نوشته شده توسط : عابد

جالب است بدانید امروزه واژه مبلمان اداری تنها برای مبل های اداره یا شرکت استفاده نمی شود در واقع هر لوازمی که آماده سازی و مجهز کردن محیط کاری نیاز باشد جزء واژه مبلمان اداری می باشند از قبیل میز مدیریت، میز منشی، میز های کنفرانس و حتی صندلی ها و … .

همه ما می دانیم که انتخاب و خرید مبلمان به مکانی که می خواهیم برای آن خریداری کنیم بستگی دارد. به عنوان نمونه هنگام خرید مبل برای یک مکان اداری نمیتوانیم از یک مبلمان خانگی استفاده کنیم بلکه باید مبلمان اداری متناسب با آن مکان و فضا را تهیه نماییم. شاید این سوال برای برخی از شما عزیزان پیش بیاید که مبل خانگی و مبل اداری چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

مبلمان اداری را می توان به چند قسمت دسته بندی کرد.

 

مبل اداری

در نظر داشته باشید که قبل از خرید مبلمان  اداری به این چند نکته زیر توجه داشته باشید.

1- چرم یا پارچه مبل باید کیفیت بالایی داشته باشد. در غیر این صورت در کمترین زمان چرم مبل پوست پوست می شود یا پارچه کد می شود.

2- از فوم سرد استفاده شده باشد. فوم سرد کیفیت بسیار بالاتری نسبت فوم گرم یا ابر دارد.

3- کلاف مبل خوب به شما کمک می کند که امکان تعمیر مبل بعد از چند سال استفاده را داشته باشید.

میز اداری

بسیاری از طرح های مبلمان خوب وجود دارد، بسیاری از مواد مختلف که یک میز زیبا را تشکیل می دهند. بعضی از آنها فضا را در اتاق ذخیره می کنند، زیرا طراح یک طراحی کاربردی را ایجاد می کند که نه تنها با مشکل شما در داشتن اتاق بسیار کمی برای یک میز کار، بلکه در فضای کوچک نیز باورنکردنی خواهد بود. برخی از میزها فقط برای اتاقهای بزرگ مناسب هستند که شکل زرق و برق دار آنها را برجسته می کند. و سپس آن دسته از مواردی هستند که می توانند از یک ایستگاه کاری کوچک، یک انسان به یک میز اداری، میز کنفرانس تبدیل شوند. این همه به طعم و نیازهای شما بستگی دارد، پس از 42 طرح بعدی که ما با آن دوست شدیم، لذت ببرید. همچنین اگر شما نیاز به الهام بیشتری برای دفتر خود دارید، باید بررسی کنید: 30 ایده خلاقیت خانه خانه: کار از خانه در سبک

صندلی اداری

خوشبختانه انواع مختلفی از صندلی ها برای هر گونه نیاز در محل کار یا منزل وجود دارد. نگاهی به لیست جامعی از آنها می اندازیم تا بتوان به بهترین گزینه برای خرید صندلی اداری دست یابیم. در صورتی که نیاز به تعمیر صندلی خود دارید، پیشنهاد می شود مقاله تعمیر صندلی اداری را مطالعه نمایید. در این مقاله سعی بر این بوده است که به تمامی مواردی که در پیرامون تعمیر صندلی است، بپردازیم.

پارتیشن اداری

سیستم های پارتیشن بندی دفتر در طراحی فضاهای اداری انعطاف پذیر هستند. انجام این کار به این معنی است که شما باید قادر به تغییر سازمان فضایی با توجه به تنوع سازمانی اداری باشید و این سیستم ها پول و زمان را صرفه جویی کنید. درست است که آنها با هزینه بالایی برخورد می کنند، اما هزینه عمر طول عمر آن ها نسبت به یک سیستم پارتیشن ثابت مانند دیوارهای کلاسیک پایین تر است. آنها می توانند کف تا سقف بلند یا پایین باشند. آنها می توانند با حفره های مختلفی به وجود آیند: نوسان، درب های کشویی یا کشویی. دیوارهای مانور میتوانند با مکانیسم های کشویی یا کشویی به طور کامل باز شوند و به شما اجازه ایجاد فضاهای رزرو شده در اتاق های بزرگتر را می دهند. پارتیشن های ضد صدا به حداقل رساندن سر و صدا و حفظ حریم خصوصی در ایستگاه های کاری.

