انسان را نجات دهند. به تازگی هم خبر ساخت پل فلزی با استفاده از پرینت سه‌بعدی در آمستردام را شنیدیم.

۷- واقعیت مجازی

واقعیت مجازی امروزه بیشتر در بازی‌ها استفاده می‌شوند اما در آینده تکنولوژی آن‌ها به سوی تغییر دادن نحوه ارتباطات مردم خواهند رفت.

ریشه‌های واقعیت مجازی در دهه‌های ۱۹۵۰ یافت می‌شود؛ زمانی که کامپیوترها به اندازه یک خانه بودند. یک مهندس برق جوان و تکنیسین سابق رادارهای دریایی به نام داگلاس انگلبرت (Douglas Engelbart) به توانایی کامپیوترها برای تبدیل شدن به صفحه نمایش دیجیتالی پی برد و اساس واقعیت مجازی را پایه‌گذاری کرد. تابه‌امروز پیشرفت چندانی در این زمینه ندیده‌ایم، حداقل نه آن‌طور که در فیلم‌ها دیده بودیم. اما اگر از درون عینک‌های واقعیت مجازی به آینده تکنولوژی در این زمینه نگاه کنیم چه خواهیم دید؟ خب، شاید ببینیم که واقعیت مجازی از بازی‌های ویدئویی فراتر رفته است. واقعیت مجازی چند نفره به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد به سفرهای علمی‌ در اهرام مصر بروند، یا گروهی از دوستان جدیدترین قسمت سریال «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones) را با هم ببینند، و یا سالمندان نوه‌هایشان که در آن سوی دنیا زندگی می‌کنند را از راه دور ملاقات کنند. آینده واقعیت مجازی در گوشی هوشمند شما رقم می‌خورد و در اصل، وظیفه واقعیت مجازی باید غنی‌تر کردن واقعیت به وسیله ایجاد ارتباط بین‌انسان‌ها به شیوه‌های جدید باشد نه ساختن توهم و خیال. اگر به این سو حرکت کند واقعاً جذاب خواهد شد.

۶- ژنومیک

ژنومیک یک شاخه علمی نسبتا جدید است و آثار آن را در آیندهٔ تکنولوژی خواهیم دید.

ژنومیک شامل تجزیه و تحلیل داده‌ها و اطلاعات ژنتیکی به‌خصوص ژنوم موجودات است. ۱۰ سال از اولین باری که ژنوم انسانی توالی‌یابی شده‌است، می‌گذرد. در آن زمان هزینهٔ این کار برای هر نفر حدود ۲٫۷ میلیارد دلار بود که حالا به ۵ هزار دلار رسیده است! ریموند مک اولی (Raymond McAuley)، یکی از محققان پیشروی ژنومیک، در سخنرانی خود برای کنفرانس اقتصادی سال ۲۰۱۴ دانشگاه سینگولاریتی (Singularity University) پیش‌بینی کرد در سال ۲۰۲۰ توالی‌یابی DNA با قیمت بسیار ناچیزی انجام خواهد شد. وقتی توالی‌یابی روی جمعیت انبوه انجام شود ما به داده‌های بسیار زیادی دست پیدا خواهیم کرد؛ داده‌هایی که فقط خدا می‌داند چه چیزهایی را آشکار خواهد کرد.

۵- نانوتکنولوژی

مورچه‌ای در حال حمل میکروچیپ ۱ میلی‌متر مربعی با آرواره‌هایش. این تصویر نشان‌دهندهٔ کاری است که در زمینه نانوتکنولوژی انجام می‌گیرد.

امید زیادی به استفاده از نانوتکنولوژی در پزشکی و دندان‌پزشکی و بهبود چشم‌گیر تشخیص، درمان و پیش‌گیری از بیماری‌ها وجود دارد. بسیاری از دانشمندان معتقدند وسایلی که به اندازهٔ یک کنه گردوغبار کوچک می‌شوند، یک روز خواهند توانست معجزات پزشکی بسیار بزرگی رقم بزنند.

دونالد ایگلر (Donald Eigler) برای دستاوردهای مهمش در دستکاری دقیق ماده در سطح اتم، مشهور است. در سال ۱۹۸۹، او حروف IBM را با استفاده از ۳۵ اتم زنون (xenon) که به دقت دستکاری شده بودند، نوشت. او روزی را تصور می‌کند که با الهام از مکانیزم های زیستی فوق‌العاده، نانوسیستم های کاربردی غیرزیستی بسازیم. او می‌گوید: رویای یک ویروس سازگار با محیط‌زیست را می‌بینم که می‌تواند یک جمع‌کننده ۶۴-بیتی بسازد و آن را بیرون دهد. سپس ما این ویروس را از روی قطعاتی که ساخته‌ایم، عبور می‌دهیم تا جمع‌کننده‌هایی که تولید کرده در سر جایشان و روی قطعات قرار بگیرند. خب این خیلی چیز دور از دسترسی است، اما نه به اندازهٔ دیگر دستاوردهای بشر تابه‌امروز.

آنجلا بلکر (Angela Belcher) برای توسعهٔ مواد جدید در زمینه انرژی، الکترونیک و محیط‌زیست معروف است. این استاد دانشگاه MIT معتقد است مهم‌ترین اثر نانوتکنولوژی بر آیندهٔ تکنولوژی در فرآیند تولید دیده خواهد شد؛ به خصوص ساخت مواد با روش‌های جدید سنتز آن‌ها و ساخت مواد با زبالهٔ کمتر و موادی که خودشان سر هم می‌شوند. او می‌گوید: این قضیه همین حالا هم در جریان است. مثلاً در تولید مواد خاصی مثل باتری وسایل‌نقلیه که بر اساس ساختار نانوی مواد و ترکیب میزان مناسبی از مواد در مقیاس نانو، ساخته می‌شوند. آثار این روش بر محیط زیست و کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی باورنکردنی خواهد بود. به نظر من در زمینهٔ تولید پاک شاهد پیشرفت‌های بسیار زیادی در ۱۰ سال آینده خواهیم بود.