مبع

کانتر

 



:: برچسب‌ها: مبلمان اداری , تعمیر مبل ,
:: بازدید از این مطلب : 320
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد

خرید صندلی

بررسی خرید صندلی

آیا می توان بهترین صندلی اداری موجود در بازار را به سادگی پیدا کرد و خرید؟ آیا تشخیص یک برند خوب صندلی از شرکت های متفرقه به سادگی انجام می شود؟

صندلی ها بخشی از دکوراسیون هر منزل یا دفتر کار هستند و در زمان خرید صندلی بدون اینکه چه تاثیری می تواند در سلامت و بهره وری کاربر داشته باشد، بیشتر سعی بر آن می شود که صندلی در منزل یا محل کار، کاملا شکیل به نظر برسد.

شما قبل از خرید صندلی برای خود یا کارمندان تان فقط کافی است که اطمینان حاصل کنید که انتخاب شما، مناسب برای خود یا شخصی که می خواهد از آن استفاده کند می باشد.

یک صندلی طبی یا ارگونومیک هزینه بسیار زیادی دارد. شاید نتوانید این هزینه را پرداخت کنید ولی می توانید با در نظر گرفتن چند نکته مهم، صندلی را خریداری کنید که استفاده از آن صدمه جسمانی نخواهد داشت و کارایی را پایین نمی آورد.

نکت در این مقاله در تلاش است که به معرفی چند نکته برای خرید و استفاده از صندلی بپردازد تا بتوانید در زمان خرید صندلی اداری ، از بین گزینه های بسیار، بهترین صندلی را خریداری کنید.

چرا انتخاب صندلی خوب مهم است ؟

یک صندلی طبی خوب برای جلوگیری از خستگی و فشار بیش از حد به کمر و گردن طراحی شده است. ستون فقرات دارای یک منحنی است که مدت طولانی بر روی صندلی نشستن بدون حمایت از این منحنی، باعث صدمه دیدن شدید به کمر در طولانی مدت می شود.

اطمینان حاصل کنید که صندلی خریداری شده برای افزایش بهره وری کارکنان باشد، نه فقط وسیله ای که کارکنان روی آن بنشینند.

قابل توجه مدیران محترمی که میخواهند هزینه کمی بابت صندلی اداری پرداخت کنند:
مطالعات نشان داده است که کارکنانی که از صندلی راحت تر در محل کار خود استفاده می کنند، کارایی و بهره وری بیشتری نسبت به کارکنانی که از صندلی نامناسب استفاده می کنند دارند.

 

بهترین صندلی اداری کدام است ؟

جواب این سوال برای هر شخص و کاربرد آن متفاوت است. بهترین صندلی اداری بستگی به زمان استفاده، نوع استفاده و قطعاتی که در صندلی استفاده شده است، دارد. باید در نظر بگیرید که چه کسی از صندلی استفاده می کند. صندلی باید برای هر کسی که از آن استفاده می کند راحت و کار آمد باشد.

بهترین صندلی علاوه بر حفظ سلامتی شما، باید از قطعات خوبی هم تشکیل شده باشد تا از طول عمر مناسب و کیفیت مطلوبی برخوردار باشد.

با در نظر گرفتن نکته های زیر برای خرید صندلی ، به سادگی می توانید بهترین صندلی اداری را برای خود یا مجموعه خود خریداری کنید.

چه نوع صندلی بهتر است ؟

شاید جالب باشد که بدانید که بیش از 25 نوع صندلی اداری برای استفاده های مختلف وجود دارد. برخی از طراحان و سازندگان از قبل به این نکته توجه کرده اند که هر صندلی برای استفاده در چه مکان و چه مدت زمانی است. پس بهتر است در قدم اول برای خرید صندلی به دنبال گزینه ای باشید که متناسب با استفاده شما ساخته شده است.

برای مثال می توان به صندلی 24 ساعته اشاره کرد. همانطور که از نام این صندلی مشخص است، این صندلی برای اشخاصی طراحی شده است که مدت زمان بسیار طولانی روی صندلی می نشینند.

بهترین روکش صندلی چیست ؟

البته در نظر داشته باشید درحال حاضر صندلی های ارزان یا متفرقه همچنان این مشکل را دارند. پس بهتر است به جای آنکه بعد از خرید صندلی، در اینترنت جستجو کنیم که مشکل عرق کردن صندلی خود را به چه صورت برطرف کنیم، از همین حالا به فکر پیش گیری آن باشیم.

یک نوع روکش صندلی به نام مش وجود دارد که از پارچه های خالص برای گردش هوا استفاده شده است. اشخاصی که گردش هوای پشتی و نشیمنگاه صندلی برایشان خیلی حائز اهمیت است، از این نوع صندلی ها استفاده کنند.

روکش پارچه دوام بیشتری نسبت به روکش چرم صندلی دارد ولی روکش چرم خیلی زیبا تر از پارچه برای صندلی است. اگر از چرم خشک برای روکش صندلی استفاده شود، بعد از مدت کوتاهی چرم یا ترک خواهد خورد یا پوسته پوسته می شود. پوسته پوسته شدن چرم یکی از بیشترین خرابی های صندلی اداری است. پس قبل از خرید صندلی به نوع چرم صندلی توجه بسیار زیادی کنید که یک روکش بافتی تنفسی و قابلیت تهویه داشته باشد.

قبل از خرید صندلی اداری به این مورد هم فکر کنید که روکش صندلی شما قابل شستشو با مواد شوینده یا دستمال نمدار باشد. برخی از صندلی ها در زمان شستشو کیفیت فوم ، پارچه یا چرم خود را از دست می دهند.

ارگونومیک یا طبی بودن صندلی

همانطور که خود شما مطلع هستید، ارگونومیک یعنی دانش بکار بردن اطلاعات علمی درباره انسان برای یک محصول یا یک چیز است. لزوما هر صندلی که اسم ارگونومیک روی آن است مناسب نیست یا مناسب شما نیست یا برای جذب بازار فروش روی آن اسم صندلی ارگونومیک گذاشته شده است.

یک صندلی طبیصندلی طبی یا ارگونومیک خوب باید محفافظت کامل از کمر، گردن و ستون فقرات داشته باشد و گردش خون را در بدن به درستی انجام دهد.

مواردی که در یک صندلی طبی یا ارگونومیک باید مناسب باشند مثل: تکیه گاه، دسته صندلی، عرض و طول نشیمنگاه، ارتفاع نشیمنگاه و … هستند که در همین مقاله به صورت جداگانه به آنها اشاره کرده ایم ولی چند مورد زیر از نکته های مهم صندلی ارگونومیک است که در زیر آمده است.

این مهمترین مسئله ای است که شما برای خرید صندلی باید در نظر داشته باشید. طراحان صندلی های ارگونومیک توجه بسیار زیادی در این قسمت از پشتی صندلی خود می کنند. یک صندلی طبی مناسب برای شما، باید گودی کمر شما یا انحنای موجود در ستون فقرات شما را در زمان نشستن بر روی صندلی، کاملا پر کند

برخی از صندلی های ارگونومیک تنظیمات به خصوصی برای پشتیبانی از گودی کمر دارند که نسبت به گودی یا انحنای ستون فقرات شما قابل تنظیم است

ولی بیشتر صندلی های معمولی هم در پشتی صندلی، طراحی هایی برای پر کردن انحنای ستون فقرات کرده اند.

تنظیمات ارگونومیک صندلی

یک صندلی ارگونومیک عالی باید راحتی نشستن بر روی یک مبل را به شما هدیه دهد . پس با این وجود لازم است که از تنظیمات بسیاری تشکلیل شده باشد که شما با تنظیم کردن تمامی اجزاء آن بتوانید در زمان استفاده کاملا احساس راحتی داشته باشید.

تنظیمات یک صندلی ارگونومیک می تواند تا بیش از 25 تنظیم برسد. تنظیماتی همچون تنظیمات پشت کمری ، تنظیمات پشت گردنی، تنظیمات دسته صندلی و …

مکانیزم صندلی اداری یکی از مهمترین قطعات صندلی است که به شما امکان تنظیمات برای راحتی بهتر را می دهد. در مقاله قطعات صندلی اداری می توانید با تمامی قطعات صندلی آشنا شوید.

تنظیمات صندلی

در زمان خرید صندلی توجه زیادی به مکانیزم آن داشته باشید. مکانیزم صندلی اداری می تواند امکان تنظیم بیش از 25 نوع  را به شما بدهد. ساده ترین تنظیمات می توان به تنظیم ارتفاع یا تنظیم پشتی صندلی اشاره کرد.

ولی حداقل تنظیماتی که باید صندلی شما داشته باشد و شما باید حتما به آن ها توجه کنید موارد زیر است:

در مقاله مکانیزم صندلی اداری با انواع مکانیزم، تنظیمات مکانیزم و با بهترین نوع های مکانیزم آشنا خواهید شد.

فوم سرد یا فوم گرم در صندلی ؟

از فوم برای پشتی و نشیمنگاه صندلی استفاده می شود. معمولا در تمامی صندلی ها از فوم سرد به دلیل مقاومت بسیار بالا و شکل گیری سریعتر  نسبت به فوم گرم استفاده می شود.

ولی در نظر داشته باشید که فوم سرد هم درجه بندی مختلف برای کیفیت دارد. اگر فوم کیفیت پایین داشته باشد در مدت زمان کوتاهی پودر یا خورد می شود. این یکی از عمده مشکلات صندلی های متفرقه یا صندلی ارزان است.