دیوید آوشالوم (David Awschalom) یک استاد فیزیک و مهندسی برق و کامپیوتر در دانشگاه کالیفرنیا و پیشگام در زمینه اسپین ترونیک نیمه‌رساناهاست (semiconductor spintronics). او دوست‌دارد در یک یا دو دههٔ آینده شاهد ظهور تکنولوژی کوانتومی باشد. او می‌گوید: من به ساخت سیستم‌های چند منظوره‌ای فکر می‌کنم که منطق، ذخیره‌سازی و ارتباطات را با هم ترکیب می‌کنند تا اشیای کوانتومی قدرتمندی بر اساس ذرات طبیعی بسازند. این که این سیستم ریشه در یک سیستم بیولوژیکی یا شیمیایی یا سیستم حالت جامد دارد مهم نیست و در هر صورت به انقلابی در تکنولوژی، پزشکی، انرژی و دیگر زمینه‌ها منجر خواهد شد.

۴- گرافن

ما هیچ‌وقت دست از تعریف و تمجید از گرافن (Graphene) نمی‌کشیم (گرافن و ساخت جلیقهٔ ضدگلوله و سلول سوختی هیدروژنی کارآمدتر). گرافن، یکی از آلوتروپ‌های کربن به قطر یک اتم و با آرایش شش‌ضلعی است. از ویژگی‌های جالب توجه گرافن می‌توان به این‌ها اشاره کرد: می‌تواند خودش را ترمیم کند، نازک‌ترین ترکیب شناخته‌شده‌است، سبک‌ترین ماده است (هر مترمربع از آن فقط ۰٫۷۷ میلی‌گرم وزن دارد)، قوی‌ترین ترکیب کشف شده‌است (۱۰۰ تا ۳۰۰ برابر از فولاد قوی‌تر بوده و دارای سختی کششی ۱۵۰ میلیون psi است)، بهترین هدایت‌کنندهٔ گرما و الکتریسیته در دمای اتاق است. از این ترکیب شیمیایی می‌توان در ساخت هر چیزی از هواپیما گرفته تا جلیقه‌های ضدگلوله‌ای که ۱۰ برابر از فولاد مقاوم‌ترند و سلول‌های سوختی استفاده کرد. حتی می‌توان آن را به یک عامل ضدسرطان تبدیل کرد. قدرت ایجاد تحول آن در الکترونیک بیشتر از دیگر زمینه‌هاست، و می‌تواند جایگزین سیلیکونی شود که بر اساس قانون مور (Moore’s law) حسابی فشرده شده‌است.

با وجود تمام این ویژگی‌های بی‌نظیر، گرافن حکم مادهٔ شگفت‌انگیز و تاثیرگذار بر آیندهٔ تکنولوژی را دارد. مرحلهٔ بعدی تولید است. بزرگ‌ترین مشکلی که دانشمندان درحال‌حاضر مشغول حل کردن آن هستند تولید انبوه گرافنی است که به اندازهٔ کافی برای به‌کاربردن در صنعت خالص بوده و از قیمت پایینی هم برخوردار باشد. وقتی این اهداف محقق شود، عصر گرافن هم شروع خواهد شد.

۳- زندگی در مریخ

طرحی هنری از مقر آیندهٔ انسان‌ها در مریخ. آیا آیندهٔ تکنولوژی ما را به این سیاره سرخ می‌رساند؟

بعد از پیاده‌روی تاریخی نیل آرمسترانگ (Neil Armstrong) روی کرهٔ ماه، کمتر کسی بود که رویای فتح فضا را در سر نداشته باشد. حتماً پیش‌بینی‌های آن زمان درباره این که جهان در سال ۲۰۰۰ چه شکلی خواهد بود را شنیده‌اید. خب خیلی از آن‌ها درست از آب در نیامدند. ما روی کرهٔ ماه پایگاه نداریم، ماشین‌ها پرواز نمی‌کنند و هنوز هم درمانی برای سرطان پیدا نشده‌است. با گذشت زمان از میزان علاقهٔ مردم به سفر با فضاپیماهای سرنشین‌دار کاسته شد و متاسفانه می‌توان اثر آن را بر بودجهٔ فعلی ناسا (NASA) دید. با این‌حال پیشرفت‌هایی در این زمینه صورت گرفته اما نه با سرعتی که مورد انتظار بود. ایستگاه فضایی بین‌المللی حدود ۲ دهه است که بر روی عملیات سرنشین‌دار کار می‌کند. ۲ سال پیش بود که ناسا مریخ‌نورد«کنجکاوی» را در مریخ فرود آورد. این مریخ‌نورد درحال‌حاضر مشغول گشت‌وگذار در سیارهٔ سرخ و ارسال اطلاعات شگفت‌انگیز درباره این سیارهٔ همسایه است. این‌طور که به نظر می‌رسد، انسان بالاخره روزی بر مریخ قدم می‌گذارد و زمانی‌که این اتفاق بیافتد (مثل قضیه آرمسترانگ) دوباره موج تازه‌ای از اشتیاق برای سفر به فضا در جامعه به راه می‌افتد. پیش‌بینی می‌شود در نهایت و در آینده تکنولوژی، یک پایگاه انسانی در مریخ ساخته خواهد شد. شاید باور نکنید اما به گفتهٔ مسئولان ناسا این هدف خیلی دور از دسترس نیست. با در نظر گرفتن همهٔ احتمالات می‌توان گفت که عمر شما به محقق شدن این آرزو قد می‌دهد.