نشیمنگاه مناسب در صندلی

برای کسانی که زمان زیادی روی صندلی می نشینند صندلی هایی که نشیمنگاه گرد دارند مناسب نیست. یک نشیمنگاه مناسب باید بین 2 تا 5 سانت بزرگتر از باسن شما باشد.

همانطور که در بالا به آن اشاره شد، اطمینان حاصل کنید که نشیمنگاه از فوم کیفیت بالا ساخته شده است. در غیر این صورت فوم کیفیت خود را در زمان کمی از دست می دهد و باعث می شود که پس از زمان کوتاهی از نشستن بر روی صندلی احساس راحتی نکنید.

ابعاد صندلی

زمانی که در مورد ابعاد صندلی صحبت می کنیم 2 نکته بسیار مهم باید در نظر گرفته شود.
1- ابعاد صندلی که می خواهیم بخریم.
2- شخصی که می خواهد از صندلی استفاده کند.

در نظر داشته باشید که هیچ استاندارد وجود ندارد که بگوید به صورت ثابت چه ابعادی برای صندلی مناسب است. اما بیشتر صندلی های مناسب که تولید می شوند به ابعاد زیر هستند.

ارتفاع: 92 تا 105 سانتیمتر
عرض: 45 تا 58 سانتیمتر
عمق: 46 تا 55 سانتیمتر

با توجه به توضیحات بالا، ابعاد صندلی را برای شخص یا اشخاصی که میخواهند از آن استفاده کنند انتخاب کنید.

چه برندی از صندلی را خریداری کنیم ؟

چند سالی است که برند های بسیاری در زمینه تولید صندلی اداری وارد بازار شده اسند. نکت در تلاش است که با کمک شما عزیزان به بررسی صادقانه و کاملا منطقی انواع برندهای تولید صندلی در ایران بپردازد.

نتیجه گیری


 1- صندلی ارزان نخرید.

2- اگر امکان خرید صندلی گران قیمت را دارید، از صندلی های ارگونومیک استفاده کنید.

3- در زمان خرید صندلی توجه کنید که حداقل، صندلی شما قابلیت تنظیم ارتفاع و عقب جلو شدن پشتی صندلی را داشته باشد.

4- از فوم سرد در صندلی به کار رفته باشد .

5- روکش پارچه یا چرم فرقی نمی کند. اگر کیفیت آنها کم باشد یا غیر قابل شستشو است یا عرق می کند. اگر هم کیفیت خوبی داشته باشد نه ترک می شود نه عرق می کند و نه پوسته پوسته می شود.

5- بهترین صندلی، صندلی است که شما در ساعات طولانی به راحتی روی آن بنشینید. امکان دارد همان صندلی برای شخص دیگری 1 دقیقه هم قابل تحمل نباشد.

6- به قطعات به کار رفته در صندلی مانند مکانیزم، جک و فوم توجه داشته باشید. اگر کیفیت پایینی داشته باشند، شما پولتان را در این مورد هدر داده اید.



:: بازدید از این مطلب : 314
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد

صندلی گیمینگ

معرفی صندلی گیمینگ

صندلی گیمینگ یا همان صندلی بازی امروزه یکی از پرطرفدار ترین صندلی ها برای افرادی است که علاقه زیادی به بازی های ویدئویی دارند و در طول شبانه روز اکثر وقت خود را صرف بازی می کنند. همانطور که قبلا هم به آن اشاره کردیم ستون فقرات، گردن و نواحی آن از آسیب پذیرترین نقاط بدن هنگام استفاده طولانی مدت از صندلی می باشند که شما می توانید با انتخاب صحیح یک صندلی گیمینگ مناسب این آسیب ها را به حداقل برسانید. در واقع صندلی گیمینگ از دسته صندلی های طبی یا ارگونومیک محسوب می شوند و  افرادی که به دنبال انتخاب و خرید یک صندلی گیمینگ هستند، ارگونومیک یا طبی بودن صندلی را مد نظر می گیرند تا در طولانی مدت سلامت فیزیکی خود را از قبیل خستگی، درد کمر، درد گردن و سر از دست ندهند.

لازم به ذکر است برخی از صندلی های گیمینگ موجود در بازار و همچنین زمانی که در اینترنت سرچ می کنیم صندلی های گیمینگ مختلفی وجود دارند که تنها ظاهر گیمینگ دارند و هیچگونه اصول و استانداردی در طراحی و تولید آن ها رعایت نشده است.

ویژگی های یک صندلی گیمینگ مناسب

1- صندلی گیمینگ با بهره گیری از صندلی اتومبیل طراحی شده است که ضمن زییایی و لوکس بودن، راحتی و آسایش را در طول مدت زمان بازی در اختیار کاربر قرار می دهد.

2- راحتی و آسایش هنگام استفاده از صندلی گیمینگ مناسب، بر عملکرد فکری و نتیجه گیری بهتر در بازی ها به کاربران کمک می کند.

3- قابلیت چرخش صندلی در 360 درجه، تنظیم ارتفاع دسته های صندلی، امکان تنظیم تکیه گاه و نشیمن صندلی و قفل شدن صندلی در مکان مورد نظر می باشد.

4- در صورت انتخاب درست صندلی گیمینگ، این صندلی از مرغوب ترین و بهترین اجزا و قطعات ساختاری، تشکیل می شود. برای آشنایی بیشتر با قطعات صندلی می توانید روی آن کلیک کنید.

5- گونه ای از این نوع صندلی ها دارای امکانات صوتی نیز می باشند که هیجان بازی برای کاربر را چند برابر می کند.

6- صندلی گیمینگ از نوع صندلی ارگونومیک یا طبی که متناسب با وزن و ابعاد بدن کاربران طراحی می شوند سبب ایجاد گردش بهتر خون در بدن، و جلوگیری از آسیب به عضلات، خستگی و کلافگی زود رس می شوند.

7- استفاده از مرغوب ترین نوع چرخ صندلی در صندلی گیمینگ توانسته است این صندلی را منحصر به فرد نماید و حتی بر روی فرش نیز به راحتی قابل چرخش باشد.

8- استفاده از روکش های چرمی مرغوب و یا روکش مش برای ایجاد حس خنکی و جلو گیری از عرق کردن.

3 راه کار برای انتخاب صندلی گیمینگ مناسب

قبل از اینکه بخواهید برای خرید یک صندلی گیمینگ اقدام نمایید حتما  3 نکته زیر را به خاطر بسپارید:

1- در مرحله اول می بایست امکاناتی که در حین بازی از صندلی خود توقع دارید در نظر بگیرید و سپس به بررسی جزئیات صندلی و ویژگی هایی که صندلی انتخابی شما دارد، بپردازید.

2- در مرحله دوم می بایست متناسب با اندام و وزن خود، همچنین میزان فضای موجود برای صندلی و رنگ دلخواه، صندلی را در نظر بگیرید.

3- در مرحله آخر، نظرات برخی از کاربران و مشتریان را بررسی کنید و تحقیق کنید که کدام صندلی از مزایا و کیفیت بیشتری در مدت زمان طولانی برخوردار می باشد.

در این مقاله به معرفی و بررسی یکی از بهترین برندهای صندلی گیمینگ می پردازیم.

معرفی و انواع صندلی گیمینگ برند DXracer

 

شروع فعالیت شرکت DXracer با تولید صندلی اتومبیل معمولی و مسابقه ای آغاز شد که پس از آن با همکاری شرکت های دیگر آغاز به تولیدات مبلمان اداری و اجزای آن و همچنین تولید در صنعت مبلمان خانگی پرداخت. پس از آن در سال 1391 شروع به تولید و عرضه صندلی گیمینگ در بازار کرد.

صندلی گیمینگ دی ایکس ریسر دارای انواع مختلفی است که با توجه به قد و وزن افراد در مدل های مختلف طراحی و تولید می شوند. در زیر به معرفی انواع آن می پردازیم:

مدل آیرون:

این صندلی برای افراد میان اندام با قدی بین 175 تا 185 و وزن حداکثر 124 کیلو گرم طراحی شده است.

مدل تانک:

این صندلی برای افرادی با وزن های بالا و درشت اندام با قدی 186 تا 2 متر و وزن حداکثر 202 کیلو گرم طراحی شده است.

مدل اورجین:

این صندلی برای افرادی لاغر اندام با حداکثر قد 176 و وزن حداکثر 80 کیلو طراحی شده است.

مدل ریسینگ:

این مدل صندلی برای افراد با اندام لاغر و میانه طراحی شده است که در دو مدل ریسینگ با مکانیزم ساده و ریسینگ با مکانیزم چند منظوره طراحی و تولید شده است.

صندلی ریسینگ با مکانیزم ساده برای افراد با حداکثر قد 186 و وزن حداکثر 90 کیلو طراحی شده اما این نوع صندلی با مکانیزم چند منظوره برای افراد با قد 173 تا 189 و حداکثر وزن 113 کیلو گرم طراحی شده است.

مدل کینگ:

این صندلی برای افراد لاغر و میان اندام با قد بین 174 تا 189 و وزن حداکثر 136 کیلوگرم طراحی شده است.

مدل سنتینل:

این صندلی برای افراد میان اندام با قد 183 تا 196 و وزن حداکثر 160 کیلوگرم طراحی شده است.