از آغاز سال ۲۰۱۸ موشک قدرتمند ناسا به نام SLS کارش را شروع و امکانات جدید برای سفر به فضا را امتحان خواهد کرد؛ مثل فرودآمدن فضاپیمای سرنشین‌دار بر روی یک سیارک در سال ۲۰۲۵. فرستادن انسان‌ها به فضا با سفینه‌های اوریون (Orion) و نوعی پیشرفته از SLS، که قدرتمندترین سفینهٔ فضایی ساخته‌شده خواهد بود، انجام خواهد گرفت. ناسا قرار است در دهه ۲۰۳۰ فضانوردان را به مریخ بفرستد. باید صبر کرد و دید که آیا برنامهٔ ناسا برای انتقال دائمی انسان به مریخ محقق می‌شود یا نه.

۲- برق بی‌سیم

تکنولوژی برق بی‌سیم اولین‌بار نزدیک به یک قرن پیش توسط تسلا به نمایش درآمد.

تسلای بزرگ (Tesla) بیش از یک قرن پیش این تکنولوژی را در سخنرانی‌های معروفش به نمایش گذاشت. این دانشمند یک لامپ را در هوا آویزان و آن را بدون هیچ سیمی روشن می‌کرد! تماشاگران هر بار از دیدن شاهکار او به وجد می‌آمدند، اما حقه‌ای در کار نبود و فقط القای جریان عامل این پدیده بود. در اصل، تسلا کارش را با مجموعه‌ای از سیم پیچ‌های بزرگ که میدان مغناطیسی تولید می‌کردند و باعث القای جریان در چراغ می‌شدند، انجام می‌داد. به همین سادگی! با فرا رسیدن آیندهٔ تکنولوژی، هر کجا که باشید به برق بی‌سیم دسترسی خواهید داشت، درست به همان راحتی که امروز به وای‌فای دسترسی دارید. وقتی در حال حرکتید تلفن هوشمند شما در جیبتان شارژ می‌شود، تلویزیون‌ها بدون نیاز به هیچ سیمی کار می‌کنند و ماشین‌های برقی در حالی‌که در خیابان قرار دارند سوخت‌گیری می‌کنند. در واقع، این تکنولوژی همین الان هم وجود دارد اما برای استفاده از آن در مقیاس بالا به زیرساخت‌های زیادی احتیاج داریم. دستگاه‌هایی که از این طریق شارژ می‌شوند باید با ایستگاه‌های شارژ سازگار باشند و همین مساله به تلاش زیادی هم از طرف سازندگان شارژر و هم سازندگان دستگاه‌های مختلف نیاز دارد. با این‌حال، داریم به بهره‌برداری از این تکنولوژی نزدیک می‌شویم.

۱- بلاکچین و ارزهای دیجیتال

در سال ۲۰۰۸، جرقه یک انفجار بزرگ در سیستم مالی جهان زده شد. فرد یا افرادی به اسم ساتوشی ناکاموتو مقاله ای را منتشر کردند که در آن از ساخت پروتکلی برای پول دیجیتال به اسم بیت کوین خبرداده شد. بیت کوین مانند ارزهای دیگر ارزش دارد و می تواند برای خرید و فروش، تبادلات و تمام فرایندهای مالی مورد استفاده قرارگیرد.

تفاوت اصلی بیت کوین با ارزهای سنتی غیرمتمرکز بودن آن است. بیت کوین روی یک پایگاه داده غیرمتمرکز به اسم بلاک چین فعالیت می کند.

اما بلاک چین چیست ؟ در جهان امروز بیش از ۸۰ درصد امور روزمره ما به شرکت ها و سازمان های واسطه وابسته است. وقتی شما در بانکی حساب باز می کنید یا وارد ایمیل شخصی خود می شوید، در حقیقت از سازمان های واسطه کمک گرفته اید.

شرکت ها و سازمان های واسطه بر تمام اطلاعات شما کنترل دارند. مثلا وقتی به دوست خودتان در ایستاگرام پیام می فرستید در حقیقت این پیام را ابتدا برای پایگاه های داده اینستاگرام ارسال می کنید و پایگاه داده اینستاگرام آن را برای دوست شما می فرستد.

در پایگاه های داده بلاک چین، داده ها بین میلیون ها کامپیوتر توزیع شده اند و هیچ کس قادر به کنترل داده ها نیست و اگر شخصی بخواهد بلاک چین را هک کند باید تمام کامپیوتر های شبکه را که با رمزنگاری پیشرفته حفاظت شده اند را هک کند که غیرممکن است. مثلا اگر توییتر روی بلاک چین اجرا شود هیچکس به جز شما نمی تواند توییت ها را پاک کند، حتی مدیران توییتر. بلاک چین برای بسیاری از صنایع و مشاغل قابل استفاده است مانند رای گیری، پرداخت، سیستم های اداری، ذخیره قرارداد ها و …

تصور کنید اگر رای گیری در ایران با فناوری بلاک چین انجام شود. رای ها تنها در عرض یک ساعت بعد از رای گیری بدون نیاز به نیروی انسانی شمارش خواهند شد و به دلیل اینکه این کار روی بلاک چین انجام شده است، هیچ گونه خطا یا تقلبی در رای ها امکان پذیر نیست.

به همین دلایل بیت کوین به سرعت محبوب شد و با سرعت به سمت قله های ارزش اقتصادی در حال حرکت است. بیت کوین بدون نیاز به ثبت نام و یا شرکت های واسطه می تواند تراکنش ها را خیلی سریع و راحت انجام دهد. امروزه فروشگاه های بزرگ اینترنتی جهان مثل آمازون قابلیت خرید با بیت کوین را فراهم کرده اند. بیت کوین همچنین باعث ایجاد کسب و کارهای فراوانی شده است.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد
نظافت منزل

همه ما به طور روزمره و همچنین در جوامع قبل و بعد در حال انجام یک سری وظایف در جهت پاکیزگی و سلامتی جسمانی و روحی خود می باشیم که نظافت منزل و محل کار از مهمترین وظایف در زمینه نظافت روحی می باشد.

همانطور که جسم همه ما نیاز به پاکیزگی و نظافت دارد منزل و محیط کار ما نیز وابسته به این نیاز می باشد و افراد با برنامه ریزی های مختلف در طول هفته و استفاده از مواد شوینده مختلف به نظافت و غبارروبی می پردازند و با این کار به روح خود آرامش می دهند.

در این صفحه از نکت قصد داریم در مورد انواع نظافت منزل و محل کار، بهترین شرکت خدماتی نظافت در مناطق شمال، جنوب، شرق و غرب تهران، وظایف شرکت های خدماتی و سایر نکات مهم پیرامون این امر بپردازیم.

انواع نظافت منزل و محل کار و بهترین نوع آن

1.توسط خود شخص:

گاهی اوقات به دلیل بی مسئولیتی و کم کاری برخی از شرکت های خدماتی افراد دیگر به آن ها اعتماد نخواهند کرد و نتیجه می گیرند که انجام هر یک از امور نظافتی منزل را خود در دست بگیرند. به همین منظور افراد با استفاده از مواد شوینده موجود در بازار به شستشو و نظافت در خانه خود می پردازند.

همانطور که می دانید نظافت و پاکیزگی مختص به جارو زدن، تی کشیدن و گردگیری نمی باشد بلکه قالیشویی و مبل شویی را نیز شامل می شود که می توانید برای دریافت نحوه صحیح شستشو و مراقبت از فرش و مبل خود روی آن ها کلیک نمایید.

2.توسط شرکت:

اگر شما از دسته افرادی هستید که شاغل می باشید و یا فرزندان کوچکی دارید و وقت کافی برای مرتب کردن مداوم خانه خود ندارید می توانید به این شیوه اقدام نمایید. در این نوع از نظافت که امروزه طرفداران بسیاری به خصوص در روزهای پایانی سال دارد وظیفه تمام امور نظافتی از جمله تی کشیدن، جارو زدن، غبارروبی، شستشو و نصب پرده ها، پاک کردن شیشه ها و … برعهده نظافتچی شرکت خدماتی می باشد.

نکات مهم هنگام نظافت منزل توسط خود شخص:

  • اگر خود این مسئولیت را برعهده می گیرید سعی کنید از یک برنامه هفتگی برخوردار باشید.
  • با استفاده از مواد ضد عفونی کننده هفته ای دو بار توالت و روشویی منزل را شستشو دهید تا از بروز هرگونه بیماری عفونی جلوگیری کنید.
  • هفته ای یکبار حمام را ضدعفونی کنید و به شستشو قفسه شامپوها، لیف و صابون و … بپردازید.
  • هر شش ماه یکبار به امر مبل شویی و قالیشویی بپردازید و در صورت نداشتن شرایط می توانید از رومبلی و رو فرش های موجود در بازار استفاده کنید که در طرح و رنگ های مختلفی قابل دسترس می باشند و به این صورت از چرک تاب شدن مبل ها و فرش ها در مدت زمان کوتاه جلوگیری خواهید کرد.
  • هر روز به نظافت آشپزخانه خود بپردازید و اجازه ندهید که با تجمع چربی ها و خرده های نان و غذا بر روی گاز، سینک، ظروف غذا و همچنین اسکاج و سیم ظرفشویی محیطی برای رشد میکروب ها و تجمع مورچه ها فراهم سازید.
  • پس از میل غذا سعی کنید با جارو دستی خرده های غذا و نان را جمع آوری کنید و هفته ای دوبار منزل خود را با جارو برقی جارو کنید و پس از جارو کشی به غبارروبی از مبل ها، تلویزیون، وسایل دکوراتیو و … بپردازید.
  • اگر کفپوش منزل شما از جنس سرامیک و یا پارکت می باشد حداقل هفته ای یکبار کفپوش ها را تی کشی و تمیز نمایید.
  • همیشه در منزل مانند ناظم یک مدرسه عمل کنید و نظم را در خانه برقرار کنید. از ریختن لباس ها در اتاق خواب جلوگیری کنید، وسایل را سر جای خود قرار دهید تا پس از گذشت مدت زمان اندکی منزل خود را در حد انفجار نبینید!
  • و …

با رعایت نکات بالا میتوانید هر روز از پاکیزگی منزل خود لذت ببرید و بدین ترتیب از حجم بالای کارهای خانه خسته نخواید شد:

وظایف ما و شرکت خدمات نظافت منزل چیست؟

امروزه تقریبا بیش از نیمی از افراد تمایل به گرفتن نظافتچی برای نظافت منزل خود دارند که انتخاب یک شرکت خدماتی مطمئن و قابل اعتماد کار ساده ای نمی باشد با توجه به اینکه اخیرا شرکت های غیر قانونی زیادی وارد این زمینه شغلی شده اند که در نهایت چیزی جز نارضایتی و فریب افراد نخواهند داشت. پس با رعایت نکات زیر می توانید انتخابی صحیح در این زمینه از خدمات منزل را تجربه کنید:

  1. سعی کنید از شرکت خدماتی نزدیک به محل زندگی خود اقدام به اعزام نظافتچی نمایید.
  2. با پرس و جو از همسایگان و آشنایان خود از قانونی بودن شرکت و همچنین میزان رضایت در پایان کار مطلع شوید.
  3. اگر طلا و یا هرگونه شیء قیمتی در منزل خود دارید قبل از ورود کارگر به منزل آن ها را در جایی امن و مطمئن قرار دهید.
  4. دقت داشته باشید که کارگر منزل کم کاری نداشته باشد؛ به طور کلی وظایفی که یک نظافتچی می بایست انجام دهد شامل: تمیز کردن درب ها و شیشه پنجره ها، جارو زدن همه بخش های منزل و یا محل کار، شستشو و ضدعفونی کردن سرویس بهداشتی و حمام به طور کامل، مرتب کردن کمد لباس، نظافت آشپزخانه، درآوردن و نصب پرده، گرفتن گرد و غبار از سطح وسایل و … می باشد.
  5. گاها در صورت خرابی و یا شکستن وسایل و هرگونه آسیب دیگر توسط کارگر، می بایست به شرکت اعلام نمایید تا هزینه خسارت وارد شده از جانب شرکت و یا کارگر پرداخت شود.
  6. یک شرکت معتبر و قانونی این فرصت را در اختار شما قرار می دهد تا در صورت عدم رضایت از عملکرد کارگر منزل با شرکت تماس بگیرید و از ان ها بخواهید تا کارگر دیگری را اعزام نمایند. دقت داشته باشید از جانب شما هیچگونه هزینه ای مبنی بر کارهای انجام شده توسط کارگر قبلی نباید پرداخت شود.
  7. اطمینان حاصل نمایید که کارگران با حفظ اصول بهداشتی، ابزار و وسایل پاکیزه و مواد شوینده معتبر موجود در فروشگاه ها، شروع به کار خواهند کرد.
  8. قبل از ورود کارگر منزل به خانه و یا محل کار حتما در مورد میزان کاری که باید انجام دهد و همچنین دستمزد او به توافق برسید تا هنگام تسویه حساب با کارگر به مشکل بر نخورید.
  9. اگر قصد نظافت منزل برای سال نو را دارید سعی کنید اوایل اسفندماه اقدام به این عمل نمایید زیرا در روزهای پایانی سال به دلیل افزایش درخواست ها و خستگی کارگران ممکن است کارگر مورد اطمینان پیدا نکنید و یا رضایت کامل را در پایان کار نداشته باشید.
  10. حتما زمانی بین 30 تا 40 دقیقه برای صرف میوه، چای و ناهار در اختیار کارگر قرار دهید.
  11. اگر حجم کار بالایی دارید و یا می خواهید تغییر دکوراسیون داخلی انجام دهید و باید وسایل سنگین از قبیل مبل، میز ناهارخوری، بوفه و … جابه جا نمایید سعی کنید دو کارگر درخواست نمایید تا با آرامش خاطر تمام کارهای شما به اتمام برسد.
  12. اگر زمان زیادی با کارگر منزل سروکار دارید می توانید از شخصی بخواهید که همراه شما باشد تا در طول روز در صورت پیش آمدن هر کاری بتوانید خانه را به او بسپارید.
  13. اگر مبل های شما قدیمی می باشند به کارگر اطلاع دهید که نیازی به تمیز کردن آن ها نمی باشد که در این صورت می بایست برای تعمیر مبل اقدامات لازم را به عمل آورید.

با توجه و رعایت نکات بالا می توانید بهترین شرکت خدمات نظافت منزل را انتخاب نمایید و در نهایت با رضایت کامل از تمیزی و پاکیزگی خانه خود لذت ببرید.

بسیاری از افراد به خصوص خانم ها بر این باورند که کارگر خانم زرنگ تر و وسواس تر از یک آقا می باشد؛ برای آنکه مطمئن شوید نظافتچی خانم بهتر است یا آقا به شما پیشنهاد می کنیم مقاله اعزام کارگر و استخدام نظافتچی منزل را حتما مطالعه نمایید.

قیمت و تعرفه نظافت منزل:

بدون شک بسته به قانونی بودن شرکت و همچنین میزان ساعاتی که یک کارگر در منزل شما شروع به فعالیت می کند قیمت نظافت متغیر می باشد. همه شرکت ها به صورت ساعاتی کار می کنند و بر اساس میزان ساعات فعالیت نیروها، هزینه نظافت محاسبه می گردد.

توجه کنید که هیچگاه به شرکت هایی که با تبلیغات ارزان می خواهند جلب مشتری کنند اعتماد نکنید، زیرا این شرکت ها یا غیر قانونی می باشند و اصول بهداشتی را رعایت نمی کنند، یا در نهایت برای تسویه حساب به مشکل بر خواهید خورد و یا شرکت مسئولیت هیچگونه آسیب و گم شدن اشیاء قیمتی را برعهده نخواهد گرفت.

نکته ای که می توان به آن اشاره نمود این است که اکثر از شرکت های خدماتی نظافتی اعزام نیرو و کارگر برای پذیرایی از مجالس و مهمانی های شما، نظافت ساختمان از جمله پارکینگ و راه پله ها و … و همچنین نظافت موسسات دولتی و خصوصی را برعهده خواهند گرفت.



:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد

قبل از اینکه به بررسی اینترنت نسل پنجم ۵G بپردازیم، تصور کن یک بازی واقعیت مجازی را در موبایلت بازی میکنی در حالی که در یک خودروی بدون راننده هستی که ۲۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت می کند. محکم بشینید چون آینده بازی، اینترنت و همه چیز دیگه قراره که عوض بشه

اگر گوشه بالایی صفحه نمایش موبایلتون رو نگاه کنید میبینید که علامتی مثل اینا داره:

۴G / LTE / 3G / 2G

و حتما متوجه شدید که این اعداد رابطه ای با سرعت اتصال شما به شبکه و اینترنت را دارد.