مدل دریفتینگ:

صندلی دریفتینگ که با مکانیزم ساده طراحی و تولید شده است برای افراد لاغر اندام و میان اندام با قد حداکثر 178 و وزن حداکثر 90 کیلوگرم طراحی شده است.

مدل فرمولا:

این صندلی برای افراد لاغر و میان اندام با وزن 82 کیلو گرم و حداکثر قد 174 طراحی شده است.

امکانات و ویژگی های صندلی گیمینگ DXracer

اگر در سایت های DXracer و یا ویدئو های مربوط به صندلی گیمینگ نگاه بیندازید متوجه می شوید که این برند از صندلی گیمینگ به دلیل ایمنی زیاد و همچنین عملکرد صحیح، از جمله برندهای معروف دنیا برای صندلی های گیمینگ محسوب میگردد.

حال به چند مورد مهم از امکانات صندلی گیمینگ می پردازیم:

1- همانطور که در بالا توضیح دادیم این نوع صندلی برای افراد مختلف با ابعاد، قد و وزن های مختلف طراحی و تولید می شود.

2- دارای پایه هایی محکم و فولادی می باشند که پایداری و استحکام صندلی بیشتر شود.

3- تنظیم شدن بسیار راحت تکیه گاه این صندلی در هر زاویه دلخواه و قفل شدن در آن زاویه. حداکثر زاویه 135 درجه می باشد.

4- دارای دسته هایی ویژه با قابلیت تنظیم در 8 موقعیت که به کاربر اجازه میدهد دست های خود را در جایگاه مناسب قرار دهند.

5- استفاده از روکش های چرم ویژه به سبب جلوگیری از عرق و حساسیت کاربر هنگام نشستن بر روی صندلی.

6- دارای بالش های کوچک مخصوص برای استفاده در پشت گردن و گودی کمر.

7- امکان نگه داری تبلت و لپ تاپ و همچنین نصب و ثابت کردن موس.

8- طراحی آمریکایی صندلی با کادر مهندسی آلمانی.

9- صندلی گیمینگ DXracer دارای تنوع رنگ و همچنین لوازمی همچون زیر پایی پشتی سر و … می باشد.

10- …

قیمت صندلی گیمینگ DXracer

صندلی گیمینگ آیرون با چهار مدل: 21.3000.000 ریال تا 24.500.000 ریال

صندلی گیمینگ تانک با دو مدل: 26.500.000 ریال

صندلی گیمینگ اورجین با سه مدل: 13.200.000 ریال

صندلی گیمینگ ریسینگ با یازده مدل: 21.000.000 ریال تا 21.800.000 ریال

صندلی گیمینگ کینگ با چهار مدل: 22.000.000 ریال

صندلی گیمینگ سنتینل با دو مدل: 22.800.000 ریال

صندلی گیمینگ دریفتینگ با سه مدل: 18.300.000 ریال

صندلی گیمینگ فرمولا با شش مدل: 17.800.000 ریال



:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد

صندلی طبی

بررسی صندلی طبی یا ارگونومیک

در این مقاله قصد داریم به بررسی صندلی طبی یا صندلی ارگونومیک بپردازیم.

ارگونومیک در واقع به کار بردن دانش مهندسی، به منظور طراحی و تولید ابزارها و وسایلی برای رفاه و سلامت فیزیکی انسان با توجه به ظرفیت ها و توانایی انسان ها می باشد. ارگونومی اجزای مختلفی دارد که ما به بخش ارگونومی سخت افزار می پردازیم که صندلی ارگونومیک را در بر می گیرد.

همانطور که پیداست امروزه زندگی اکثر افراد جامعه صرف نشستن پشت میز کار و کامپیوتر خود می شود و می دانیم که صندلی در طول دوره کار و فعالیت ما نقش مهمی را در سلامتی ستون فقرات ایفا می کند. برخی از مدیران شرکت ها و ادارات برای ایجاد فضایی سالم تر و استاندارد به جهت رضایتمندی، سلامت و افزایش بازدهی کارکنان و خود از صندلی ارگونومیک استفاده می کنند.

چرا باید از صندلی طبی یا ارگونومیک استفاده کرد ؟

استفاده از صندلی های طبی در واقع یکی از مهم ترین مسائلی است که امروزه انسان به علت پیشرفت تکتولوژی و جلوگیری از آسیب های جسمانی به آن توجه می کند. زیرا همانطور که میدانیم کاهش سطح خستگی، سلامتی جسمانی و راحتی در ارتقا سطح کاری و عملی افراد بی نظیر است.

جالب است بدانید امروزه نوعی صندلی ارگونومیک یا همان صندلی طبی وارد بازار شده است، که از طریق گرما درمانی توسط مخزن آبی که در آن ها تعبیه شده است می توانند به بهبود و درمان افرادی که از دیسک کمر رنج می برند، بپردازد.

انتخاب درست یک صندلی طبی می تواند شما را از آسیب هایی نظیر کلافگی ناشی از درد گردن، درد های موجود در ناحیه پا و زانو، در طول زندگی ایمن سازد. نکته قابل توجه این است که صندلی های ارگونومیک بسیاری در بازار وجود دارند که تنها نام آن ها ارگونومیک می باشد و هیچگونه استانداردی در آن ها رعایت نشده است.

انواع صندلی طبی یا ارگونومیک

خوب است بدانید صندلی طبی با توجه به طیف وسیعی از افراد طراحی و تولید می شود و هیچ تضمینی برای اینکه یک صندلی برای همه افراد مناسب باشد وجود ندارد و فرد باید نسبت به اندام و وضعیت شغلی و محیط کاری خویش آن را انتخاب کند. به عنوان مثال فردی را در نظر بگیرید که از لحاظ اندامی کوتاه می باشد و دستهای کوتاهی دارد، این فرد نمی تواند از یک صندلی با دسته های بلند استفاده کند. به طور کلی یک صندلی تنها زمانی ارگونومیک محسوب می شود که هم از لحاظ ابعاد بدنی هم از لحاظ شرایط کاری متناسب با فرد باشد و هنگام استفاده از صندلی طبی احساس راحتی و آسایش داشته باشد.

استاندارد صندلی طبی یا ارگونومیک

شاید این سوال را از خود بپرسید که چگونه می توان یک صندلی طبی یا ارگونومیک مناسب برای خود انتخاب کرد؟.

اولین گام برای جلوگیری از آسیب های جسمانی افرادی که بیشتر ساعات روز را پشت میز می گذرانند انتخاب صندلی

مناسب می باشد که با توجه به علم ارگونومی، تولید صندلی طبی این زمینه را برای افراد فراهم کرده است. شما می توانید با در نظر گرفتن طراحی صحیح این نوع از صندلی ها به انتخاب درست و مناسب صندلی ارگونومیک دست یابید.

1. طراحی صندلی های ارگونومیک یا طبی باید به گونه ای باشد که فرد هنگام نشستن بر روی آن پاها و همچنین بازوهایش به حالت عمود، ران ها، کف پا و همچنین ساعد نیز در حالت افقی قرار گیرند.

2. همچنین طراحی باید به گونه ای باشد که صندلی از قدرت بالایی برخوردار باشد تا بتواند نگهداری فرد در وزن های بالا را به خوبی کنترل کند.

3. این نوع صندلی ها باید به گونه ای طراحی و تولید شوند که از منقبض شدن خون در قسمت زانوها جلوگیری کند تا فرد بتواند احساس راحتی داشته باشد به این صورت که بخش میانی صندلی طبی به گونه ای باشد که به حرکت و چرخش خون در زانوها کمک کند در واقع هنگام بلند شدن از روی صندلی احساس خشکی و درد در زانو ها نداشته باشد.

4. از دیگر ویژگی هایی که در این نوع از صندلی ها وجود دارد این است که حتما از پشت گردنی برخوردار است که کاربر بتواند با استفاده از آن درد ایجاد شده در گردن را به صفر برساند. معمولا جنس پشت گردنی در صندلی طبی از نوع مش یا همان توری می باشد که در حین زیبایی از عرق کردن در ناحیه گردن جلوگیری می کند و همچنین سبب افزایش گردش هوا می گردد.

لازم به ذکر است که خیلی از افراد با اینکه هزینه های زیادی برای صندلی ارگونومیک تقبل می کنند اما از درد های زیادی در ناحیه گردن، زانو و کمر رنج می برند، پس برای جلوگیری از این اتفاق باید به درستی از این نوع صندلی استفاده کنید. طرز نشستن روی صندلی ارگونومیک یا طبی بسیار مهم می باشد. البته نا گفته نماند که برخی از کارخانه جات در طراحی و تولید صندلی طبی همه نکات برای یک تولید مناسب و مرغوب را رعایت نمی کنند. به طور مثال اگر در ساخت این صندلی دقت لازم به عمل نیاید ممکن است صندلی دچار وارونگی شود.

نکات مهم هنگام خرید صندلی طبی یا ارگونومیک

برای انتخاب و خرید یک صندلی طبی یا ارگونومیک مناسب و با کیفیت لازم است چند نکته مهم را در نظر بگیریم که در اینجا به آن ها اشاره می کنیم:

ارتفاع صندلی طبی

زمانی که کاربر بر روی صندلی می نشیند باید این امکان را داشته باشد که بتواند ارتفاع صندلی را متناسب با قد خود تنظیم کند طوری که کف پاهایش به زمین برسد یا بتواند به راحتی پاهای خود را دراز کند که این کار به وسیله یک اهرم گازی صورت می پذیرد. اصولا یک ارتفاع مناسب در صندلی ارگونومیک با توجه به میانگین قدی افراد بین 40.45 تا 53.35 می باشد.