عدد بیشتر یعنی سرعت بیشتر و درک این مساله خیلی ساده است

هر کدام از این اعداد یک “نسل” می باشد و هر نسل یک حداقل سرعت و انتقال داده دارد. هر چه نسل بیشتر حداقل سرعت هم بیشتر

  • نسل اول به ما اجازه مکالمه بیسیمی داد
  • نسل دوم به ما اجازه فرستادن پیام های کوتاه را داد
  • نسل سوم به ما داده های بزرگ و اینترنت خوب را داد
  • و نسل چهارم سرعت آنها را خیلی افزایش داد

اما این نسل ها قراره به تاریخ ملحق بشن چون در افق نسل پنجم دیده می شود: ۵G

شاید فکر کنید خوب این نسل پنجم که شاید یکم سریعتر و امن تر باشه. همین!

اما در واقع انقلابی در نحوه وصل شدن وسایل مختلف به اینترنت و از آن مهمتر، به یکدیگر است.

حالا اینترنت نسل پنچم وقتی ظهور کنه، دنیای هر چیزی که یک اتصال بیسیم در خود داره را عوض می کنه

و امروزه همه چیز توانایی اتصال به اینترنت رو داره خوب حالا چه چیزی آینده اینترنت نسل پنجم رو جذاب می کنه؟

اینترنت نسل پنجم 5G : انقلابی جهانی در آینده ای نزدیک + ویدیو

جذابیت اینترنت نسل پنجم ۵G چیه؟

اولا خیلی سریع هست. به اندازه ۲۰ گیگابیت در ثانیه با اتصال وایرلس. به این اندازه سریع خواهد بود.

تقریبا ۱۵۰ تا ۲۰۰ برابر سریعتر از اینترنت نسل چهارم. اینترنت نسل چهارم سرعتی تقریبا ۱۰ تا ۲۰ مگابیت در ثانیه به ما میده.

فرق نسل چهار و پنج مثل این میمونه که در نسل چهارم شما یک فیلم با کیفیت اچ دی را آنلاین تماشا می کردید، در نسل پنجم شما ۴۰۰ فیلم ۸کِی را می توانید همزمان و بدون هنگ کردن تماشا کنید

حالا تازه این جالب ترین خاصیت اینترنت نسل پنجم نیست!

تفاوت بارز نسل پنجم با بقیه خیلی کم بودن لَگ و یا همان زمان بین فرستادن و دریافت داده است. حال نسل چهارم لَگی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی ثانیه دارد و واقعیتشو بخواهید، ۱۰۰ میلی ثانیه خیلی هم سریع می باشد. میانگین زمان واکنش انسان بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلی ثانیه است.

اما واکنش یا همان لَگ اینترنت نسل پنجم کمتر از ۱ میلی ثانیه خواهد بود!

این یعنی انتقال داده به صورت آنی و لحظه ای یا همان Real Time . معنیش اینه که ما می توانیم از نسل پنجم برای جایگزین کردن تعاملات انسانی استفاده کنیم. معنیش چیه؟

یعنی شما میتوانید با دنیای اطراف، شخصیت ها و اجسامی که توسط شخص دیگری کنترل می شوند، به صورت آنی  و بدون هنگ کردن، تعامل داشته باشید. مثلا با دوستات بازی تفنگی توی موبایلت به صورت همزمان بازی کن. اجسام دنیای واقعیت مجازی را به صورت همزمان با شخص دیگری کنترل کن. هدستتو بزار و ماشینی را در آن سوی زمین به صورت آنی رانندگی کن و حالشو ببر یا اینکه بزار خود ماشین برای تو رانندگی کنه که این خودش شاید یکی از مهمترین فواید اینترنت نسل پنجم باشه.

شبکه ای از خودروهای خودران که به صورت آنی داده های زیادی بین همدیگر و چراغ ها و اجسام و سنسور های مختلف منتقل می کنند.

ما انسان ها با سرعت واکنش ۲۰۰ میلی ثانیه کلی تصادف در جادهامون داریم

حالا تصور کن یک خودرو با ۱۰۰ خودروی مجاورش و چراغ ها و سنسور ها و غیره به صورت آنی و زیر ۱ میلی ثانیه، حجم زیادی اطلاعات رد و بدل کند. نه تنها تصادفات رانندگی به صفر می رسد بلکه ترافیک جاده ها هم از بین خواهد رفت.

اینترنت نسل پنجم 5G : انقلابی جهانی در آینده ای نزدیک + ویدیو

اینترنت ۵G ، اتقلابی در صنعت و حمل و نقل

صدها خودروی بدون راننده که خیلی سریع هم به مقصد هاشان حرکت می کنند و کسی هم نگران خوردن آنها به یکدیگر نیست چون همه این خودرو ها با هم در حال تبادل داده و گفتگو هستند

قطار های خودران، کشتی های اتوماتیک و حتی هواپیما های کاملا اتوماتیک در آینده دیده می شوند.

حالا ماشین و اینا رو فراموش کن. همه ربات های دنیا رو فکر کن.

میشه جراهی هایی کرد که جراح و دستیارانش اصلا در اتاق جراحی نیستند. آنها هر کدام یک گوشه جهان بوده و ربات ها را کنترل می کنند که به صورت لحظه ای فرمان های آنان را اجرا می کند.

اینجوری میشه جان هایی رو نجات داد که در آن شرایط، فاصله از زمان مهم تر بوده است.

کارخانه ها می تواند پر از ربات هایی باشد که به صورت لحظه ای با هم در تماس بوده و کار ها را جلو می برند. اینجوری نه تنها کار بیشتری انجام شده، بلکه بازدهی هم خیلی بیشتر می شود.