نشیمنگاه صندلی طبی

عرض نشیمنگاه صندلی ارگونومیک باید حدود 42 تا 50 سانتی متر در نظر گرفته شود به طوری که حدود 2 تا 3 سانتی متر از ران ها پهن تر باشد و طول نشیمنگاه (از جلو تا عقب صندلی) حدود 37 تا 43 سانتی متر باشد که البته برای افراد با وزن بیشتر باید طول و ارتفاع نشیمنگاه بیشتری در نظر گرفته شود.

همچنین برای جلوگیری از سر خودن کاربر از روی صندلی یک فرو رفتگی سطحی به همراه لبه که به حالت گرد می باشد در جلو صندلی وجود داشته باشد و از روکش هایی استفاده شود که، از لیز خوردن کاربر جلو گیری می کنند. مانند روکش های چرم، پارچه ای مرغوب یا مش که باعث تهویه هوا نیز می شود.

تکیه گاه و گودی کمر

میدانیم ستون فقرات بدن به صورت منحنی شکل می باشد و یک صندلی ارگونومیک مناسب باید این انحنا یا گودی کمر را در ارتفاع 14 تا 21 سانتی متری از پایین، پر کند، که کاربر حین استفاده از صندلی در طول روز دچار آسیب های احتمالی در قسمت پایین ستون فقرات نشود.

پشتی صندلی ارگونومیک باید به گونه ای طراحی شود که به راحتی قابل تنظیم باشد و فرد در هر زاویه ای آن را تنظیم نماید. همچنین باید از روکش های مناسب در قسمت تکیه گاه صندلی استفاده کرد تا بتواند از تعریق و ایجاد ناراحتی در قسمت کمر جلوگیری نماید.

دسته صندلی

قابلیت تنظیم دسته های صندلی طبی یکی از مهمترین قسمت ها در این نوع صندلی ها می باشد. زیرا باعث رفع خستگی دست ها و شانه ها می شود و هم سبب جلو گیری از صدمه به مچ ها و افتاده شدن شانه ها در طول فعالیت کاربر می شود. رویه بکار برده شده برای دسته های این نوع صندلی اغلب از جنس پلاستیک های مطلوب و چرم های طبیعی می باشد.

پایه صندلی طبی

پایه های صندلی ارگونومیک پنج چرخ می باشند که بهتر است از پایه های آلومینیومی یا فولادی که از دوام و مقاومت بیشتری برخوردار هستند استفاده شود. همچنین مناسب است در این صندلی از چرخ های بی صدا یا همان دور پی یو استفاده شود. پایه های این صندلی به صورت متحرک می باشد تا کاربر بتواند به راحتی در هر جهتی حرکت داشته باشد.

مکانیزم صندلی طبی

همانطور که درمقاله قطعات صندلی اداری توضیح دادیم، مکانیزم صندلی یکی از مهمترین قطعات صندلی می باشد. در صندلی ارگونومیک از مکانیزم سینکرون استفاده می شود تا کاربر بتواند به راحتی تکیه گاه و نشیمنگاه را در زاویه دلخواه خود به حرکت در بیاورد و همچنین در هر نقطه ای که دوست دارد، آن ها را ثابت کند.

نتیجه گیری

1- به هر نوع صندلی با نام ارگونومیک یا صندلی طبی اعتماد نکنید.
2- همان صندلی طبی یا ارگونومی خود را بر اساس مکان، شغل و ابعاد بدنی خود انتخاب کنید.
3- اگر از دیسک کمر رنج می برید از صندلی های طبی که دارای مخزن آب هستند برای بهبود و گرمادرمانی استفاده کنید.

4- طراحی این نوع از صندلی ها باید به گونه ای باشند که باعث گردش خون در زانو ها شوند.
5- یک صندلی طبی دارای ارتفاع، تگیه گاه و دسته صندلی قابل تنظیم می باشد.
6- جنس روکش های استفاده شده در صندلی ارگونومیک باید از نوع ضد تعریق یا توری باشد که هوا را به خوبی جریان دهد.

7- از چرخ های بی صدا و روان در این نوع صندلی ها استفاده می شود، و مکانیزم یک صندلی ارگونومیک مناسب از نوع سینکرون می باشد.
8- صندلی طبی باید، تکیه گاه منحنی متناسب با کمر و ستون فقرات برای پر گردن و گودی کمر داشته باشد.



:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 مرداد 1397 | نظرات ()