تصور کن ارتشی از Drone ها برای مزرعه داری. این دستگاه ها با استفاده از سنسور های درون زمین، گیاه ها را انتخاب کرده و به آنها آب، انرژی یا جابجا می کنند. و همه این کار ها را اتومات انجام می دهند.

اینترنت نسل پنجم دنیا را متحول خواهد کرد و همین الان هم شرکت های زیادی میلیارد ها دلار برای آن سرمایه گذاری کرده اند.

با اینترنت نسل پنجم چقدر وقت صرفه جویی میشه؟

شبکه های اجتماعی : ۲ دقیقه و ۳۰ ثانیه. کاربر معمولی روزانه ۲ دقیقه و ۳۰ ثانیه با استفاده از کانکشن ۵جی در شبکه های اجتماعی صرفه جویی می کند

فیلم : ۷ دقیقه.  هر بار که یک فیلم اچ دی دانلود می کنیم تقریبا ۷ دقیقه در وقت با کانکشن ۵جی صرفه جویی میشه

بازی : ۷ ساعت. گیمر ها تقریبا ۷ ساعت در وقت خود برای دانلود کردن بازی صرفه جویی می کنند

موسیقی : ۳ ساعت. اگر ۱۰۰۰ آهنگ با کیفیت با ۵جی دانلود کنی نزدیک ۳ ساعت در وقت صرفه جویی میشه

در کل : ۲۳ ساعت در ماه. یک کاربر معمولی اینترنت با استفاده از اینترنت نسل پنجم، تقریبا ۱ روز در ماه در وقت خود صرفه جویی کرده است

اینترنت نسل پنجم 5G : انقلابی جهانی در آینده ای نزدیک + ویدیو

نقص های اینترنت نسل پنجم ۵G

اما نباید بگیم که اینترنت نسل پنجم بدون نقص هستش. یکی از مشکلات اصلیش برمیگرده به این که چرا انقدر سریع هستش.

نسل پنجم از امواجی ترکیبی با فرکانس های ۱ میلیمتری استفاده می کند در حالی که نسل چهارم از امواج ۴۰ سانتی متری استفاده می کند.

و امواج کوتاه و فرکانس های زیاد یک مشکل اصلی دارند: آنها مصافت کمی را پوشش می دهند

اگر اینترنت نسل چهارم بدون مانع تا ۱۰ کیلومتر برای ۱ میلیون کاربر متصل سیگنال میداد، اینترنت نسل پنجم حداکثر تا ۳۰۰ متر برای ۱ میلیون کاربر متصل سیگنال میدهد. و حتی از دیوار یا شرایط جوی نامناسب مثل باران هم عبور نمی کند. خوب معنیش چیه؟

مثل یک هدیه و یک نفرین همزمان میمونه. بُرد کم یعنی ساخت فرستنده های بیشتر. خیلی بیشتر. یعنی چند تا فرستنده در جهات مختلف هر ۱۰۰ تا ۲۰۰ متر. این یعنی دستگاه های بیشتری در فاصله کمتر قابل وصل به اینترنت نسل پنجم می باشند

حال در نسل چهارم می توان ۱ میلیون دستگاه را در ۵۰۰ کیلومتر مربع متصل نمود. این تقریبا اندازه شهر شیکاگو می باشد. اما نسل پنجم اجازه اتصال ۱ میلیون دستگاه را در یک کیلومتر مربع به ما میده یا همان کوچکتر از پارک اصلی شهر شیکاگو

اینترنت نسل پنجم 5G : انقلابی جهانی در آینده ای نزدیک + ویدیو

چقدر مونده تا اینترنت نسل پنجم ۵G فراگیر بشه؟

خوب چقدر فاصله داریم تا تمام فواید اینترنت نسل پنجم رو مثل خودروهای خودران، جراحی از دور و کارخانه های بازدهی ۱۰۰ دصد را ببینیم؟

حداقل ۲ سال تا استفاده همگانی از این تکنولوژی فاصله داریم

پیش بینی میشه که اینترنت نسل پنجم تا اواخر سال ۲۰۲۰ عملکرد خوبی داشته باشه و ما هم خواهیم دید که فرستنده های زیادی برای ایجاد توانایی اتصال دستگاه های مختلف این نسل در دنیا نصب خواهد شد

بعضی از شرکت های سرویس دهنده به صورت آزمایشی شبکه های اینترنت نسل پنجم را در محیط های کنترل شده تعبیه کرده و با آنها آزمایش می کنند

اما فعلا زمانی خواهد برد تا تکنولوژی ای که الان وجود دارد با این قدرت اتصال اینترنت نسل پنجم خودش را تطبیق دهد

تا آن روز برسه ما فقط میتوانیم امیدوار باشیم که زودتر برسه

 منبع



:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد

شیشه بری

خدمات شیشه بری سیار از مواردی است که به طور روزمره می توانیم به آن نیاز داشته باشیم. به همین دلیل در این صفحه میخواهیم با قیمت های خدمات شیشه بری، انواع شیشه و روش محاسبه هزینه نصب شیشه توسط شیشه بر بیشتر آشنا شویم.

در ادامه با انواع نکاتی آشنا خواهید شد که با در نظر گرفتن آنها می توان هزینه شما را در زمان استفاده از خدمات شیشه بری کاهش دهد ویا از دام افراد سودجو برای ارائه خدمات بی کیفیت و افرادی که هزینه اضافه برای این نوع خدمات دریافت می کنند در امان باشید.

وظایف شیشه بر و انواع شیشه در خدمات شیشه بری

خدمات شیشه بری شامل برش شیشه، تعویض و نصب شیشه و آینه های سختمانی و صنعتی است. البته نصب شیشه در برخی از صنایع به صورت تخصصی انجام می شود که ما در اینجا فقط در رابطه با خدمات شیشه بری ساختمان صحبت خواهیم کرد.

انواع خدمات تعویض و نصب شیشه بر اساس نوع استفاده

  • نصب و تعویض تمامی شیشه و آینه های درب و پنجره ساختمان مثل حمام، سرویس بهداشتی، اتاق و…
  • نصب و تعویض تمامی شیشه های وسایل منزل ویا محل کار مثل: شیشه های رومیزی، نهار خوری، عسلی، میز تلوزیون، میز کنفرانس، پارتیشن شیشه ای و…
  • نصب و تعویض درب های تمام شیشه ای

انواع شیشه و آینه بر اساس مدل

انواع شیشه های زیر شامل خدمات شیشه بری سیار می شوند.

  • شیشه سکوریت
  • شیشه میرال
  • شیشه ضد ضربه و گلوله
  • آینه
  • آینه جورچین

انواع شیشه و آینه بر اساس رنگ و سایز

  • شیشه و آینه های 4، 5، و 6 میل در خدمات شیشه بری برای منزل استفاده می شوند.
  • رنگهای شیشه را می توان به دودی، سفید، برنزی، آبی، شفاف و نیمه شفاف نام برد.
  • شیشه و آینه های آکوستیک که جاذب حرارت و صدا، تک جداره و دوجداره هستند.

قیمت و روش محاسبه هزینه شیشه بری

یکی از مهمترین مواردی که در انجام فعالیت های خدمات منزل نیاز است بدانیم، قیمت و روش محاسبه هزینه ها است.

در خدمات شیشه بری موارد زیر تاثیر به سزایی در محاسبه قیمت شیشه بری دارد:

  • هزینه دستمزد و اجرت شیشه بر به صورت جداگانه محاسبه می شود و نسبت به نوع کار و استفاده از یراق آلات، این مورد بعد از مشخص شدن کار امکان محاسبه دارد.
    از طریق مشاوره با نصاب شیشه این مورد مشخص می شود.
  • هزینه یراق آلات جدا گانه محاسبه می شود نسبت به استفاده از نوع و تعداد یراق آلات در زمان نصب شیشه از طرف نصاب، هزینه یراق آلات مشخص خواهد شد.
  • کرایه حمل شیشه از کارخانه و یا کارگاه شیشه بری جداگانه محاسبه خواهد شد.
    این مورد کاملا متغیر است و امکان دارد به عنوان تخفیف ویا یک ارزش از طرف شیشه بر، دریافت شود.

مراحل آماده سازی و یراق آلاتی که در زمان شیشه بری استفاده می شود

مهم ترین وسایل ویا همان یراق آلاتی که در زمان شیشه بری از آن استفاده می شوند می توان به قفل، دستگیره، لولا ، پاسار، ریل و فریم اشاره کرد.
ابزارهایی که شیشه بر نیاز به استفاده آن در زمان نصب شیشه دارد را می توان به متر، الماس برش شیشه (براساس نو استفاده) انبردست، سیم چین، پیچ گوستی، کاتر و… اشاره کرد.

مراحل آماده سازی شیشه بعد از سفارش به شیشه بر

بعد از سفارش برای نصب شیشه ویا آینه، شیشه بر سفارش شما را به کارخانه های برش شیشه ویا آینه با دستگاه CNC خواهد داد.
در نظر داشته باشید که در صورت نیاز به شیشه و یا آینه در سایزهای بزرگ ویا مختلف این کار در کارخانه انجام می شود. در غیر این صورت معمولا در کارگاه شیشه بری شیشه شما برش و تراش داده می شود.

بعد از برش شیشه ویا آینه برای از بین بردن لبه های تیز شیشه ویا آینه، لبه ها در زاویه های مناسب تراش داده می شوند تا برندگی لبه از بین بروند.

زمان انجام کار نصب و تعویض شیشه از طرف شیشه بر

زمان انجام کار از طرف شیشه بر ویا کارخانه شیشه سازی بسته به میزان سفارش شما دارد. اگر سفارش شما از طرف کارخانه شیشه بری ارسال شود در بازده های زمانی 1، 3، 7 و 10 روز است. ولی اگر از طرف کارگاه شیشه بری ارسال شما انجام معمولا بین 1 ویا 2 روز است.

توجه داشته باشید که: روش انجام کار در کارخانه های شیشه بری برای برش شیشه به صورت نوبتی است و به همین دلیل است که امکان دارد تا 10 روز هم زمان ببرد و با ارائه هزینه بیشتر امکان کم کردن زمان ارسال شیشه ویا آینه از طرف کارخانه وجود دارد. حدود 2 تا 5 درصد.

نکاتی که حتما در زمان استفاده از خدمات شیشه بری باید بدانید

  • جنس یراق آلات با یکدیگر متفاوت هستند. برای مثال کیفیت های متفاوتی از لولا در بازار وجود دارد. قبل از نصب از نصاب خود بخواهید در مورد جنس و کیفیت یراق آلات به شما توضیح و اطلاعات دهند.
  • برخی از شیشه بر ها سود بالایی از یراق آلات مصرفی در زمان نصب شیشه می برند. حتما بخواهید لیست موارد مصرفی و مدل آنها را به همراه قیمت، قبل از نصب شیشه به شما بدهند.
  • واحد خرید شیشه در خدمات شیشه بری به متر مربع محاسبه می شود.
  • اگر خودتان میخواهید اندازه شیشه ویا آینه را برای تعویض بگیرید، مطمئن باشید که اندازه را دقیق گرفته اید.


:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 تير 1398 | نظرات ()